Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
hakkapeliitta
Re: Vad tänker du på?
Avföring i kaffe?
Jadå finns, är en lyxvara. Heter sibetkaffe och är tillverkat av avföring från indisk palmmård som jag tror är ett klätterdjur.
Jadå finns, är en lyxvara. Heter sibetkaffe och är tillverkat av avföring från indisk palmmård som jag tror är ett klätterdjur.
Det var för mycket vidrigheter på en gång för min del. Usch och fy fan!
Moderator
-
hakkapeliitta
Pilatus skrev:Algotezza skrev:Det finns veganglass också.
Det låter inte direkt frestande. T ex Sia-glass gjord på kokosgrädde med smak av rostad kokos, passionsfruktssylt och kokosflingor.
Är det inte falskt att skriva kokosgrädde, är inte grädde den vattenemulsion av fett som avskiljts från mjölk?
Vattenemulsion? Grädde är en produkt när mjölk separeras (var väl Alfa-Lavals sensationella separator som blev världsberömd?) och slutprodukten blir grädde och skummjölk.
Kokosgrädde låter skumt, lika skumt som skummjölk. Låter som falsk marknadsföring.
Tänk komiker, de överlever genom att vara roliga. Ibland kan man tänka: han är så jävla rolig, vad smart att han har det som yrke... Eh eller inte, ingen är rolig som normaltillstånd.
-
hakkapeliitta
Nej, inget normaltillstånd.
De flesta komiker är manodepressiva och pendlar mellan två skiftlägen. Antigen är de roliga eller så är de nere. Humorn tror jag är en skyddsmekanism från allt elände. Humorn blir en räddning.
De flesta komiker är manodepressiva och pendlar mellan två skiftlägen. Antigen är de roliga eller så är de nere. Humorn tror jag är en skyddsmekanism från allt elände. Humorn blir en räddning.
hakkapeliitta skrev:Nej, inget normaltillstånd.
Mm nästan vad som helst kan vara skyddsmekanismer, allt vi gör. Vissa kanske tänker mer på gruppen, men det är ju inte fy skam att tillhöra en grupp!
-
hakkapeliitta
Vad sa Stefan Sundström nyss i tv?
Jesus tog en bira och gav sen fan i allt.
Jesus tog en bira och gav sen fan i allt.
Jag har ju glassbil här. På landsbygden servar dom oss. Bilen tutar. Jag har nu tio eller femton glassar i frysen. Jag lyssnar på finskan pamelavtaivasalo. Hon är trevlig. Sen har jag märkt att de unga idag inte vet vem hasse o tage är.
Kan man va kristen och äta djur? Nej! De kan knappast säga att de känner självaste SKAPAREN Jesus och äta djur. Hur sjukt blir det då...
Att de liksom tar ett liv för att leva utan att behöva det. I personlig relation till Skaparen av kärlek och ljus gör de detta. Nej det är falskt!!!
De känner inte Jesus alls.
De flesta säger bara att de är kristna för att gömma att de är demoniska.
Att de liksom tar ett liv för att leva utan att behöva det. I personlig relation till Skaparen av kärlek och ljus gör de detta. Nej det är falskt!!!
Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur?
Jesus åt med god aptit både fisk och lammkött. Dessutom, ren näringsmässigt är vi så konstruerade att vi behöver protein från djur.
Det är upp till var och en om vi vill avstå från animaliska produkter.
Moderator
Pilatus skrev:Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur?
Jesus åt med god aptit både fisk och lammkött. Dessutom, ren näringsmässigt är vi så konstruerade att vi behöver protein från djur.
Det är upp till var och en om vi vill avstå från animaliska produkter.
Det ger inte dåligt karma att äta djur om det är i överlevnadssyfte. Konstruerade att äta mjölk och ägg kanske?
Du säger att det är fritt men vi andliga får höra vad som gäller från ateisten Pilatus om vi tänker bättre, att vi endast duger för piller och åter piller.
Honey Badger blev tipsad att regga sig på detta forum av mig men möttes direkt av pillersnack. Vad pratade han om? Aliensar?
Ben skrev:Du säger att det är fritt men vi andliga får höra vad som gäller från ateisten Pilatus om vi tänker bättre, att vi endast duger för piller och åter piller.
Var skriver jag att veganer endast duger för piller och åter piller? Citera.
De får äta vadhelst de önskar, de har väl själva fattat beslut om att avstå från animalisk föda och att använda produkter som kommer från djurriket.
Moderator
Ben skrev:Kan man va kristen och äta djur? Nej! De kan knappast säga att de känner självaste SKAPAREN Jesus och äta djur. Hur sjukt blir det då...
Du vet att på vår kropp, i vår hy, så lever det miljarder varelser. Vi tänker aldrig på dem för att de är så fruktansvärt små. Dör vi så dör dem. Bara en liten parallell. Om du tränar boxning så är det väldigt många av dem som dör i varje slag.
Jag har nog lite dålig förståelse för folk. Lite dålig förståelse för mig själv. Tar saker mer personligt än andra. Har högre krav på mig själv.
Återgå till "Tankar och känslor"