jbig skrev:libertilistiska idéarvet
Hi hi! Ja, "libertilistiska" är min nya favorit-Jbigism! Riktigt snyggt.
teoretikern skrev:jag tror inte att många freeridermän vill kosta på sig att simulera relationsproblem så länge, bara för att någon (förmodligen ganska ful) vänsterkvinna
Ptroo! Stopp där! Här framgår det nämligen tydligt att du saknar kännedom om vänsterns politiska väsen. Vänsterkvinnor är nämligen överlag bländande vackra. Jag har flera gånger gått i första maj-tåg med det främsta syftet att spana in läckra vänsterflickor. Jag vet inte var alla dessa vackra kvinnor vanligtvis håller hus någonstans, för plötsligt så stiger nämligen stadsbildens skönhetskvot med åtskilliga procent. Jag har en teori om att det är för vänstertjejernas skull som det fortfarande finns fackföreningar, och att de sluga vänsterkillarna använder dessa organisationer för att hålla alla dessa undersköna nymfetter borta från resten av den manliga, heterosexuella befolkningen.
---
Medan jag ändå pladdrar så tänkte jag ta tillfället i akt och föreslå en lösning mer i linje med högerns politik:
Vad undersökning efter undersökning visar, är att ensamstående män är överrepresenterade i våldsbrottsstatistiken. Följderna av dessa brott innebär för samhällets del stora omkostnader i fråga om fängelsevård, rehabilitering och rättegångskostnader (och givetvis får även
våldsoffren betala ett högt pris; från högerns sida har vi inte alls - vad våra belackare än menar - något problem med att värdera människoliv. Vi anser bland annat att de flesta människor har ett
affektionsvärde). Eftersom ensamstående män är så överrepresenterade i denna statistik kan vi inte dra någon annan slutsats än att en mans civilstånd är ett precist lackmuspapper för att avgöra huruvida en man kan anses vara lönsam eller inte.
Eftersom vandalisering, mord och misshandel till syvende och sist är handlingar riktade mot våra företags produktion och investeringar, så kan man fråga sig om det inte är samhällets uppgift att ta hand om dessa element innan skadan väl är framme.
På samma sätt som det är orimligt att våra stolta entreprenörer skall behöva stå ut med lagar som tvingar dem att såväl anställa som erbjuda service åt "människor" som inte passar in i företagens varumärkesprofil; såsom - men inte enbart - svartmuskiga män med brytning, konstiga efternamn och blöjor på huvudena; så är det orimligt att alla de pengar vi tvingar lägga ut på espressomaskiner åt våra anställda skall förlora intäkter för att våra kaffesugna receptionister när som helst kan bli nedslagna av ensamstående män, vilka i detta nu går omkring som vandrande krutdurkar, vilka när som helst enligt statistiken tycks kunna explodera i raseriutbrott!
En liberal politik kräver alltså att äganderätten skyddas genom att staten helt enkelt åtar sig att sätta alla ensamstående män bakom lås och bom. Precis såsom inte SJ skulle tillåta en hip hopare med sprayburkar i sina byxfickor få åka med på något tåg eller stå och hänga obevakad på perrongen, så kan vi inte tillåta att ensamstående män får vistas tillsammans med den arbetskraft som våra företag investerat så mycket tid och pengar i. Hotbilden är helt enkelt för tydlig, och statistiken ger oss vatten på vår kvarn.
Då utbrister du kanske: "Jamen det är ju just denna ensamhet som vi söker lösa med vårt förslag i vänstern! Om än temporärt, i korta lustfyllda omgångar snarare än i lagstadgade giftesmål". Men den inställningen är helt enkelt inte förenlig med en mer verklighetstillvänd högerpolitik. För det första kan vi ur ett högerperspektiv inte se att sådana förbund medför någon
tillväxt, (förutom en liten sådan, för mannens del, som dessutom snabbt avtar efter kärleksmötets crescendo) och för det andra så kan vi ju klart och tydligt se att de enda män som inte förmår få fett på sylen av egen maskin helt enkelt saknar den framåtanda som krävs av en på dagens arbetsmarknad. Och på vilket sätt kan en sådan person egentligen anses kunna tjäna vårt samhälle?
Kärnan i all högerpolitik säger att lösningen snarare är att minska protektionismen och belöna egna initiativ. Om det fungerar på arbetsmarknaden, varför skulle det då inte fungera på könsmarknaden? Vad vi snarare skulle behöva göra är alltså att uppmuntra de män som
har viljan och kraften att ta sig en kvinna, att göra så. Precis som vår arbetsmarknad kräver ett avskaffande av regler mot s.k. "aggresiv" (läs: effektiv och lönsam) marknadsföring, så skulle vi behöva avskaffa lagar mot de utslag av kreativ entreprenörsanda som kan användas för att få ihop det med en kvinna. Vänstern har i vanlig ordning försökt knyta an dåliga värderingar till ord såsom "tvångsgifte", "kidnappning" och "våldtäkt"; vad vi skulle behöva göra är att omstöpa allmänhetens syn på dessa begrepp såsom de tids- och kostnadseffektiva sätt de är för att ändra ens kärlekssituation till en mer samhällstillvänd sådan.
De män som saknar förmåga att begå sådana handlingar, är - precis såsom de män som saknar förmågan att armbåga sig fram i arbetslivet - inget annat än
bromsklossar på dagens globala marknad, och därför att anses såsom varandes landssvikare eller till och med -förrädare; och bör följaktligen också behandlas som sådana i lagboken.