Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

hakkapeliitta

Re: Vad tänker du på?

Inläggav hakkapeliitta » 06 sep 2019 11:40

Avföring i kaffe?
Jadå finns, är en lyxvara. Heter sibetkaffe och är tillverkat av avföring från indisk palmmård som jag tror är ett klätterdjur.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 06 sep 2019 11:56

Det var för mycket vidrigheter på en gång för min del. Usch och fy fan!
Moderator

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 06 sep 2019 12:02

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:Det finns veganglass också.

Det låter inte direkt frestande. T ex Sia-glass gjord på kokosgrädde med smak av rostad kokos, passionsfruktssylt och kokosflingor.

Är det inte falskt att skriva kokosgrädde, är inte grädde den vattenemulsion av fett som avskiljts från mjölk?

Vattenemulsion? Grädde är en produkt när mjölk separeras (var väl Alfa-Lavals sensationella separator som blev världsberömd?) och slutprodukten blir grädde och skummjölk.

Kokosgrädde låter skumt, lika skumt som skummjölk. Låter som falsk marknadsföring.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 06 sep 2019 12:42

Tänk komiker, de överlever genom att vara roliga. Ibland kan man tänka: han är så jävla rolig, vad smart att han har det som yrke... Eh eller inte, ingen är rolig som normaltillstånd.

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 06 sep 2019 12:53

Nej, inget normaltillstånd.
De flesta komiker är manodepressiva och pendlar mellan två skiftlägen. Antigen är de roliga eller så är de nere. Humorn tror jag är en skyddsmekanism från allt elände. Humorn blir en räddning.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 06 sep 2019 18:32

hakkapeliitta skrev:Nej, inget normaltillstånd.
De flesta komiker är manodepressiva och pendlar mellan två skiftlägen. Antigen är de roliga eller så är de nere. Humorn tror jag är en skyddsmekanism från allt elände. Humorn blir en räddning.

Mm nästan vad som helst kan vara skyddsmekanismer, allt vi gör. Vissa kanske tänker mer på gruppen, men det är ju inte fy skam att tillhöra en grupp!

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 06 sep 2019 19:06

Vad sa Stefan Sundström nyss i tv?
Jesus tog en bira och gav sen fan i allt.

scirocco

Inläggav scirocco » 07 sep 2019 05:53

Jag har ju glassbil här. På landsbygden servar dom oss. Bilen tutar. Jag har nu tio eller femton glassar i frysen. Jag lyssnar på finskan pamelavtaivasalo. Hon är trevlig. Sen har jag märkt att de unga idag inte vet vem hasse o tage är.

Användarvisningsbild
Ben

Inläggav Ben » 07 sep 2019 10:46

Kan man va kristen och äta djur? Nej! De kan knappast säga att de känner självaste SKAPAREN Jesus och äta djur. Hur sjukt blir det då...

Att de liksom tar ett liv för att leva utan att behöva det. I personlig relation till Skaparen av kärlek och ljus gör de detta. Nej det är falskt!!!

De känner inte Jesus alls.

De flesta säger bara att de är kristna för att gömma att de är demoniska.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 sep 2019 10:58

Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur?

Jesus åt med god aptit både fisk och lammkött. Dessutom, ren näringsmässigt är vi så konstruerade att vi behöver protein från djur.

Det är upp till var och en om vi vill avstå från animaliska produkter.
Moderator

Användarvisningsbild
Ben

Inläggav Ben » 07 sep 2019 11:10

Pilatus skrev:
Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur?

Jesus åt med god aptit både fisk och lammkött. Dessutom, ren näringsmässigt är vi så konstruerade att vi behöver protein från djur.

Det är upp till var och en om vi vill avstå från animaliska produkter.

Det ger inte dåligt karma att äta djur om det är i överlevnadssyfte. Konstruerade att äta mjölk och ägg kanske?

Du säger att det är fritt men vi andliga får höra vad som gäller från ateisten Pilatus om vi tänker bättre, att vi endast duger för piller och åter piller.

Honey Badger blev tipsad att regga sig på detta forum av mig men möttes direkt av pillersnack. Vad pratade han om? Aliensar?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 sep 2019 11:34

Ben skrev:Du säger att det är fritt men vi andliga får höra vad som gäller från ateisten Pilatus om vi tänker bättre, att vi endast duger för piller och åter piller.

Var skriver jag att veganer endast duger för piller och åter piller? Citera.

De får äta vadhelst de önskar, de har väl själva fattat beslut om att avstå från animalisk föda och att använda produkter som kommer från djurriket.
Moderator

klorofyll

Inläggav klorofyll » 07 sep 2019 12:12

Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur? Nej! De kan knappast säga att de känner självaste SKAPAREN Jesus och äta djur. Hur sjukt blir det då...

Att de liksom tar ett liv för att leva utan att behöva det. I personlig relation till Skaparen av kärlek och ljus gör de detta. Nej det är falskt!!!

De känner inte Jesus alls.

De flesta säger bara att de är kristna för att gömma att de är demoniska.

Du vet att på vår kropp, i vår hy, så lever det miljarder varelser. Vi tänker aldrig på dem för att de är så fruktansvärt små. Dör vi så dör dem. Bara en liten parallell. Om du tränar boxning så är det väldigt många av dem som dör i varje slag.

klorofyll

Inläggav klorofyll » 07 sep 2019 16:39

Jag har nog lite dålig förståelse för folk. Lite dålig förståelse för mig själv. Tar saker mer personligt än andra. Har högre krav på mig själv.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 07 sep 2019 16:41

klorofyll skrev:Har högre krav på mig själv.

Högre än vad då? :)
Moderator

Återgå till "Tankar och känslor"