Reality is an Illusion

Moderator: Moderatorgruppen

badass

Inläggav badass » 31 mar 2012 23:09

Zokrates skrev:Ja du badass, innan du kallar det för flum, så lär dig nått.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Absoluta_nollpunkten

När du sedan läst igen länken, så förklara för mig Varför det inte skulle kunna existera en absolut nollpunkt
i tillståndet som gav upphov till urpartiklarna från början, eller rättare sagt, en nästintill absolut nollpunkt
enligt den hypotes jag kastat fram?

Förresten, du behöver vare sig läsa eller förklara något, jag märker av ditt sätt att resonera att du ändå inte
begriper skillnaden mellan en temperatur och den absoluta nollpunkten som ju de fakto endast är
avsaknad av värme.


Erkänn att du snackar skit. Du är inte alls bevandar i fysik och fysikens begrepp. Du snackar flum, helt klart. Felet med dej är du blåser upp dej till något gigantiskt. Allra minst är du det, jag ser dej som en medioker typ utan spetskompetens.
Take it or leave it, don't care.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 mar 2012 23:09

Det är illa nog att så få visar att de använder sina hjärnor, men du badass tar nog priset redan efter två inlägg,
var fick du kraft att regga dig här, eller hjäpte morsan dig? Badass, dåligt arsle, ett troll förmodar jag,
kickad från flashback eller? Ser att det tog dig 5 veckor att skriva ett inlägg, herregud vilka nötter det finns!

badass

Inläggav badass » 31 mar 2012 23:14

Nej du, är väl bevandrar i naturvetenskaperna, vilket du inte tycks vara. Därför svarade jag på ditt inlägg som jag upplevde som helt flumt.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 mar 2012 23:27

badass skrev:Nej du, är väl bevandrar i naturvetenskaperna, vilket du inte tycks vara. Därför svarade jag på ditt inlägg som jag upplevde som helt flumt.


Jaha, om du vore välbekant med fysikens lagar så borde du ju kunna argumentera fram exakt vad som
är flum, istället för att bara harkla ur dig ett antagande, eller?

Jag skall hjälpa dig på traven, läs detta och återkom.
VAKUUMPARTIKELTEORIN - GER ATOMEN MASSA
http://fryken.com/vakuumpartikel-teorin

badass

Inläggav badass » 31 mar 2012 23:30

Jag duschar varje dag, byter kläder varje dag.
Du är en smutsig svettig äckel som går i samma kläder året runt.
Stila lågom din parasit.

badass

Inläggav badass » 31 mar 2012 23:35

Zokrates, ursäkta men detta är flum.

Du pratar om tomrum och vridning av densamma. Vad är det som vrider sig? Om det är ett tomrum så finns där ingenting att vrida och således ingen vridning av rummet.

Sen samma sak om temperatur, och om skillnader i den. Vad skulle den där temperaturen bestå av? Rummet är ju tomt. Det finns ingen temperatur där?

Sen skriver du

” men märk väl att det hela befinner sig fortfarande i randen av ett gigantiskt tomrum, men som nu sakta börjar att fyllas av svängningar…”Åter igen: Vad är det som svänger om rummet är tomt?

Allt utmynnar i new-age flum där pantade skallar tror sej ha universumet i sin hand?

Detta var nog i hårdaste laget för Fredde som trodde att man kan förklara universum och verkligheten i flumtermer.
Fredde som är litterärt bevandrad trodde att en beskrivning som touchar verkligheten är bra nog.
Är väl så, alla krafter som ger en vinkling i beskrivning av s.k. verkligheten är välkomna.
”verkligheten” i sej är ett komplext begrepp, är vi verkliga komplexa knullmaskiner?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 mar 2012 23:40

badass skrev:Jag duschar varje dag, byter kläder varje dag.
Du är en smutsig svettig äckel som går i samma kläder året runt.
Stila lågom din parasit.


Du är väl nicket Suchanother alias Lösdrivaren, förmodar jag? Hursomhelst, jag svettas inte,
och parasit är väl i princip alla varelser som har en metabolism, dig inkluderat.
Huruvida jag är ett äckel eller ej låter jag vara osagt, men jag äcklar
mig inte över andra människor, vilket du bevisligen gör.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 01 apr 2012 01:15

Lol,
Welcome back : )

Regel:
Endast ett (1) användarkonto per person är tillåtet.

Antar att du inte har något annat konto eftersom det andra blev avstängt.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 01 apr 2012 01:23

Äh, jag går på känsla marko och det känns som jag har rätt men men...

Jag ser att badassen tröttnade på dialogen, men jag vill återkomma till det han? kallade flum,
för det i sin tur är ju vad som bygger upp fantasiförmågan vilket i sin tur avgjort är det
mest betydelsefulla redskap vi har för att överhuvudtaget komma i närheten av hur
verkligheten förhåller sig. Fantasilösa personer är i mitt tycke mest tragiska men kan ändå
framstå som lätt komiska när jag försöker föreställa mig hur dessa lever sina fantasilösa liv,
med största sannolikhet har jag roligare och visst, jag kan även roa mig helt själv!

Såg youtubeinslaget nyss,
Measurement Problem - Reality is an Illusion
http://youtu.be/LJThU1jDT2o
gillade slutklämmen, "Life is only a dream, and we are imagining ourself"...
Summeras, fantasilösa personer är pyttesmå fragment av vad en människa kan vara.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 19266
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Inläggav Pilatus » 01 apr 2012 02:06

Zokrates skrev:Jaha, om du [signaturen badass] vore välbekant med fysikens lagar så borde du ju kunna argumentera fram exakt vad som är flum, istället för att bara harkla ur dig ett antagande, eller?

I sammanfattningen av denna teori skriver författaren:
Universum skapades av ett enormt roterande moln av ”laddade” vakuumpartiklar (mörk energi) som slutligen imploderade under enorm värme och tryck, för att omgående explodera i det vi kallar Big bang, och det är denna fortplantade rotation som gav upphov till att universum blev ”platt”.
Är inte haken här att universum redan existerar, men genomgår en slags metamorfos? Ett direkt fel är antagandet att elektromagnetism är något slags ursprungligt urämne som omvandlats till materia. Hur uppstå elektromagnetisk strålning Zokrates? Varför imploderade vakuumpartiklarna. Har dessa partiklar verkligen någon laddning?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 01 apr 2012 02:45

Zokrates skrev:Äh, jag går på känsla marko och det känns som jag har rätt men men...

Jag ser att badassen tröttnade på dialogen, men jag vill återkomma till det han? kallade flum,
för det i sin tur är ju vad som bygger upp fantasiförmågan vilket i sin tur avgjort är det
mest betydelsefulla redskap vi har för att överhuvudtaget komma i närheten av hur
verkligheten förhåller sig. Fantasilösa personer är i mitt tycke mest tragiska men kan ändå
framstå som lätt komiska när jag försöker föreställa mig hur dessa lever sina fantasilösa liv,
med största sannolikhet har jag roligare och visst, jag kan även roa mig helt själv!

Såg youtubeinslaget nyss,
Measurement Problem - Reality is an Illusion
http://youtu.be/LJThU1jDT2o
gillade slutklämmen, "Life is only a dream, and we are imagining ourself"...
Summeras, fantasilösa personer är pyttesmå fragment av vad en människa kan vara.


Vem vet, jag gick på känslan jag med, lukta lite alkohol/berusning heh.
en bekväm personlighet som var hemma i forumet, år av användning.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 01 apr 2012 02:50

Ett direkt fel är antagandet att elektromagnetism är något slags ursprungligt urämne som omvandlats till materia.

Rätt kul fråga egentligen med tanke på att vi vet att gravitation existerar men samtidigt inte vetenskapligt
kan bekräfta att gravitonen existerar, men jag föreställer mig i urscenariot att när väl något skapats ur tomma
intet så uppstår det en accelerande process, varvid naturkrafterna uppstår simultant.
Bildas partiklar så uppstår det alltså både laddningar och gravitation, annars så skulle väl aldrig en
Big bang ens ha kunnat ske? Jo, jag hade visst skapat en hypotes för det scenariot med.
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... 685#138685

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marko skrev:
Zokrates skrev:Äh, jag går på känsla marko och det känns som jag har rätt men men...

Jag ser att badassen tröttnade på dialogen, men jag vill återkomma till det han? kallade flum,
för det i sin tur är ju vad som bygger upp fantasiförmågan vilket i sin tur avgjort är det
mest betydelsefulla redskap vi har för att överhuvudtaget komma i närheten av hur
verkligheten förhåller sig. Fantasilösa personer är i mitt tycke mest tragiska men kan ändå
framstå som lätt komiska när jag försöker föreställa mig hur dessa lever sina fantasilösa liv,
med största sannolikhet har jag roligare och visst, jag kan även roa mig helt själv!

Såg youtubeinslaget nyss,
Measurement Problem - Reality is an Illusion
http://youtu.be/LJThU1jDT2o
gillade slutklämmen, "Life is only a dream, and we are imagining ourself"...
Summeras, fantasilösa personer är pyttesmå fragment av vad en människa kan vara.


Vem vet, jag gick på känslan jag med, lukta lite alkohol/berusning heh.
en bekväm personlighet som var hemma i forumet, år av användning.


Så är det nog, någon som tidigare varit medlem här, samt någon som hyser ett visst agg gentemot mig helt klart,
i den kombinationen blir det inte så många att välja på, fast det går ju inte att utesluta att det rör sig om en
halvt medvetslös förståndshandikappad för forumet helt ny person i fjortonårsåldern...
fast jag borde nog ha  blivit kriminalkommisarie ändå.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 01 apr 2012 05:51

Den strålning som lämnar ett svart hål har 60 nK.
Läste att  svarta hål inte har någon temperatur alls, undrar vad dom menar med det,
är det 0 Kelvin då ?

badass

Inläggav badass » 01 apr 2012 06:27

Zok, gjorde ansträngningen att konsultera expertisen. Ovanstående kommentarer är egentligen inte mina utan ”expertens”.
Skickade frågan till tvenne, den andra som svarade, tro mej högre upp i fysikhierarkin går ej att komma, han var lite trött och svarade lite fragmentariskt såhär

Men värme förutsätter atomer, dvs. materia.
Det är svårt att hänga med, många meningar innehåller minst två negationer. Sen förstår jag inte
vad som menas med ljud i kanterna. Kanske menar man gränsen mellan tomrumment, vad det nu kan betyda.
Sen finns det en motsägelse i "men eftersom ljudet just inte kan fortplanta sig
i vakuum, utan förblir vid en självsvängning, varvid det som vibrerar
utgörs av små temperaturskillnader som alltså då blir grundvalen för all energi och senare materia som
alltså är inkapslad energi."
Vad är det som självsvänger? Eftersom det inte finns någon materia så har jag svårt att förstå var temperaturen kommer från.
Värme är vibrationer hos atomerna/molekylerna. Kanske menar skribenten den elektromagnetiska strålningen från vibrationerna?


Har du lust att kommentera?

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 01 apr 2012 12:31

Zokrates skrev:Jag tror nog att det går att uttrycka bättre Fredde, men visst får du citera det hur mycket du vill,
du behöver inte ens använda källa, för mig är ordet fritt. :)

:) skön inställning zok! Inläggen du gjort i den här tråden är mycket intressanta.
En gång ska du vara en av dem som levat för längesen


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster