Justin, tittar in med jämna mellanrum och du upphör aldrig att förvåna mig, du tror att allt handlar om pengar, att allt går att köpas, om och om igen så återkommer detta med pengar för dig. Kan det verkligen inte finnas andra orsaker till att jag nämner det jag gjorde?
I Sverige blir jag inte betraktad som något speciellt om jag nämner detta, tvärtom tycker de flesta garanterat att jag är koko, tror du verkligen att målet är att folk skall tycka att jag är dum? Knappast, därav kommer du fram till att den enda orsaken är pengar, fel.
Folk som läser din berättelse om ditt utövande av voodoo och vill ha hjälp med något i den vägen, kan ju skicka dig ett PM, och om du vill kan du då säga åt dem att sätta in några hundra eller några tusen på ett anonymt konto som du äger, under förespegling att du då kommer att utöva voodoo på den de ber dig utöva voodoo på. Tack vare din anonymitet kan de inte komma åt dig när de sedan märker att din påstådda voodoo inte funkade. Med tanke på att du uppenbart förväntar dig att några av läsarna (t.ex. jag) ska tro att det du berättade var magi och inte slump (annars skulle du väl inte ha berättat det du berättade?), varför skulle då inte några läsare tro detta så pass starkt att de är beredda att be dig om voodoo-tjänster mot betalning (läsare som vill ha voodoo utövad på någon)? En annan tänkbar möjlighet är att du hoppas att nyfikna människor, som går på din berättelse om voodoo, ska be dig trolla på något annat sätt, t.ex. läsa deras tankar. Du kräver då att de ska betala först, du får pengarna, och sedan struntar du helt enkelt i att läsa deras tankar.
Du måste förstå att det finns människor som helt saknar drivkraften att tjäna pengar för pengarnas skull. Nej, det handlar inte heller om vad jag kan få i utbyte mot pengar. Det du beskriver är ännu en fantasiprodukt.
Jag tar risken att folk tycker att jag är ett psykfall, detta för att jag verkligen vill få er att öppna ert sinne för möjligheten att allt inte alltid är var det förefaller att vara och att det fortfarande finns krafter som vi vetenskapligt inte rår på, eller för den sakens skull ens förstår än mindre kan förklara på ett tillfredsställande sätt utan en massa bortförklaringar.
Ok, eftersom jag tänkte fortsätta lite på det här med magi, men utifrån en annan synvinkel, förklara detta vetenskapligt.
När jag ser en främmande person öga mot öga framför mig, så vet jag först två saker.
1 Personens ålder 2. Varifrån personen kommer, vilket land eller landsdel, jag har ytterst sällan fått höra att det jag säger är fel och har det varit fel, har det skiljt på marginalen.
Om jag studerar personen lite mer ingående genom ögonkontakt, så vet jag strax personens intressen, lite om dennes bakgrund, samt önskemål.
Om jag drar samman allt detta så får jag fram, fortfarande utan att personen sagt något, lite om dennes familjesituation.
Jag har alltid haft rätt hittills, vilket kan skrämma skiten ur en del, de kan få för sig att jag stalkat dem eller att jag känner någon som känner dem.
Ibland roar jag mig med att berätta saker om dem, ofta leder det till en liten trevlig konversation och då och då händer det att något ord fastnar på deras tunga, då lägger jag även ord i mun på dem varpå deras ögon ännu en gång förstoras av häpnad.
Nu till frågan, hör detta till vetenskaplig analysförmåga, eller magi?
Kanske är jag extremt bra på att gissa, har en oerhörd intuition eller är detta också bara en effekt av slumpen?
Givetvis är jag medveten om att du förmodligen anser att även detta skulle jag kunna tjäna pengar på men den risken finns inte.