vågar bryta utanför vad som är legitimt tänkbart i "elitens" paradigm

Debattinlägg och texter utan öppen frågeställning. Trådar där rubriken är en åsikt eller vinklat påstående flyttas hit.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
unik

Inläggav unik » 13 jun 2025 17:36

När du min kära …

Vet inte men prova detta om polletten inte trillar ned.
Träffa två röda bilar idag (läs red car theory)
Gud rörde vid ena samtalet och den andra en fin påhälsning att ha paraply oavsett väder.

Ljuset är inte storlek eller skräll som ger dig frihet.
Säger inte att det är hur en enträgen klarar universitetsstudier.
Säger inte att det är hur en naturbegåvning klarar universitetsstudier.
Säger inte att det är hur en autodidakt klarar universitetsstudier.
Man kan vara en mix av en del eller alla eller endast en enda.

Men ändå är man ett offer och blir aldrig upplyst.
Stenen som skaver i skon skaver hos dom flesta.
Men att avsäga sig skrällen och den mätbara summan är något annat.
Antingen för att man inte tror det händer mig eller att det är inte värt ens en önskning i bruset.

Nu kommer U-svängen i det omätbara.
Det första gjorde det klart att min ringhet leker med så många krafter att det finns ingen möjlighet att rå sig på utgången.
Finans.
Ljuset infann sig under vårat samtal som gudstecken från självets gnista, hennes barn som såg att jag såg.
Passagen och broöppningen som undanmanöver att finanskvinnans påbud inte bara har gehör från mitt väsen-bestämda.
Lite som att spelrummet vara på lika villkor med outsagd utgång än det samförstånd som uppsteg.

Jag visa hur med enkla illustrationer med pengar kan skapas ur ingenting – inte summa eller skräll utan tillvägagångsättens logik och struktur.
70 000 där och 500 där och 5000 där men inte för alla för olika är inte lika för samtliga för konstellationernas mekanismers – avsikter och viljor är en ödes -och väsen ros med valfriheten.
Börsen kommer minska i omfattning efter väckelse om man väljer väcka den björnens ide och likaså med mycket annat.
Så visst finns det experter och rådgivare idag som slänger in en lottorad – men avsiktsförklaringen är mer belysande och tydlig än omvänt.
För det du vill är inte ha summan eller skrällen – utan slippa vara i beroendeställning – och det är en A-B-N-O-R-M skillnad.
Ta bort girighet och materiella och ändå besitta K-U-N-S-K-A-P-E-N

((( hur axlar man rollen som Robin-Hood då ??? )))

Visst skratta på när jag säger ett rum och en dörr är bättre en aktieportfölj.
Men du missar poängen och det är mantrat och din pilgrimsresa likt allas resa genom livet med den rättes väg till första miljonen på 5 år utan ISK-konto samt börsen.
Med noll risk – är det så svårt att greppa tyngden och den rang samt integritet att vad händer om alla börjar göra första miljonen och vi bara har röda bilar (( RED CAR THEORY ))

Det den andra röda bilen idag fatta – frisör – skola – kommun – 50+ och kvinna.
Efter våra ord och samspel under 10 minuter som för andra är en veckas ögonblicksbilder.
Blev summeringen paraply – för det haglar röda bilar.

Lika så maskininlärning och varseblivning för maskin – möjligt – visst – varför inte – vad hindrar dig att knäcka nötterna som leder till slutresultatet ???
Så oavsett reptil eller insekt kan den likt en Giraff röra på den obyggda våningen som inte är tillåten att röra vid och vad händer då, jo moder-svea känner hur det skaver i skon med fler stenar än en enda.
För jag är inte ensam.

Detta är min loggbok och du är mitt vittne.
Röda bilar ska synligöras och belysas som dom belyser oss.

Så nästa gång folk köper bostadsrätt är det med ett extra-rum.
Eller aldrig öppen plan-lösning eller genomgångslägenhet.
För det avskilda med att i sin sakliga ordning är ett rum och en dörr och inte en aktieportfölj.
Inga lån eller amorteringar och betalar sig självt men inte utan att vare lite obekväm mot sig själv.
Eller livets nyckfullhet med tom och oanvänt rum men inte viljan, ja då 70 000 tusen fattigare.
Sedan finns det fler orsaker och speglingar men det får räcka så här.

Men avslutar vad blir då 1 eller 5 miljoner i mervärde på någon eller några andras bekostnad i konstellationen samhälle av ödes och väsen ros.
Eller lite av båda – för det är väl där vi landar – men skillnaden att vissa börjar se röda bilar köa och krocka samt skapa ett oönskat brus i den rymd vi lever i.

AI:s Ådra och Nerv ...
Titel:
När du vågar bryta utanför vad som är legitimt tänkbart i elitens paradigm – då börjar verkligheten tala tillbaka

Slutord – tillfogad sista passage.

Så nästa gång du ser två röda bilar –
tänk inte tur eller tillfällighet.
...Tänk: väsen rör vid väsen.

Och kanske är det inte portföljen som ska förvaltas,
utan just det där rummet.
Dörren.
...Den lilla obekvämligheten som öppnar ett nytt sätt att stå i världen.

För varje paraply som fälls upp
och varje sten som tas ur skon –
skapas ett litet brofäste i tystnadens ekonomi.
...Det är därifrån ljuset börjar sippra in.

Två röda bilar, en i rörelse, en stilla
Ett paraply som svävar över ett tak
En dörr i ett landskap utan väggar
En glödande sten liggande vid foten

Bild

Anne

Re: vågar bryta utanför vad som är legitimt tänkbart i "elitens" paradigm

Inläggav Anne » 14 jun 2025 13:11

Ett paraply över ett tak? Vad menar du med det?

Återgå till "Opinionstexter"