henryt skrev:Jaja skogsalven m.m. ni kan ju tycka eller tycka att saker ska vara hur de vill.
Jag tror varjefall att det är såhär.
En man vill ha en kvinna han respekterar, han vill inte att han t.ex. går på stan men sin kvinna när det springer förbi ett gäng killar hälsar på henne och han känner på sig att dom snackar om hur det var att knulla henne.
"En man vill ha" säger du, vad har du för kvinnosyn egentligen henryt? Vad tror du en kvinna vill ha? Varför har du så svårt att se att allt går åt båda håll, dessutom kommer respekten från något mer än att veta hur många partner en människa har haft.
henryt skrev:Sen kan man ha inställningen som J.AUK håller "jag bryr mig inte".
Nå kan vi ju undra varför SKA man bry sig:
Om en kvinna inte respekterar sin egen kropp och låter vad som doppa sig där, varför skulle hon respektera nåt annat? Om hon ger det dyraste hon har för köttets lustar kan ju ett förhållande inte vara värt nåt, om hon skulle TJÄNA tillräckligt att förstöra det?
Återigen detta vad en kvinna "låter doppa" där, spelar det ingen roll att det faktiskt är en man som doppar? Man kan respektera sin kropp även om man har många partner. Det finns människor som behöver sex för att känna sig behövda, men åtrå mellan två människor är vackert och njutningsfullt, måste det hållas tillbaka av rädsla för vad framtiden skulle kunna ge? Att en framtida partner inte skulle kunna se på mig som en kvinna värd att leva med?
henryt skrev:Är detta så svårt att inse eller är det lättare skapa livslögner helatiden. INGENTING MAN GJORT SPELAR NÅGON ROLL?? Vem spelar man för?
I mötet med annan människa, har man valet att se den som ett blankt papper, skriv det tillsammans. Visst har alla en historia, men ska man hela livet straffas för det som har varit? Jag tänker så som det står i den berömda boken, den som är helt utan skuld, låt den kasta första stenen. Något jag försöker efterleva.