Magi och vetenskap

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: Magi och vetenskap

Inläggav Zokrates » 22 mar 2010 01:30

Justin Case skrev:
Om man bortser från möjligheten att din berättelse bara är rent påhitt och enbart avsedd att få en och annan läsare att se dig som en guru så att de kanske börjar köpa andliga tjänster av dig - säkert en väldigt bra affärsidé från din sida i så fall!

Knappast, folk är inte intresserade av äkta svartkonster, tro mig, de vill hellre låta sig luras medvetet av bondfångare, för om sanningen skall fram så vill de inte tro att det funkar.
Så nej, det är inget påhitt.

Slumpen däremot går inte helt att utesluta, men vad är det som säger att inte just magin styr slumpen och att det är det som är magin. :wink:

Justin Case skrev:
Jag tror att det bakom all så kallad magi finns vetenskapliga förklaringar, och jag tror dessutom att vi allihop förr eller senare kommer att upptäcka dessa förklaringar! Sedan att det måhända tar många googoler år eller ännu längre för en del av oss att upptäcka dem är en helt annan sak.

Lustigt att så fort jag förde fram ett eget vittnesmål om speciell händelse, så avfärdar du det genast med att det var slumpen, det var ju väldigt vetenskapligt.  8)

Justin Case

Inläggav Justin Case » 22 mar 2010 03:52

Zokrates skrev:
Justin Case skrev:
Om man bortser från möjligheten att din berättelse bara är rent påhitt och enbart avsedd att få en och annan läsare att se dig som en guru så att de kanske börjar köpa andliga tjänster av dig - säkert en väldigt bra affärsidé från din sida i så fall!

Knappast, folk är inte intresserade av äkta svartkonster, tro mig, de vill hellre låta sig luras medvetet av bondfångare, för om sanningen skall fram så vill de inte tro att det funkar.

För att folk ska kunna bli bortskrämda av dina äkta svartkonster av det skälet att de är äkta svartkonster snarare än bondfångeri måste de känna igen dem som äkta svartkonster. Hur kan de veta att du inte bara är ännu en bondfångare? Känner de det på sig? Skulle de känna det på sig även om den enda kommunikation de fick från dig var något du skrev på t.ex. en hemsida eller i en annons? (Alltså om vi antar att du skulle välja att slå mynt av din förmåga att berätta övertygande historier om hur du framgångsrikt utövat/utövar svart magi.)

För mig känns ditt påstående märkligt, att folk skulle vara mer intresserade av helt verkningslöst bondfångeri än av äkta fungerande svart magi. Hur kan man vara attraherad av något som någon med ord påstår vara magi men som man inte tror funkar?

Justin Case skrev:
Jag tror att det bakom all så kallad magi finns vetenskapliga förklaringar, och jag tror dessutom att vi allihop förr eller senare kommer att upptäcka dessa förklaringar! Sedan att det måhända tar många googoler år eller ännu längre för en del av oss att upptäcka dem är en helt annan sak.

Lustigt att så fort jag förde fram ett eget vittnesmål om speciell händelse, så avfärdar du det genast med att det var slumpen, det var ju väldigt vetenskapligt.  8)

Jag utesluter inte helt att det var äkta magi, men bedömer att det med långt större sannolikhet var det slumpen. Jag gör en sådan bedömning eftersom det finns ett så kolossalt stort antal tillfällen för slumpen att ställa till med fenomen som liknar det du beskrev, och eftersom jag vet att många människor (och därmed med statistiskt sett ganska stor sannolikhet även du) förbiser hur kolossalt stort detta antal tillfällen verkligen är. Jag tillämpar bara Ockhams rakkniv.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 22 mar 2010 04:16

Justin, ser du några mysko länkar i min profil där jag lockar folk med att få veta eller lära sig nått? Nej.
Har jag gjort mig känd i något sammanhang för att vilja sälja en vara eller en tjänst i någon tidigare tråd som du kan erinra dig om? Nej.

Du ser att jag svarar själv här åt dig, eftersom det inte finns något hur mycket du än letar.

Nästa fråga, är jag anonym här på forumet?
Här kan jag inte svara själv, eftersom det finns en mängd grupper som kan luska fram IP nummer etc, men jag har aldrig vare sig visat en bild på mig eller gett ut mitt namn, så chansen att göra pengar så som du påstår är ett utspel från din sida då du helt enkelt vägrar låta ditt förnuft anamma möjligheten att det jag beskrev skulle vara sant.

Nästa fråga, har jag medvetet gjort mig känd för att ljuga om saker som berör parafenomen eller min tro? Nej.

När du skriver att du inte utesluter att det var äkta magi, så tvivlar jag på din uppriktighet.  Att det jag gjort inte är vetenskapligt håller jag med om, jag vet inte om det går att upprepa, men det som jag tycker är mest skrämmande är att allt jag tidigare gjort, tydligen haft "slumpen" med sig.

Jag anser däremot att man inte kan blanda samman traditionell vetenskap med magi, magi handlar om tro, inte vetenskap.
Sedan är det ju en enorm skillnad på illusionsmagi och det jag beskrev.

Men en sak är säker, skulle någon lyckas döda någon med magi, så lär denne aldrig kunna straffas för det i ett västerländskt land.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 05:51

Zokrates, det du skriver är oerhört viktigt ska svara flera gånger, men först här i Tamil Nadu i södra Indien bryter dom strömmen varje dag åtminstonde 10 gånger, de har inte tillräckligt med energi, igår var det 7 timmars avbrott
och idag har det redan varit 3 timmar, varje daG 5 TILL 10 TIMMAR.

Jag tror på vad du skriver och jag tror ingen i Sverige har den kapaciteten, det kommer från dina arvsanlag som i Indien kallas för karma, men faktiskt  har Rosenkorset också med karma, kundalini, astrala världen och återfödelse fast det är en delvis kristen lära,  fast den ursprungliga kristendomen hade med både återfödelse och karma,, alltså du har haft ett liv som en hög men svart magisk präst, du har gjort puja i tidigare liv,,kanske har du varit en brahmin.. det är kvart över nio på morgonen här ioch i Sverige är det kvart över fem på morgonen. jag återkommer..

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 06:15

Samma natt blev offret, en ditintills fullt frisk person, akut sjuk. Fadern i den familjen fick åka till sjukhus med sin dotter, läkarna visste inte alls var det var för fel, alla organ hade börjat svikta och det blev in på intensiven direkt.

Dagen efter fick jag höra att personen, mitt mål, låg på intensiven, jag gick dit och medan ingen såg, smög jag mig ända upp till avdelningen.
I korridoren frågade jag vad det var för fel på den patienten, läkaren sa att det var ytterst allvarligt och tyvärr verkar det som om personen kommer att dö, men han visste inte alls vad det var för sjukdom det handlade om. Jag ångrade det jag gjort under natten, sneglade in på rummet där hon låg helt hjälplös och till synes döende, men fick inte gå in trots att jag påstått att jag var en anhörig.

Jag gick ned till kulverten under sjukhuset, i ett omklädningsrum tog jag på mig en grön läkarrock, sedan upp till IVA igen, gick in till den döende, lade min hand på pannan och sa, jag förlåter dig varpå jag kysste pannan.
Därefter gick jag.
Jag hörde att tidsmässigt så hade hon kort efter att jag varit där blivit fullt frisk, så frisk att hon senare samma kväll även åkt hem.

Detta berättade jag aldrig för henne, jag sa aldrig att jag ens var där, men hon berättade att hon drömt om att jag varit där och lagt min hand på hennes panna.

Efter detta slutade jag med svartkonst, det funkar för bra och nej, det var inte enda gången, däremot den sista och ja, jag har varit grym.
I oss har vi ju alla möjlighet till både gott och ont, balansen är viktig, liksom att inte låta det onda segra över det goda. det kan ju ha varit en slump tycker ni, att personen blev sjuk samtidigt samma natt, eller att personen blev frisk efter mitt besök, men det är att hylla slumpen.

Förresten misstänker jag att jag just nu själv??  är utsatt för en del mysko stuff, det man sår, får man skörda.  

Fick en fråga en gång från en demon under en seans, -Vem tillhör du?
Allvarligt talat så vet nog ingen det än, men min egen mor anklagade mig ofta när jag var  barn för att vara en djävul, att hon hade fått mig för sina synders skull, det sista är dock möjligt.

Zokretes, ifall du berättade din historia för Indierna, som är väl 1000 millioner, så gott som varenda en skulle tro dig, för vad du säger är en helt normal företeelse här i Indien, varje dag dödas människor,  i hjärtattack på grund av puja som kan utföras av en Naiker i en liten by eller av mera kvalificerade, alltså Brahmins eller Nambottries och det du säger om ett hårstrå, genialt, faktiskt använder dom håret av den dom vill skada därför att genom hårets försorg kan de penetrera från huvudet ner i tårna på en enda sekund, de går oftast in i sjunde chakrat håret, och sedan pressar dom sin SPÄNNING nerför chakra för chakra tills de nått muladara, men de kan också använda naglar från offret eller om de kan fo tag i ett fotavtryck, om det är leraktigt, som det är här i Indien tar dom leran i en plastpåse och använder i puja..fast det i särklass bästa överförings-redskapet är vibuti, alltså aska från döda människors skelett, dom använder alltid sin vibuti i all puja, men ifall dom vill ha en kraftfull puja t.ex. dom vill döda någon, då letar dom reda på benknotor från någon nyss död och lägger i sin puja- ring där dom har både frukter och annat och startar sin besvärjelse genom att negativisera den dom vill döda och genom att använda MANTRA som ökar kraften i de spänningar de sänder offantligt, men att använda döda kroppars benknotar ökar kraften i genomborrningen 4 till 5 gånger,,,och jag vill slga att detta du berättar är vad alla religösa grupper sysslar med daglöigen...dom är inte vad vi menar med präster, men mentala krigare...och Sasi Baba är den starkaste av alla.....åtwerkommer

Justin Case

Inläggav Justin Case » 22 mar 2010 06:29

Zokrates skrev:Justin, ser du några mysko länkar i min profil där jag lockar folk med att få veta eller lära sig nått? Nej.
Har jag gjort mig känd i något sammanhang för att vilja sälja en vara eller en tjänst i någon tidigare tråd som du kan erinra dig om? Nej.

Du ser att jag svarar själv här åt dig, eftersom det inte finns något hur mycket du än letar.

Nästa fråga, är jag anonym här på forumet?
Här kan jag inte svara själv, eftersom det finns en mängd grupper som kan luska fram IP nummer etc, men jag har aldrig vare sig visat en bild på mig eller gett ut mitt namn, så chansen att göra pengar så som du påstår är ett utspel från din sida då du helt enkelt vägrar låta ditt förnuft anamma möjligheten att det jag beskrev skulle vara sant.

Folk som läser din berättelse om ditt utövande av voodoo och vill ha hjälp med något i den vägen, kan ju skicka dig ett PM, och om du vill kan du då säga åt dem att sätta in några hundra eller några tusen på ett anonymt konto som du äger, under förespegling att du då kommer att utöva voodoo på den de ber dig utöva voodoo på. Tack vare din anonymitet kan de inte komma åt dig när de sedan märker att din påstådda voodoo inte funkade. Med tanke på att du uppenbart förväntar dig att några av läsarna (t.ex. jag) ska tro att det du berättade var magi och inte slump (annars skulle du väl inte ha berättat det du berättade?), varför skulle då inte några läsare tro detta så pass starkt att de är beredda att be dig om voodoo-tjänster mot betalning (läsare som vill ha voodoo utövad på någon)? En annan tänkbar möjlighet är att du hoppas att nyfikna människor, som går på din berättelse om voodoo, ska be dig trolla på något annat sätt, t.ex. läsa deras tankar. Du kräver då att de ska betala först, du får pengarna, och sedan struntar du helt enkelt i att läsa deras tankar.

Nästa fråga, har jag medvetet gjort mig känd för att ljuga om saker som berör parafenomen eller min tro? Nej.

Du kanske alldeles nyligen har börjat göra det? Någon gång ska väl vara den första.

När du skriver att du inte utesluter att det var äkta magi, så tvivlar jag på din uppriktighet.

Jag utesluter inte att det var äkta magi, i den meningen att jag inte utesluter någonting alls med exakt 100 procents säkerhet. För att mina erfarenheter ska kunna berättiga att jag utesluter något med 100 procents säkerhet, skulle jag behöva ha oändligt många erfarenheter som alla talar i samma riktning. Det har jag inte om någonting, vad jag minns.

men det som jag tycker är mest skrämmande är att allt jag tidigare gjort, tydligen haft "slumpen" med sig.

Allt du tidigare gjort? Så varje gång du spelat något slumpbaserat spel om pengar, har du vunnit, menar du?

Jag anser däremot att man inte kan blanda samman traditionell vetenskap med magi, magi handlar om tro, inte vetenskap.

Äsch, det är bara det att dagens vetenskap inte är tillräckligt långt kommen för att kunna förklara det man idag menar med "magi".

Sedan är det ju en enorm skillnad på illusionsmagi och det jag beskrev.

Ja, men de har en gemensam nämnare: vetenskap kommer att kunna förklara dem båda med tiden.

Men en sak är säker, skulle någon lyckas döda någon med magi, så lär denne aldrig kunna straffas för det i ett västerländskt land.

Inte idag, men i en inte alltför avlägsen framtid, tror jag. Men då kallas det du nu kallar magi inte för magi längre, utan betraktas som en fullt vetenskapligt förklarbar mordmetod. Hur som helst kommer han förr eller senare att straffas genom att "som man sår får man skörda".

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 06:45

Att du öppet och ärligt pratar om din besvärjelse av kvinnan betyder att du valt att i alla fall nu inte använda din vodoo SEIVINAI som det heter här i Tamil..uttalas SEJVINEJ,
mera,  men den talang du har av mental koncentration, ungefär som när Wilhelm Tell skjuter sin pil genom äpplet på barnets huvud, är alltså en dold reserv som du inte kan utveckla i Sverige därför att den mentala kraften hos svenskarna är svag, däremot är den fysiska kraften stark..i Indien är detta faktiskt riktig vertenskap..puja..som bygger på EXPERIMET..Brahmins har utvecklat en experimentell sanning om den mentala kraftens möjlighet att influera på andras tänkande även på avstånd, för faktiskt Zoklrates, den mentala kraften är starkast i puja på 4oo meters avstånd, men också stark upp till 3 kilometer, fast sedan avtar den men inte i proportion till avståndet..så även här i Indien kan dom döda folk även i Sverige genom puja, men det fodrar kraft.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 22 mar 2010 06:45

haralddavidsson skrev:Zokretes, ifall du berättade din historia för Indierna, som är väl 1000 millioner, så gott som varenda en skulle tro dig, för vad du säger är en helt normal företeelse här i Indien, varje dag dödas människor,  i hjärtattack på grund av puja som kan utföras av en Naiker i en liten by eller av mera kvalificerade, alltså Brahmins eller Nambottries och det du säger om ett hårstrå, genialt, faktiskt använder dom håret av den dom vill skada därför att genom hårets försorg kan de penetrera från huvudet ner i tårna på en enda sekund, de går oftast in i sjunde chakrat håret, och sedan pressar dom sin SPÄNNING nerför chakra för chakra tills de nått muladara, men de kan också använda naglar från offret eller om de kan fo tag i ett fotavtryck, om det är leraktigt, som det är här i Indien tar dom leran i en plastpåse och använder i puja..fast det i särklass bästa överförings-redskapet är vibuti, alltså aska från döda människors skelett, dom använder alltid sin vibuti i all puja, men ifall dom vill ha en kraftfull puja t.ex. dom vill döda någon, då letar dom reda på benknotor från någon nyss död och lägger i sin puja- ring där dom har både frukter och annat och startar sin besvärjelse genom att negativisera den dom vill döda och genom att använda MANTRA som ökar kraften i de spänningar de sänder offantligt, men att använda döda kroppars benknotar ökar kraften i genomborrningen 4 till 5 gånger,,,och jag vill slga att detta du berättar är vad alla religösa grupper sysslar med daglöigen...dom är inte vad vi menar med präster, men mentala krigare...och Sasi Baba är den starkaste av alla.....åtwerkommer

Om sånt där funkar, och om, som du hävdar, en miljard indier tror att det funkar, hur förklarar du då att inte en endaste en av dessa indier har valt att framträda i tv och bevisa att det funkar och på så sätt bli rik och berömd? Det finns miljonpriser utfästa till den som lyckas vetenskapligt bevisa existensen av något paranormalt/övernaturligt. Man tycker ju att väldigt många skulle försöka åtminstone, de flesta indier kunde väl ha användning för några miljoner dollar, eller hur? Och att några av de som försökt bevisa något sådant borde ha lyckats vid det här laget, med tanke på hur många som borde ha försökt - om det nu är så många som tror att det funkar. Att trots dessa omständigheter ingen hittills trätt fram och bevisat vetenskapligt att de där sakerna du pratar om funkar, det talar starkt emot att de skulle funka.

Indierna är ju så många, så det dör massor av indier av naturliga orsaker varje dag, och i många av de fallen kommer det statistiskt sett att råka vara någon som "utfört voodoo" eller liknande riktade mot den som dog. Självklart drar då vidskepliga människor (och sådana finns det många i såväl Indien som i resten av världen) slutsatsen att det var voodoon som dödade. Detta förhastade slutsatsdragande är den naturliga förklaringen till att så många indier tror på sånt där, tror jag.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 22 mar 2010 06:58

haralddavidsson skrev:i Indien är detta faktiskt riktig vertenskap..puja.

Ordet "vetenskap" har en etablerad definition, som man utgår från att den som använder ordet "vetenskap" underförstår. Givet den definitionen är de saker du pratar om inte vetenskap. De är inte vetenskapligt bevisade. När du säger att det du pratar om är vetenskap i Indien använder du alltså ordet vetenskap på ett sätt som förutsätter en annan definition än den man brukar förknippa med ordet. Därför vore det bättre om du valde ett annat ord. Vilket vet jag inte. Att använda ett etablerat ord som har en etablerad innebörd men underförstå en helt annan innebörd är bara vilseledande. Det är som om jag skulle skriva "jordgubbe" och förvänta mig att du ska tolka det som "blåbär".

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 22 mar 2010 07:13

Justin, tittar in med jämna mellanrum och du upphör aldrig att förvåna mig, du tror att allt handlar om pengar, att allt går att köpas, om och om igen så återkommer detta med pengar för dig. Kan det verkligen inte finnas andra orsaker till att jag nämner det jag gjorde?
I Sverige blir jag inte betraktad som något speciellt om jag nämner detta, tvärtom tycker de flesta garanterat att jag är koko, tror du verkligen att målet är att folk skall tycka att jag är dum? Knappast, därav kommer du fram till att den enda orsaken är pengar, fel.

Folk som läser din berättelse om ditt utövande av voodoo och vill ha hjälp med något i den vägen, kan ju skicka dig ett PM, och om du vill kan du då säga åt dem att sätta in några hundra eller några tusen på ett anonymt konto som du äger, under förespegling att du då kommer att utöva voodoo på den de ber dig utöva voodoo på. Tack vare din anonymitet kan de inte komma åt dig när de sedan märker att din påstådda voodoo inte funkade. Med tanke på att du uppenbart förväntar dig att några av läsarna (t.ex. jag) ska tro att det du berättade var magi och inte slump (annars skulle du väl inte ha berättat det du berättade?), varför skulle då inte några läsare tro detta så pass starkt att de är beredda att be dig om voodoo-tjänster mot betalning (läsare som vill ha voodoo utövad på någon)? En annan tänkbar möjlighet är att du hoppas att nyfikna människor, som går på din berättelse om voodoo, ska be dig trolla på något annat sätt, t.ex. läsa deras tankar. Du kräver då att de ska betala först, du får pengarna, och sedan struntar du helt enkelt i att läsa deras tankar.

Du måste förstå att det finns människor som helt saknar drivkraften att tjäna pengar för pengarnas skull. Nej, det handlar inte heller om vad jag kan få i utbyte mot pengar. Det du beskriver är ännu en fantasiprodukt.
Jag tar risken att folk tycker att jag är ett psykfall, detta för att jag verkligen vill få er att öppna ert sinne för möjligheten att allt inte alltid är var det förefaller att vara och att det fortfarande finns krafter som vi vetenskapligt inte rår på, eller för den sakens skull ens förstår än mindre kan förklara på ett tillfredsställande sätt utan en massa bortförklaringar.

Ok, eftersom jag tänkte fortsätta lite på det här med magi, men utifrån en annan synvinkel, förklara detta vetenskapligt.

När jag ser en främmande person öga mot öga framför mig, så vet jag först två saker.
1 Personens ålder 2. Varifrån personen kommer, vilket land eller landsdel, jag har ytterst sällan fått höra att det jag säger är fel och har det varit fel, har det skiljt på marginalen.
Om jag studerar personen lite mer ingående genom ögonkontakt, så vet jag strax personens intressen, lite om dennes bakgrund, samt önskemål.
Om jag drar samman allt detta så får jag fram, fortfarande utan att personen sagt något, lite om dennes familjesituation.
Jag har alltid haft rätt hittills, vilket kan skrämma skiten ur en del, de kan få för sig att jag stalkat dem eller att jag känner någon som känner dem.
Ibland roar jag mig med att berätta saker om dem, ofta leder det till en liten trevlig konversation och då och då händer det att något ord fastnar på deras tunga, då lägger jag även ord i mun på dem varpå deras ögon ännu en gång förstoras av häpnad.

Nu till frågan, hör detta till vetenskaplig analysförmåga, eller magi?
Kanske är jag extremt bra på att gissa, har en oerhörd intuition eller är detta också bara en effekt av slumpen?
Givetvis är jag medveten om att du förmodligen anser att även detta skulle jag kunna tjäna pengar på men den risken finns inte. :wink:

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 07:20

om sånt där funkar, och om, som du hävdar, en miljard indier tror att det funkar, hur förklarar du då att inte en endaste en av dessa indier har valt att framträda i tv och bevisa att det funkar och på så sätt bli rik och berömd? Det finns miljonpriser utfästa till den som lyckas vetenskapligt bevisa existensen av något paranormalt/övernaturligt. Man tycker ju att väldigt många skulle försöka åtminstone, de flesta indier kunde väl ha användning för några miljoner dollar, eller hur? Och att några av de som försökt bevisa något sådant borde ha lyckats vid det här laget, med tanke på hur många som borde ha försökt - om det nu är så många som tror att det funkar. Att trots dessa omständigheter ingen hittills trätt fram och bevisat vetenskapligt att de där sakerna du pratar om funkar, det talar starkt emot att de skulle funka.

Indierna är ju så många, så det dör massor av indier av naturliga orsaker varje dag, och i många av de fallen kommer det statistiskt sett att råka vara någon som "utfört voodoo" eller liknande riktade mot den som dog. Självklart drar då vidskepliga människor (och sådana finns det många i såväl Indien som i resten av världen) slutsatsen att det var voodoon som dödade. Detta förhastade slutsatsdragande är den naturliga förklaringen till att så många indier tror på sånt där, tror jag.skriver J.C.

hur förklarar du då att inte en endaste en av dessa indier har valt att framträda i tv och bevisa att  det funkar och på så sätt bli rik och berömd?

Innan jag ödslar mer tid på dig och ditt ovederhäftiga tänkande.........bevisa först att du finns till...............Sedan kan du bevisa att världen finns till.. OKEJ..

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 07:36

haralddavidsson skrev:
i Indien är detta faktiskt riktig vertenskap..puja.

Ordet "vetenskap" har en etablerad definition, som man utgår från att den som använder ordet "vetenskap" underförstår. Givet den definitionen är de saker du pratar om inte vetenskap. De är inte vetenskapligt bevisade. När du säger att det du pratar om är vetenskap i Indien använder du alltså ordet vetenskap på ett sätt som förutsätter en annan definition än den man brukar förknippa med ordet. Därför vore det bättre om du valde ett annat ord. Vilket vet jag inte. Att använda ett etablerat ord som har en etablerad innebörd men underförstå en helt annan innebörd är bara vilseledande. Det är som om jag skulle skriva "jordgubbe" och förvänta mig att du ska tolka det som "blåbär". skriver. J.C.

Det du skriver J.C.är ren magi, du försöker bara förvirra motståndare, du saknar totalt vetenskapligt sinnelag, du är som en advokat som försöker bryta ner andras uppfattningar, ja, du är en destruktiv nerbrytare av dina medmänniskor, Vetenskap kommer från Hermes trismigistos, som betyder att den hela människan enligt honom är trefaldig, hon består av sannings-lust, alltså vetenskapligt sinnelag och av hängivelse, alltså filosofiskt-religöst sinnelag och av Konst, alltså av ett kreativt förverkligande.
Jag är alltid sann, jag är känd för det i här Indien, Jag skulle föreslå att du använder ordet magi istållet för vetenskap så att du i alla fall är sann på den punkten, då du säger att det är vetenskapligt.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 22 mar 2010 08:38

haralddavidsson skrev:Att du öppet och ärligt pratar om din besvärjelse av kvinnan betyder att du valt att i alla fall nu inte använda din vodoo SEIVINAI som det heter här i Tamil..uttalas SEJVINEJ,
mera,  men den talang du har av mental koncentration, ungefär som när Wilhelm Tell skjuter sin pil genom äpplet på barnets huvud, är alltså en dold reserv som du inte kan utveckla i Sverige därför att den mentala kraften hos svenskarna är svag, däremot är den fysiska kraften stark..i Indien är detta faktiskt riktig vetenskap..puja..som bygger på EXPERIMET..Brahmins har utvecklat en experimentell sanning om den mentala kraftens möjlighet att influera på andras tänkande även på avstånd, för faktiskt Zokrates, den mentala kraften är starkast i puja på 4oo meters avstånd, men också stark upp till 3 kilometer, fast sedan avtar den men inte i proportion till avståndet..så även här i Indien kan dom döda folk även i Sverige genom puja, men det fodrar kraft.

Oj, det låter som om folk har all anledning att inte irritera varandra.
Intressanta fakta du för fram, kvinnan befann sig inom 3 kilometer ganska exakt ifrån platsen där jag var.
Nåväl, jag drar inga stora växlar på detta i mitt vardagliga liv och för gemene man här är detta bara ännu ett exempel på vidskepelse, det till trots att de förmodligen själva kan tänka sig att  tända ett ljus i kyrkan eller lägga en krans på någons grav, men det är för dem väldigt viktigt att inte blanda ihop ritual med magi. :wink:

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 08:56

Du är en advokat, J.C. ingen vetenskapsman, filosof eller orginell tänkare, du är rätt och slätt en advokat, och dina klienter är de ny-nazistiska individerna, för Nazism är endast möjlig genom en advokat, du är en romare, för det var romarna som skändade Platons underbara filosofi, drog ner den  till domstols-salarna, du är inte ens en pontus pilatus som frågade Jesus om han var Guds son,,fast Jesus svarade att konstnären är Guds son, han är Brahma, skaparen,  för Pontus Pilatus hade ett hjärta, det saknar du, J.C. du är en hjärtlös advokat, Sofisterna var de första skändarna av sanningen, de första advokaterna i filosofins historia, men varje advokat är partisk,  hjärnans mening är sann kunskap, det är målet för allt tänkande, det är målet för alla vetenskaper och konstarter, religion och mytolig, alltså sann kunskap, men du är Partisk, J.C. därför att du är en advokat, du har klienter,  du hatar judarna, precis som Darvin hatade judarna och offrade hela sitt liv för att som advokat, Darvin är ej vetenskapsman, men advokat,  finna argument för att förlöjliga Jidarnas Gud, för han kunde aldrig smälta det judarna sa att de var Guds utvalde, om  du kunde finna bevis för din egen existens...och världens existens..ja, då är du inte längre en advokat, men om du fortsätter att attackera  folk som kommer med värdefull kunskap, vi vet att du är partisk, att du aldrig varit intresserade av helheten, av den egentliga sanningen, men bara dina klienters intresse, för vem är dina klienter mer än ny-nazisterna, alla konservativa människor, alla reaktionära människor,  du är en riktig ku kux klanare, Jc.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Magi och vetenskap

Inläggav Harald Davidsson » 22 mar 2010 09:48

När jag ser en främmande person öga mot öga framför mig, så vet jag först två saker.
1 Personens ålder 2. Varifrån personen kommer, vilket land eller landsdel, jag har ytterst sällan fått höra att det jag säger är fel och har det varit fel, har det skiljt på marginalen.
Om jag studerar personen lite mer ingående genom ögonkontakt, så vet jag strax personens intressen, lite om dennes bakgrund, samt önskemål.
Om jag drar samman allt detta så får jag fram, fortfarande utan att personen sagt något, lite om dennes familjesituation.
Jag har alltid haft rätt hittills, vilket kan skrämma skiten ur en del, de kan få för sig att jag stalkat dem eller att jag känner någon som känner dem.
Ibland roar jag mig med att berätta saker om dem, ofta leder det till en liten trevlig konversation och då och då händer det att något ord fastnar på deras tunga, då lägger jag även ord i mun på dem varpå deras ögon ännu en gång förstoras av häpnad.

Nu till frågan, hör detta till vetenskaplig analysförmåga, eller magi?
Kanske är jag extremt bra på att gissa, har en oerhörd intuition eller är detta också bara en effekt av slumpen?
Givetvis är jag medveten om att du förmodligen anser att även detta skulle jag kunna tjäna pengar på men den risken finns inte. skriver Zokrates.

När splittringen kom i gamla riket inom prästklanen för omkring 4000 år sedan, en grupp begav sig av till Babylonien, de kallade sig Brahmins, de experimenterade med mantra, de kom till Punjab i Norra  Indien för 3500 år sedan, samma grupp finns kvar idag, de var intresserade av sanning, men ej av kärlek, de trodde på en kvantitativ sexualitet, en annan grupp begav sig senare iväg till Grekland, de prästerna, de för-sokratiska prästerna var intresserade av kärlek...därför har västerlandet sökt kärlek..medan Indien sökt sanning,därför är Brahmins sanning förankrad i grundbulten som håller vårt universum samman..vi kan säga att Brahmins utvecklade en abstrakt sanning, en högre och djupare sanning,,medan väst som ville ha en djup kärlek..kom att utveckla en konkret sanning, en mera ytlig och kropps-bunden sanning kopplad till teknologi,  och därför Zokrates, kan varje seriös Brahmins präst idag utföra en puja och då ta emot vibrationer..varje kvinna kan förstå detta..och utifrån dessa vibrationer..som du inte talar om Zokrates, men som är grunden för din direkta kunskap om andra..kan dessa präster helt spontant säga fantastiska saker om den människa dom gör en puja för...
jag själv får varje dag information från flera braminska källor om vad som händer...

det jag sa att vår fria vilja egentligen är vår kontinuerliga porduktion av tankar..det kommer från någon stans..jag kallade det för 10 år sedan för Vishnus all-medvetande..att vi är små datorer som osynligt och spontant kan få kunskap från all-medvetandet precis som vi för kunskap från internet..

Brahmins är mer än genier, dom vet att väst  saknar en djupare sanning,,men dom vill ej avslöja detta, det är därför denna grupp, liksom judarna har överlevt som grupp i mer än 3500 år.

Återgå till "Filosofi"