Har ni stängt av lösdrivaren?

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 01:30

Det är ju dina värderingar. Angelina - ska de ligga till grund för reglerna? Du har varit bra vass själv så du borde ju ha förståelse tycker jag.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Angelina

Inläggav Angelina » 21 feb 2012 01:37

Forumet få ha precis vilka regler det vill, men då ska det vara tydliggjort för alla vad som gäller. Med nuvarande policy passar vissa ord, formuleringar, attityder inte in och då blir, till min glädje, de som bryter mot dessa regler avstängda.

Jag har bättrat mig. Nu är jag återigen helt politiskt korrekt.  8)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 01:38

Grattis.

Angelina

Inläggav Angelina » 21 feb 2012 01:40

Skogsälvan skrev:Grattis.

Tack. :D

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 11:15

Känns det bra nu Angelina?...

Var det därför du kom tillbaks?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 11:41

Nu har jag genomskådat dig också. Inte speciellt underligt att det var skottpengar på din farfarsfar och korrelationen att du är som du är. Du kan fortfarande bryta denna bedrövliga väg du är inne på. Skogen kommer inte finnas för dig att gömma dig i.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 12:00

Men jag får tacka dig för att du tydliggjort för mig vad ondska är och det finns inget tvivel för mig att det ska väck. Angelina... hmmm, du har inte funderat på att kalla dig Develina? Eller det förstås. Nu har du lärt dig att vara PK och tror du kommer undan med det. Och du ska prata om kärringar.... Det är ju du som är en ynklig kärring som inte vågar tro på begrepp som kärlek, hopp och tro. Möjligheten finns fortfarande, men kanske inte så länge till.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 21 feb 2012 12:29

Angelina skrev:Då ska det tydligt stå i forumets regler att sådant beteende förväntas och uppmuntras så att alla har samma rätt att bete sig som svin och häva ur sig precis vad som helst.

Det är en sak att vara spontan och rättfram, en annan att vara ett totalt jävla pucko. Lät det bra? Gillas ordvalet?

Jag tycker inte man borde ha rätt att "bete sig som svin och häva ur sig precis vad som helst". Det är viktigt att hitta nån sorts balans. Det är en sak att säga fräcka saker, för att det är vad man spontant kommer att tänka på - med goda intentioner. En annan sak att säga fräcka saker för att man vill förstöra, avsiktligt trotsa för att skada andra. Skillnaden däremellan är inte alltid så tydlig. Men det personliga intryck jag fått av lösdrivaren är att han i grunden är välvillig bakom sin kritik. Alltså jag har inte fått intryck av att han vill illa, eller avsiktligt skriver som han gör för att djävlas. (Eller, ibland kan jag uppleva honom som smådjävlig (och ibland upplever jag att han misstar sig)...men inte direkt värre än nån annan.)

Jag förstår att det inte är enkelt för de som är moderatorer att ta goda beslut. Själv skulle jag nog ha varit en kass moderator...är väl för mesig. På hela taget har jag varit nöjd med duon Johan - Andreas, jag tycker de gjort ett bra jobb, kompletterar varandra väl. Just nu känner jag inte för att öppet protestera mot den här avstängningen, men hoppas på att den är tidsbegränsad.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 12:45

Men "bete sig som ett svin och häva ur sig vad som helst"... Sånt som vissa slänger sig med som sarkasm - det ska liksom bara passera? Jag tycker att det är löjligt - ja, direkt löjligt - att haka upp sig på lösdrivarens språkbruk iallafall om man har vistats här en längre stund.

Det här är ett filosofiforum och det är en plattform där man kan dela med sig av sig själv. De funderingar du har om livet säger en hel del intima grejer om dig själv, även om din intention är att diskutera ett ämne sakligt.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 21 feb 2012 12:45

En moderator är inte en utkastare,
en moderator ska se till helheten och har ett servicetänk.

Nattis, hade passat perfekt som en moderator. Hon vill lösa konflikter.

Jag hade en moderator på en server, denne fick även administrativa rättigheter,
slutade med att hon blev sur och raderade hela forumet. Vi hade tur att vi gjorde dagliga säkerhetskopior.

Så kan det gå ibland...när personliga åsikter går före gruppen.

Själv tycker jag man ska införa en mute på personer,
dom kan läsa inlägg, logga in och skicka pm mm,
men inte göra inlägg under en kortare tid. En tidsbestämd åtgärd på några timmar brukar få folk att lugna ner sig.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 12:59

Jag kan inte datorer och Johan tror nog att jag är för välvillig, snäll och mesig. Det ligger en viss sanning i det. Jag skulle huvudsakligen valt att se genom fingrarna vid incidenter många gånger. Men om jag kan sätta hårt mot hårt och argumentera direkt för det? Javisst.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 21 feb 2012 13:12

Skogsälvan skrev:Jag kan inte datorer och Johan tror nog att jag är för välvillig, snäll och mesig. Det ligger en viss sanning i det. Jag skulle huvudsakligen valt att se genom fingrarna vid incidenter många gånger. Men om jag kan sätta hårt mot hårt och argumentera direkt för det? Javisst.

Vem vet, jag ger dig mitt positiva gillande.
Tror det krävs några timmars övning för att man ska lära sig moderera bra.
Det är väldigt lätt att man tar egna beslut för att humöret påverkar en,
har hänt mig själv någon gång... men med lite övning och misstag, så inser man att det man gör i hast, brukar slå tillbaka mot en själv...

oftast är de bästa moderatorerna de som inte vill vara moderatorer.
och då hade jag nog varit en grym moderator : P (tackar alltid nej, hatar det jobbet eh.. exl privata servrar då.)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 21 feb 2012 13:16

Skogsälvan skrev:Jag skulle huvudsakligen valt att se genom fingrarna vid incidenter många gånger. Men om jag kan sätta hårt mot hårt och argumentera direkt för det? Javisst.

Har en känsla av att orsaken till avstängningen främst var detta.

lösdrivaren skrev:
Angelina skrev:Hoppsan, tror du att du är välkommen? Vid minsta misstanke om psykopatisk stalker så kontaktar jag polis och du skickar verkligen ut alla signaler på en gång. IP-tracking är bara förnamnet, men du har säkert garderat dig mot sådant?

Trevligt att råkas, adjö.

Jadå, kör genom proxy så helt meningslös att tracka mej.

Annars blev jag lite paff, tål du inte humor?

Tog du åt dej att jag skrev om samisk & zigernskt  cocktail? Du ska veta att jag är fördomsfri (drar alla över samma kam) och tar alla människor som de är. Snacket var inte illa ment utan bara en reflexion och en inre bild jag fick där jag ser zigenarkungen Kung Allan knulla shamandrottningen Kerttu af Fläskberg.

Bilderna är i omlopp. Länk finns vid begäran via PM.

lösdrivaren skrev:Varför detta ”haha” hela tiden?
Är du slut i skallen eller? Dra åt helvete med dej.

lösdrivaren skrev:Jävla idioter här, Zoks färdigpaketerade korkskallar, ska du jävlas så gör det med finess för pöbeln.
Annars knullar jag arslet av dej, oavsett om du gillar detta eller inte. Nån jävla måtta med feminismpisset
får det allt vara
.

//varma hälsningar, jobbar redan med högernäven. (say no more)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 feb 2012 13:19

Jag vill inte heller bli moderator.

Däremot!

Vill jag ha en förklaring från den ansvarige som har fattat detta beslut. Hur länge ska jag vänta? Kvartssamtal 19:e augusti 2073?

Har man fattat ett så drastiskt beslut har man väl lite på fötterna, förklaringar och belägg som kan ske i en direkt, spontan kommunikaton utan att dribbla med att ägna timmar till att skriva ett manus?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 21 feb 2012 13:21

Marko skrev:funderar på om inte zokrates också blivit avstängd,
men mina funderingar brukar alltid bli fel, inte min starka sida att tänka bra.
det var ju några timmar sedan han skrev..

sen funderar jag på när jag ska bli avstängd, skriver för mycket och tar plats,
nuddle står väl på tur, då han pratar om religion mer än om filosofi runt religion.

Ja, jag angriper väl mest extremister, om någon moderator hade gillat högerpolitik skulle jag varit
avstängd för länge sen, när jag kritiserar personer brukar det vara väldigt generellt med få undantag
då och då men mest som svar på tal..

Återgå till "Feedback"