henryt skrev:Nää
skattepengarna försvinner inte de går åt i administrations avgifter lite vägar och nån myndighet som har en genomsnittlig telefonkö på 3 timmar.
Sen är du helt ute och cyklar vad det gäller näringslivet? I typ 3:a i grundskolan fick vi lära oss att företagen drar in pengar och personer är anställda och jobbar där.
Du verkar ha missat det och tror att näringslivet är mer som en "plåga".
Antingen så förstår du inte vad du skriver eller så förstår du inte infrastrukturen.
Du skrev seriöst att näringslivets fuskare skapar problemen i samhället.
Därmed betecknar du näringsliv som fuskare och nått virus. Utan näringslivets utveckling så hade vi levt som aborginerna i australien men tack vare byteshandel m.m. (som ju var näringsliv). Så bor vi i Hus, eller har du sätt husen resa sig av sig själv utan pengar????
Pengarna kommer från näringslivet? Förstår du?
Eller så har jag sökt utveckla mig efter 3:an i grundskolan
Ja sa inte att näringslivet är dåligt, jag sa att de är dem som fuskar så att pengarna "försvinner". Och jag menar att privatpersoners småfiffel är småpotatis i jämförelse. Jag är fullt medveten om nyttan som näringslivet utgör. Men till skillnad från dig så ser jag inget magiskt i affärer eller pengar. Mycket av det som idag omgärdar vår produktion skulle vi klara oss utan.
Det är roligt att du snackar om administration men inte för en sekund nämner reklamen som vi får betala med dyra priser som resultat, och i förlängningen en massa arbete lagt på en skitsak.
Har du sett hus resa sig av pengar för övrigt?
Jag som alltid har trott att det handlar om arbetstimmar och material. Men det är klart, säger du att det är pengar som bygger hus så är det väl så.
Har du funderat på om det är du som inte förstår vad jag säger? Det kan vara så.