Vega skrev:Algotezza skrev:Vega skrev:Nej jag tror inte att tända eld på saker är ett självändamål.. Livet är inte oändligt långt. Vi har orsak och verkan. Man brinner inte av att livet är meningslöst..
Livet bara är något som är, något vi är utkastade i. Att kalla livet meningslöst eller meningsfullt är betingat av vem du frågar, ett individuellt subjektivt ställningstagande, som varken är sant eller falskt utan rimligt eller orimligt beroende på om man håller med om det eller ej.
Det verkar som att du tycker att det är meningslöst hur man känner… Medans jag tycker att man ska fatta beslut delvis beroende på hur man känner.. Det är en viktig komponent.
Vi går efter känsla och förnuft när vi gör våra val.