kaktus skrev:A behöver väl åtminstone inte uttrycka sig så aggressivt. Först så är man ofin mot mig, sedan så ska man bevisa ngt för ngn som uttrycker sig otrevligt. Min nuna har fotograferats i tidningen i samband med olika arrangemang. Du har ingen som helst respekt för mig och därför använder jag inte tid på dig, jag vill inte ha med ngn som beter sig som dig att göra. Man behöver väl inte vara så vansinnigt mallig bara för att man har läst ngn bok av Nietsche,Marx eller Platon. Jag är inte van vid sånt, är trött. Det är en ära för mig att ngn gillar det jag gör överhuvudtaget och att jag får hjälp med att arrangera det jag gör. Jag tar inte emot skit från folk, som inte förstår sig på konst. Just nu så förkovrar jag mig i nordisk konst. Ligger man och solar sig hela dagarna, utan att göra ngn större nytta, så har men ju tid att läsa ngn märkvärdig bok och hacka ner på ngn annan. Mozart skapade bra verk med hjälp av god teknik och dynamik, man måste använda sitt gehör för att förstå detta, annars så är det ingen id`e att man frågar mig, om man inte fattar så pass mkt. Ska jag vara avundsjuk på Einstein, bara för att han är ett geni och jag inte är det? Gör då en analys av "Våroffret" eller "Eldfågeln" av Stravinskij, gå in i de olika stilartena och jämför.Förekommer det atonala inom klassicismen? Sluta ställa krav på andra och tänk själv. Jag tycker blues och jazzinspirerad musik är bra att träna till, saxofonen kan förmedla en värme, som tilltalar mig.
Det är ju bara att applodera om ngn ser ner på sig själv eller hur Zokrates?
Jag uppmuntrar dig Krilles, sånt här kommer du få möta många ggr, skit i det, alla uttrycker sig inte på det här sättet, annars skulle samhället inte funka. Ingen skulle ställa upp för ngn annan om samhället såg ut så här.
Ibland så sker inte allt på en gång, det kommer ta tid för mig att fixa min egen hemsida, jag har mkt annat att göra också. Du är inte mallig, när man anstränger sig för att nå ett resultat, så är man glad för att vara färdig. Jag har inte sådana moderniteter som ngn MP3 spelare och det tänker jag inte skaffa heller. Jag sätter mig i backen. Jag förväntar mig inget annat än att A eller ngn annan fortsätter slänga dynga på mig. Jag klarar mig utmärkt utan det här och sluta skriva till mig och tjata A. Jag slänger allt. Se`
MVH:Kaktus

Har bara sagt åt dig att kliva ner från dina höga hästar, du har inget att komma med här - säger det rakt ut. Ditt foto i tidningen betyder absolut ingenting, det är ingen merit i mina ögon utan vittnar om något helt annat.
Jag jobbar heltid, mot enbart socialbidrag, läser in hela den filosofiska kanon vid sidan om, och slänger då och då nån vers eller jammar nåt soft helt spontant, och sällan, men det händer, komponerar jag nåt.
Att man motar tillbaka dina befängda påståenden om diverse kompositörer, är att vara otrevlig. Och att be om att få höra vad som föranleder de där höga hästarna du sitter på är också att vara otrevlig. Du hade förstås kunnat välja att se det helt annorlunda. Tomt skryt är allt jag hört, som dessutom, än så länge, mest varit bluff.
Vet inte vad du menar med respekt. Jag har så pass mycket respekt för dig att jag vågar agera ett arsel gentemot dig när det behövs. Jag är snäll nog att ge dig kritik, och håll då i minnet att kritiken är det enda genom vilket vi kan utvecklas för det är den som uppmärksammar oss på var vi misstar oss. Du skjuter brevbäraren och beter dig som en liten barnrumpa. Du är livrädd för kritik, själv uppmuntrar jag den, hur kommer det sig att vi har så olika förhållningssätt? Du kallar det jag säger skit, men det är inte skit det då? Skit kan tydligen bara riktas mot ett håll och komma från ett håll. Vore det inte mer intressant, och givande, att diskutera sakerna mer i detalj istället? Före ett riktigt samtal, istället för att springa omkring och tycka saker och mena sig vara nåt slags geni?
Nu har du förvisso helt modifierat ditt tidigare påstående om Mozart till att gälla något helt annat. Nu drar du till med ett diffust "bra" när det tidigare var "enkelheten" du prisade hos honom. Det är ju ett sätt att kunna framhärda i tron om att man redan vet allt och inget har att lära, när någon visar på att man misstagit sig. Men det är väl bara dynga som jag slänger på dig, men om det är dynga så är det likväl sanningsenlig dynga.
Själv så lever jag nog mer efter den enkla visdom som uttrycks i ordstävet: "skiter du så mockar jag".