Tankar om etiska principer

Moderator: Moderatorgruppen

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 jan 2012 01:08

Ingen risk att be dej tvätta håret, äcklig snuskspellle som dej.
Sen undrar du alltid varför kärringen drog. Gissa två gånger, vem fan vill knulla med ett stinkande äckel,
Det komiska är att du i din självgodhet undrar varför. Har inte gjort nåt fel bla bla, hajar du stolpskott? Din kuk luktar depression.

Fjollfant? Är exeptionell matematiker. Önskar endast shcysst samvaro.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 jan 2012 01:18

Skaffa dig logik om du skall kalla dig matematiker, nej, du är en jubelåsna, har alltid varit det och
det lär aldrig förändras, det enda positiva med dig är ju att du faktiskt säger det du tycker,
men dina tankar är skit och som människa är du bedrövlig, det är ju därför du aldrig får till det,
eller hur!
Att du är borgerlig och liberal har du ju avslöjat här ett antal gånger, Avantgardet kallade dig för
kälkborgare, du är ju både inskränkt och småborgerlig så det både räcker till och blir över.
Hoppas du skiter på dig nästa gång du bröstar dig framför spegeln.

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 jan 2012 01:30

Zokrates skrev:Skaffa dig logik om du skall kalla dig matematiker, nej, du är en jubelåsna, har alltid varit det och
det lär aldrig förändras, det enda positiva med dig är ju att du faktiskt säger det du tycker,
men dina tankar är skit och som människa är du bedrövlig, det är ju därför du aldrig får till det,
eller hur!
Att du är borgerlig och liberal har du ju avslöjat här ett antal gånger, Avantgardet kallade dig för
kälkborgare, du är ju både inskränkt och småborgerlig så det både räcker till och blir över.
Hoppas du skiter på dig nästa gång du bröstar dig framför spegeln.

Vet inte vad jag ska säga. Lite hårt från dej Zok, är jag en jubelåsna? Som människa är jag bedrövlig?
Jadu, tror dock att jag är överlägsen dej intellektuellt. Du verkar vara en spökjagare utan hjärna. Ok, så, ditt liv är bedrövligt och du söker utomjordningar som svar, ditt intellekt räcker inte längre än så utan endast detta wt med populärvetenskap. LOL. Ta hit Sven-Invargs and let's twists again !

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 jan 2012 01:44

Zokrates skrev:Skaffa dig logik om du skall kalla dig matematiker, nej, du är en jubelåsna, har alltid varit det och
eller hur!

Läste logik 5p, mängdteori 5p, + 70p matematik halvfart kväll.
De sista c- d- kurserna var inledande kurser på doktoransnivå. Gissa vad jobbigt,

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 jan 2012 02:01

Zok, kalla inte mej jubelåsna, ok på sätt och vis kan vi göra det på skoj., men jag uppfattade att du menar detta på allvar?
Jag försöker slänga käft, ”kul”, mitt sätt att lätta upp stämningen, jag tror nämligen att humor underlättat det intellektuella spelet. Arne Naess, den norska filosofen, lekte med dockor fram tills sin död, viktigt att vara barnslig menade han. Jag försöker men kanske inte lyckas alltid.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 19 jan 2012 02:17

Ah, ger och tar, av och till är du ju vettig, sitter och diskuterar frihet med brorsan i luren och om det kollektiva
mordet på vår naturlighet. Han tycker jag skall sluta skriva här då han tycker att jag saknar bollplank,
(han smygläser ibland men har aldrig reggat sig).

lösdrivaren
Avstängd

Inläggav lösdrivaren » 19 jan 2012 09:22

Ni här på FF är de första som får ta del av (var på tiden!) mitt beviset på Goldbachs hypotes. (se wiki)
Är nu helt övertygad att jag har knäckt problemet.
Läste att Transversal räknar hoppande får när hon försöker somna, jag räknar alltid primtal, inget att rekommendera då hjärna plötsligt kan gå på högvarv.
Nå, det som irriterar mej med beviset är att det är för enkelt, inte så där elegant, därför infinner sej ett tvivel varför ingen annan kommit på det tidigare? Alla matematiker söker elegans, mitt bevis är lite ”dumt”, bonnaktigt, brutalt, som att ta tjuren vid hornen, mjölka rätt av en kossa, låta en gödkalv suga av en…you name it.
Kan tillägga att ett amerikanskt matematikersällskap har utfäst en belöning på $1,000,000 till den som löser problemet.

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 25 jan 2012 12:24

nej jag tror inte det finns nån moral
är nog mest trams
rädsla skuld o sånt
att man kriminaliserar människor beror på att slippa vendettor
men det behöver ju inte betyda att man är moralisk
snarare praktisk

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 25 jan 2012 20:53

Jag har två barn,
dom har olika moral, och grabbens moral är ofta långt ifrån min,
dotterns moral är mer djup, hon tänker bra länge på hur hon ska formulera sig för att det inte ska bli fel.

Redan vid födseln såg man nästan vilken typ av personligheter det var, så nog föds vi med egenskaper,
och moral formas från våra egenskaper.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 26 jan 2012 14:07

dokido skrev:nej jag tror inte det finns nån moral
är nog mest trams
rädsla skuld o sånt
att man kriminaliserar människor beror på att slippa vendettor
men det behöver ju inte betyda att man är moralisk
snarare praktisk

Klart moral finns som idékomplex ang.mänskliga handlingar, ang. vad  göra/vad  icke göra i en viss situation. En annan fråga är om det finns en moral vi alla bör följa och om värdesatser kan ha sanningsvärden eller ej. Om det ör vettigt att bedöma sig själv och andra utifrån ngn etisk måttstock. Vad är vitsen med etiska bedömningar och moraliserande - förutom att det är delar av maktkampen mellan oss människor...

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 28 jan 2012 01:01

vad jag menar är utifrån vardagen
så suddas alla begrepp ut
och moralen tenderar att bli en lag istället för en ledstjärna
lag eller skuld

därav följer att ingen moral finnes

att diskutera moral på universitet är en annan sak