Jag skriver precis som jag känner
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
den positivistiska psykoanalysen dog med surrealismen. Visst kan vi känna oss själva, men är de vi är när vi känner detta sant, eller bara början? skriver Johan
Harald
känslor är ju precis vad du känner, att känna sig själv betyder att vi vill känna någonting bakom våra tankar, vi vill inte ha en tom bakgrund, den kan vara tom på tankar, precis som när Jackson Pollock målade, men vi måste känna en bakgrund som gör att vi kan försvinna från den objektiva världen i det moment vi skapar eller tänker eller är..
Harald
känslor är ju precis vad du känner, att känna sig själv betyder att vi vill känna någonting bakom våra tankar, vi vill inte ha en tom bakgrund, den kan vara tom på tankar, precis som när Jackson Pollock målade, men vi måste känna en bakgrund som gör att vi kan försvinna från den objektiva världen i det moment vi skapar eller tänker eller är..
- Harald Davidsson
Rädd, jag har någon annans vilja som min egen. Och trytar med munnen -ovillig. Rädd. skriver sailaways
Harald
det är en riktig, alltså sann bild av nutidsmänniskan, det här är ju skyhögt över zen och allt det där som jag betraktar som rent piss och inte fattar hur Ginsberg kunde involvera sig i.
Harald
det är en riktig, alltså sann bild av nutidsmänniskan, det här är ju skyhögt över zen och allt det där som jag betraktar som rent piss och inte fattar hur Ginsberg kunde involvera sig i.
- Harald Davidsson
haralddavidsson skrev:
Citat:
Subjektiviteten sitter inte i fingerspetsarna utan under naglarna. Den onödiga skiten. skriver algotezza..
harald
varför den sitter under naglarna är på grund av avundsjukan, den gör vitt till svart, guld till gråsten
Alla har det här på sina fingrar... gammalt nagellack... färg...skriver sailaways
HARALD
är inte det horeriet, prostitutionen, vulgärismen?????????????
varför den sitter under naglarna är på grund av avundsjukan, den gör vitt till svart, guld till gråsten
Alla har det här på sina fingrar... gammalt nagellack... färg...skriver sailaways
HARALD
är inte det horeriet, prostitutionen, vulgärismen?????????????
är slaveri rätt sak att hålla sig till? När ska fostret få glimma?, skriver sailaways
harald
vi ges inte kärlek, men kedjor, vi numreras utan sann identitet, i kön till massgraven, fostrets ögon har brunnit ut, på botten i hjärtat kanske ett litet glöd finns kvar, det sista hoppet
harald
vi ges inte kärlek, men kedjor, vi numreras utan sann identitet, i kön till massgraven, fostrets ögon har brunnit ut, på botten i hjärtat kanske ett litet glöd finns kvar, det sista hoppet
Johan Ågren skrev:Den positivistiska psykoanalysen dog med surrealismen. Visst kan vi känna oss själva, men är de vi är när vi känner detta sant, eller bara början? DVS postmoderismen, det slutgiltiga ansvaret inför den totala tomheten? Nej så är det nog inte: Jag har en kropp, den är inte tom. Världen har en kropp, den är inte tom. Vi har således att känna oss själva och världen, då de inte kan tömmas. Vad vi talar om vittnar således om vår förståelse av världen, och vi kan således göra bort oss. Men vill man uppnå den tomhet som fyller världen så måste vi göra bort oss på vägen. Så skriv, och var beredd att förlora allt.
Världen är inte tom, den är full med mening, men kännedomen om denna, och framförallt kännedomen om denna i en språkligt kommunicerad form, kan lika gärna ses som stipulerande som "avslöjande". Det är postmodernismens läxa. Vi glömmer alltid det självklara hindret, språket.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
- Harald Davidsson
Jag har drunknat.
- Harald Davidsson
Världen är inte tom, den är full med mening, men kännedomen om denna, och framförallt kännedomen om denna i en språkligt kommunicerad form, kan lika gärna ses som stipulerande som "avslöjande". Det är postmodernismens läxa. Vi glömmer alltid det självklara hindret, språk,skriver logos
harald
vad du säger här är ren nonsens, ingen fattar vad du menar, inte heller du själv kan förstå vad du menar, du använder språket till att skapa dimma mellan människor, och vilket språk menar du???
vibrationernas språk, känslans språk, hjärtats språk...läpparnas språk..
harald
vad du säger här är ren nonsens, ingen fattar vad du menar, inte heller du själv kan förstå vad du menar, du använder språket till att skapa dimma mellan människor, och vilket språk menar du???
Re: Jag skriver precis som jag känner
haralddavidsson skrev:Världen är inte tom, den är full med mening, men kännedomen om denna, och framförallt kännedomen om denna i en språkligt kommunicerad form, kan lika gärna ses som stipulerande som "avslöjande". Det är postmodernismens läxa. Vi glömmer alltid det självklara hindret, språk,skriver logos
harald
Du skriver om något, men det du skriver, orden på din skärm, är något nytt, inte samma som det du skriver om. Språket är ett fängelse, tror jag att Nietzsche skrev någonstans. Därav kommer problemet med att filosofiskt studera "världen", vilket "postmodernisterna" var snälla nog att påpeka.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
- Harald Davidsson
Du kommer inte att dö, Sailaways,men logos, du kommer att förvandla ditt medvetande till en fisk, och du kommer att börja prata fiskarnas språk, men logos och nitzsche kommer att sjunka som en sten till botten, för deras språk som de tror är varats hus är som då man åker vattenskidor efter en båt och plötsligt kommer under vattnet med skidorna, de släpper inte pinnen som för dem är språket och därför kommer språket att döda dem. deras Gud är språket, men din Gud är livet.
Skönt att ha en liknelse till hands att dra till med så att man slipper tänka själv, eller hur harald?
Motsvarar det du skriver dina känslor rakt av, eller är texten en syntes mellan vad du känner och formuleringarna du måste göra för at försöka formulera detta? Jag tror inte att allt tänk är av språklig karaktär, men väl att filosofin som aktivitet har ett grundproblem i att vara hänvisad till språket som medel.
Motsvarar det du skriver dina känslor rakt av, eller är texten en syntes mellan vad du känner och formuleringarna du måste göra för at försöka formulera detta? Jag tror inte att allt tänk är av språklig karaktär, men väl att filosofin som aktivitet har ett grundproblem i att vara hänvisad till språket som medel.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
- Harald Davidsson
Motsvarar det du skriver dina känslor rakt av, eller är texten en syntes mellan vad du känner och formuleringarna du måste göra för at försöka formulera detta? Jag tror inte att allt tänk är av språklig karaktär, men väl att filosofin som aktivitet har ett grundproblem i att vara hänvisad till språket som medel. skriver LOgos
harald
vad har du för grund i ditt påstånde eller pratar du rakt ut i luften bara. jag orkar inte höra dravlet om vilket av bild och ord,.....
för tänkandet är en mycket mera komplicerad process, ett sekundört fenomen av tänkandet är det pratade språket, det är den lägsta formen av språk, vibrationer är den högsta formen, som tillsammans med telepati gör det möjligt att få grepp om det sanna, inte totalt men i alla fall som en glimt.
harald
vad har du för grund i ditt påstånde eller pratar du rakt ut i luften bara. jag orkar inte höra dravlet om vilket av bild och ord,.....
för tänkandet är en mycket mera komplicerad process, ett sekundört fenomen av tänkandet är det pratade språket, det är den lägsta formen av språk, vibrationer är den högsta formen, som tillsammans med telepati gör det möjligt att få grepp om det sanna, inte totalt men i alla fall som en glimt.
Återgå till "Tankar och känslor"