Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Inläggav Morningstar » 11 okt 2011 21:29

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 12 okt 2011 20:17

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 okt 2011 21:54

För varje dag som du inte röker så sparar du lite pengar och den fysiska hälsan mår bättre.
När jag höll upp i ett halvår så mådde jag mycket bättre både psykiskt och fysiskt eftersom jag blev mer aktiv.
Håller tummarna för att du inte börjar röka på ett tag...

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 01:06

Funderar på hur man ska tjäna pengar på att göra appar på facebook och android.
En tanke var att man ska få köpa en app för valfritt belopp och man får sitt namn inskrivet i en databas som presenteras på en hemsida, pengarna ska oavkortat gå till hjälp för dom fattiga.
Det hade varit roligt om tex facebook gav en symbol bredvid avatarbilden som visar på att man hjälpt till : )

slår det igenom, och symbolen blir välkänd så kan varenda sida som bidragit med pengar till hjälp sätta ut den symbolen på sin hemsida eller blogg.. det ger dom en god PR. databasen kan alla genomsöka för att se vem som bidragit (valfritt att vara anonym givetvis)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 02:29

Besökte hi5 för att se hur det nätverket lever,
närmare 100 000 000 användare, kontor i californien och någon i Sydamerika.

på deras hjälp och support sida så frågade en moderator om några anställd fanns kvar,
det har gått tio dagar och hon har inte fått svar än. En annan person mailade kontoren och fick efter några dagar en mexikansk person som kunde hjälpa honom...

Orkut grupperna dör, kan gå dagar till månader innan folk ens skriver,
Google+ tog inte fart, ser ingen aktivitet..

Tänker för tjugonde gången, vart är dom sociala nätverken på väg ?
vad skall komma efter att facebook går samma öde.. vad kommer vi att använda nätet till ?

När kommer FF att läggas ner ?
ägaren här lyser med samma frånvaro som personalen på andra nätverk verkar göra.

monstret

Inläggav monstret » 13 okt 2011 03:50

Marko: Det påminner om något som redan finns – välgörenhetsorganisationer.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 04:20

monstret skrev:Marko: Det påminner om något som redan finns – välgörenhetsorganisationer.

Jo det finns nog många sådana.
Tanken var att använda nätets hastighet och människans vilja att synas och viljan att hjälpa till. kombinerat med ryktets hastighet som slår all teknologi.

Jag vet att vissa sidor använder symboler för att ge en medlem en extra status,
vip eller betalande kunder brukar få dessa, och andra följer efter.
Om ändamålet blir att få vara med och hjälpa till så kanske det får en extra kraft, kanske rentav självgående och växande.

Vem vet, har lurat ett par timmar på hur en sådan organisation skulle kunna se ut,
och även vilka hjälporganisationer som skulle kunna hantera administrationen.

Sen är inte applikationen i sig det intressanta, symbolvärdet är det viktiga.
tänkte appen mest skulle vara just en icon utan större funktion.

Det gäller att symbolen kopplas till människans emotioner, den ska sprida hopp, vilja och styrka.

Sen är det lätt att bidra med att bara installera ikonen, och pengar dras utan större besvär.
Teknologin för hanteringen av pengarna finns redan klar.

Jag hade nog installerat in en app i min telefon för det belopp jag klarar av att betala. (om jag var säker på att pengarna hamnar där dom ska)

Jaja, det var mest bara en tanke som växte fram ur hur jag själv skulle kunna få in pengar via appar som sprids via facebook. Det roliga är att folk betalar för en massa onödigt som inte ger mer än liten kort stund av glädje.
Tänkte att om jag kan tjäna pengar, varför inte göra det till en större grej än så.

Det viktiga är att folk vet att vartenda krona som kommer in också går ut.
Den administrativa kostnaden kanske kan plockas in från omkringliggande verksamhet som reklamintäkter.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 18:38

En dator till fixad och en limpa cigg : )) (läs inte detta sailways)

Morningstar

Inläggav Morningstar » 13 okt 2011 19:25

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 okt 2011 20:11

vem gillar cigg egentligen, jag säger att jag gör det innan jag tar en, efteråt funderar jag ibland varför.... tills suget faller på igen.. men vad gör väl det, för vi visar världen att den inte är perfekt, rosslig och rasslig och illaluktande, men vad gör väl det när vi väl tar oss ett njutningsfullt bloss : )

Spara du till jackan, bra att ha en motivation.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 16 okt 2011 17:59

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 17 okt 2011 14:59

---6S19CGRY_large.jpg[/img]

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 19 okt 2011 21:16

monstret skrev:Känslan att man måste köpa något när man har pengar över, men inte har någon aning om vad. Så att man verkligen aktivt letar efter något att köpa. (Jag har varken känslan eller pengarna, men finner detta väldigt intressant.)

har både känslan och pengarna.. men lite villrådig

Morningstar

Inläggav Morningstar » 19 okt 2011 21:17

Tukt i simsalabim i ordets mening.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 19 okt 2011 22:54

sailaways skrev:Imrgn pengar. Skippar jackan ovan visat och köper lite billigare kläder.

Bild

Bild

Vad intressant! Linjerna här betonar ju midjan på ett plagg jag inte sett för män förut.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Återgå till "Tankar och känslor"