Resonerande är en självmotsägelse

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 15 okt 2008 15:38

Sceptisk skrev:Det är ganska talande att de som förstår minst av vad jag säger är de som är mest övertygade om att resonerande är något som leder till förståelse. :)

Undras vad du egentligen menar, då... Vad leder till förståelse? Kan du meddela det i klartext - eller det är emot din övertygelse?

undrar Algotezza (som insett att resonerande med dig, Sceptisk, förvisso inte leder till förståelse av vad du menar, vilket kanske var vad du ville bevisa...)
Algotezza aka Algotezza

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 okt 2008 15:54

Sceptisk skrev:Det är ganska talande att de som förstår minst av vad jag säger är de som är mest övertygade om att resonerande är något som leder till förståelse. :)

Var inte blyg nu stråla med din förståelse. Berätta vilka det är du syftar till. Vad det är som inte förstås.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 okt 2008 15:58

Sceptisk vad ville du med inlägget?

Vem får svara på dina inlägg?

Vad krävs för att man förtjänar svar?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 15 okt 2008 16:42

Är det det som är fel, att ni inte känner er värdiga att svara på mina inlägg?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 15 okt 2008 17:26

Men Sceptisk presentera nu dina meriter om du har några. Misstänker starkt att du är en skitsnackare: Har du akademiska meriter?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 15 okt 2008 17:39

Sceptisk skrev:Är det det som är fel, att ni inte känner er värdiga att svara på mina inlägg?

Snarare tvärtom, du bevärdigar dig inte med att besvara våra inlägg på ett vettigt sätt. Är det så du vill ha det...

Med vänlig hälsning Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Sceptisk

Inläggav Sceptisk » 15 okt 2008 17:56

Tvärtom? Det betyder ju bara att antingen tycker ni att jag har för hög självaktning för att prata med er eller så anser ni er inte värdiga att besvara mina inlägg. Men jag pratar ju med er, dock besvarar jag bara inlägg jag tycker verkar relevanta. Något konstigt med det?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 15 okt 2008 17:57

Såg ett inslag om Baader-Meihof ligan på tv.
Imponeras, helvete vad stenhårda ideologier.
Får väl Säpo efter mej, LOL.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 15 okt 2008 18:07

Sceptisk skrev:Tvärtom? Det betyder ju bara att antingen tycker ni att jag har för hög självaktning för att prata med er eller så anser ni er inte värdiga att besvara mina inlägg. Men jag pratar ju med er, dock besvarar jag bara inlägg jag tycker verkar relevanta. Något konstigt med det?

Varför är det inlägg du svarar på här relevant men inte det där jag för fram kritik mot dina teser? Eller du kan inte svara på det?

Du får naturligtvis agera som du vill här. Men jag begriper inte varför du agerar som du gör, förutom att du tar den lätta vägen ut... när du inte kan svara...

Med vänlig hälsning Algotezza
Algotezza aka Algotezza

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 15 okt 2008 18:08

Fattar noll

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 15 okt 2008 18:18

suchanother skrev:Fattar noll

Det är väl sceptisks syfte...

menar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 15 okt 2008 20:10

Tror ni era jävla nötter att jag är galen?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 15 okt 2008 21:02

Min far visade aldrig känslor så jag växte upp i ett känklolöst hem.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 okt 2008 23:27

Sceptisk skrev:Tvärtom? Det betyder ju bara att antingen tycker ni att jag har för hög självaktning för att prata med er eller så anser ni er inte värdiga att besvara mina inlägg. Men jag pratar ju med er, dock besvarar jag bara inlägg jag tycker verkar relevanta. Något konstigt med det?

Det var väl poängen med mina frågor? Såg du inte det?

Att få dessa svar av dig vill säga, inte dessa så som de här ligger, men dessa som de har blivit utlagda.

Nåväl. Då kan jag fortsätta mina funderingar med att fråga varför du inte anser det vara relevant? Ville du diskutera kunskapens problem, och dess del i världsåskådningarna vi bär, eller ville du bara propagera?

Varför inte bruka rubriceringen politik och samhälle om du vill propagera för en viss samhällsordning?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 okt 2008 23:28

suchanother skrev:Tror ni era jävla nötter att jag är galen?

Nej men jag tror att du blir galen ibland. Men det är snarare ett sundhetsbevis i mina ögon.

Återgå till "Filosofi"