Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Jag vet inte om den här fastan är så bra. Jag är ju inte hungrig, men jag märker hur jag tappar koncentration och ork och blir glömsk. Är det syftet? I början på förra veckan åt jag en knäckemacka med extrasaltat smör och en banan. That`s it. Jag måste nog tänka mer på min hälsa, trots allt. När det gäller träning, ok då till magdans om det inte skratt som stärkermagmuskulaturen. Hellre det än - hu! - sit-ups.
lynx skrev:Jag vet inte om den här fastan är så bra. Jag är ju inte hungrig, men jag märker hur jag tappar koncentration och ork och blir glömsk. Är det syftet? I början på förra veckan åt jag en knäckemacka med extrasaltat smör och en banan. That`s it. Jag måste nog tänka mer på min hälsa, trots allt. När det gäller träning, ok då till magdans om det inte skratt som stärkermagmuskulaturen. Hellre det än - hu! - sit-ups.
Vad det gäller träning och viktnedgång är det verkligen - whatever rocks your boat. För vissa passar det med brutala varianter som 5-2 eller Atkins för andra är det typ långsiktigt kaloriräknande, det finns massor av sätt. Finns förresten hundra roligare magövningar än crunches och plankor. Pilatesboll är ett bra, roligt träningsverktyg.
Jag har räknat kalorier sen 98(med egen metod). Rocks my boat.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
Ja du, jag vet inte riktigt om det är en så bra idé att jag ska hålla på med en så där stor boll. Lite stillsammare tai chi eller något passar mig nog bättre. Nej, jag fastar inte för att gå ner i vikt, även om det skulle väl inte skada om jag gick ner något kilo.
lynx skrev:Ja du, jag vet inte riktigt om det är en så bra idé att jag ska hålla på med en så där stor boll. Lite stillsammare tai chi eller något passar mig nog bättre. Nej, jag fastar inte för att gå ner i vikt, även om det skulle väl inte skada om jag gick ner något kilo.
Varför fastar du?
4 november 2017
4 november 2017
lynx skrev:Av andliga skäl.
Ja, det fungerar av andliga skäl, många har praktiserat fasta av andlig skäl. Fastar man (ca 300 kcal/dygn) så känns förändringen efter några dagar som en lätt eufori. Kroppen använder då de energidepåer som lagrats i form av fett. Har man inte några hälsoproblem kan man hålla på ett tag. Man skall inte behöva känna sig hungrig om man späder juicen och inte går och lägger sig med helt tom mage. Jag brukade äta en Husmans knäckebröd med något på. Man kommer underfund med vad som fungerar för en själv. Men jag tillät mig inte att vara hungrig.
Moderator
lynx skrev:Vill du att ditt hjärta slutar slå? Pulsen kan du slowa ner genom träning och meditation. Sägs vara nyttigt. Jag tror ju att det här livet gavs oss av en anledning. Det skulle åtminstone göra mig väldigt glad om jag fick höra ditt hjärta jubla helt rent. Det är lycka.
Tack det var snällt! På tal om fasta så fastar jag från medicin ibland, fungerar sådär. Åker tåg nu, "tågvärdinnan" är jäävligt kaxig (men inte mot mig), det är så uppfriskande!
Anser du det vara ett klokt övervägande att fasta från din medicin? Förklara för mig. Tyckte du om att tågvärdinnan var kaxig - men inte mot dig utan mot dem - eller tyckte du om att tågvärdinnan var kaxig?
lynx skrev:Anser du det vara ett klokt övervägande att fasta från din medicin? Förklara för mig. Tyckte du om att tågvärdinnan var kaxig - men inte mot dig utan mot dem - eller tyckte du om att tågvärdinnan var kaxig?
Jag vet inte riktigt om det var klokt att sluta med medicin - helt ärligt. Alltför många är för snälla - exv i sitt yrkesutövande - de utplånar sig själva och det är bra att undvika belöning av fel beteende...
Vette 17 om du skulle klara dig i den visionen. Kallt och hårt. Och jag måste säga att dina avslutande tre punkter gör mig -
* varför kan inte människan vara uppriktig?!*
Men du
här har du ju ett toppentillfälle att öva på att uttrycka dig, kom jag på! Beskriv tågvärdinnans kaxighet så utförligt du kan! Vad var kaxigt?
* varför kan inte människan vara uppriktig?!* Men du
lynx skrev:Av andliga skäl.
Vill du utveckla det?
4 november 2017
4 november 2017
-
Väderkvarn
Anders skrev:lynx skrev:Av andliga skäl.
Vill du utveckla det?
Mitt förhållande till vad jag stoppar i mig har blivit mer och mer andligt.
Tycker inte det är konstigt att man välsignade maten osv.
lynx skrev:Vette 17 om du skulle klara dig i den visionen. Kallt och hårt. Och jag måste säga att dina avslutande tre punkter gör mig -* varför kan inte människan vara uppriktig?!*
Men duhär har du ju ett toppentillfälle att öva på att uttrycka dig, kom jag på! Beskriv tågvärdinnans kaxighet så utförligt du kan! Vad var kaxigt?
Personal på tåg är antingen rädda eller jävligt skickliga. Den här kvinna såg vänlig ut, känslosam. För mig var hennes beteende väldigt oväntat. Det var en person som saknade biljett... Tågvärdar bemöter detta väldigt olika. Den här kvinnan accepterade inte detta och var i princip väldigt otrevlig, men jag tycker att hon agerar rätt när hon ifrågasätter maximalt. Jag vet en man också, eller två vad jag kan minnas, som också är oerhört skickliga. Den ene mannen är supertrevlig, jag tror han är bäst på sitt jobb. Men alla kan inte vara supertrevliga...
Och det kallar du kaxigt
?
lynx skrev:Och det kallar du kaxigt?
Ibland blir människor väldigt förutsägbara, vilket dränerar systemet på energi, det spelar ingen roll att man lyssnar om allt är fejk.
Om någon är kaxig på ett bra sätt, dvs egentligen ställer högre krav, så blir man motiverad.
Återgå till "Tankar och känslor"