Europeisk kultur
Moderator: Moderatorgruppen
lukas skrev:HAR DU LÄST KÄLLMATERIALET SOM HON HÄNVISAR TILL?
HAR DU RÅKAT KLICKA PÅ CAPS_LOCK-TANGENTEN PÅ DITT TANGENTBORD? :^)
Ja, hon refererar till tre källor. Hon kan ha tolkat dem fel. När det gäller Discovery så har jag hittat många som sett på program om pyramiderna (samma program?) och som säger att det i programmet klart framgick att det bara var en myt att de skulle vara byggda av slavar. Såsomhär: "jag tänkte på detta att dom flesta tror att slavar byggde pyramiderna i egypten. på discovery sa dom att de var betalda arbetare"...
Och när det gäller internet så har vi redan sett att en klar majoritet (7-1 till oss fick jag det till av de första tio sidorna på google efter den sökning som du själv hade föreslagit som du specifierade för att den skulle ge dig rätt) Vi andra har dock refererat till källor som inte (fel-?)tolkats genom huvudena på nittonåringar. Vi har refererat till riktiga forskare.
Jag har sagt att du med ditt grova språk ligger RISIGT TILL
Och jag har sagt att du skall sluta ljuga, slarva, vara envis och motsägelsefull, slingra dig, samt vara ohyffsad och odräglig. Jag provade med ett hövligt språk till en början, men när inte de fungerade så har mitt tålamod tagit slut. Du behöver inte erkänna alla dina brister (man ska ändå inte skriva så långa inlägg på forumet), men du kan väl ändå ge dig medan du ändå har spillror av din heder i behåll? Du har inte rätt. Du har fel. Och även om jag gärna fortsätter denna "hjärnornas kamp" mellan oss båda, så måste du förstå att jag har principer som förhindrar mig från att strida mot obeväpnade.
LÄS OCH BEGRUNDA KÄLLMATERIALET SOM HON HÄNVISAR TILL
FÖRST innan du så tvärsäkert uttalar.
Så funkar det inte, slarver. Bevisbördan ligger på dig, det är ju ditt argument. Vill du belägga det hon skriver så får du själv fiska fram en text i Bonniers Lexikon som säger att det var slavar som bar stenblocken (eller åtminstone att ungefär hälften av vetenskapsmännen skulle anse att så var fallet, vilket du ju hävdade när det stod kart för dig att din första utsägelse; att alla forskare ansåg detta - var falsk (prova att inte skriva falska saker från början nästa gång, mofo, så slipper du revidera ditt skitsnack allteftersom)).
(I skolan få de lära sig vettiga saker, det kan jag lova.)
Intressant resonemang: Att man på grundskolan skulle veta mer än de erkända egyptologer som vi har länkat till. Anser du att elever i årskurs nio är bättre på matematik än matematikprofessorer också?
Det är ett så corny uttalande att jag aldrig skulle förväntat mig höra det från någon annan än någon som är så oseriös, slarvig och motsägelsefull som du (som du alltså bevisligen och ovedersägligen är; (det är inte jag som är grov) vi har det svart på vitt i den här tråden). Bra att du håller en konstant nivå, i alla fall. En konstant låg nivå. Noll trovärdighet och noll auktoritet.
Visst Lukas bla bla bla. Noll koll som vanligt.
Du vad säger du om jag skulle påstå att...vad ska vi ta....
Förintelsen inte ägt rum.
Källor:
Bonniers Lexikon (står visserligen under förintelseförnekare men what the fuck)
Samt några länkar (som inte fungerar).
Nej ägna dig nu istället åt ditt älskade brödbak,cykelmeckade samt olivinsmöjning så ska du se att det blir bättre även för dig.
Du vad säger du om jag skulle påstå att...vad ska vi ta....
Förintelsen inte ägt rum.
Källor:
Bonniers Lexikon (står visserligen under förintelseförnekare men what the fuck)
Samt några länkar (som inte fungerar).
Nej ägna dig nu istället åt ditt älskade brödbak,cykelmeckade samt olivinsmöjning så ska du se att det blir bättre även för dig.
Tack Rising och ni andra som läxade upp Lukas... Han verkar ju tro att han får rätt om han upprepar sig tillräckligt mycket.
Lukas, du verkar även se medeltiden som något bättre än antiken. Visserligen så lyckades Europa tillslut bryta sig ur kristendomens dogmatism om världens uppbyggnad och åter börja upptäcka världen och dess utformning och innehåll, men faktum är att efter Roms fall så avstannade Europas utveckling. Visserligen hade romarnas teknologiska utveckling stagnerat innandess, då deras ekonomi byggde på slavar, och således var ej behovet lika stort för utvecklad teknologi.
Grekerna var väl mycket mer "civiliserade" än den mörka tidsålderns Europa, då vad som var sant berodde på vad Bibeln sa, och inte vad verkligheten sa. Men visst har du rätt i att det moderna Europas grund formades under folkvadringstiden.
Den västeuropeiska kulturen kommer främst från dom germanska och romerska kulturerna, som i sin tur influerades av flera andra kulturer. Dessa kulturer är mycket äldre än folkvandringstiden.
Lukas, du verkar även se medeltiden som något bättre än antiken. Visserligen så lyckades Europa tillslut bryta sig ur kristendomens dogmatism om världens uppbyggnad och åter börja upptäcka världen och dess utformning och innehåll, men faktum är att efter Roms fall så avstannade Europas utveckling. Visserligen hade romarnas teknologiska utveckling stagnerat innandess, då deras ekonomi byggde på slavar, och således var ej behovet lika stort för utvecklad teknologi.
Grekerna var väl mycket mer "civiliserade" än den mörka tidsålderns Europa, då vad som var sant berodde på vad Bibeln sa, och inte vad verkligheten sa. Men visst har du rätt i att det moderna Europas grund formades under folkvadringstiden.
Grundstenarna till den Civiliserade Europeiska Kulturen lades
således vid denna tid.
Den västeuropeiska kulturen kommer främst från dom germanska och romerska kulturerna, som i sin tur influerades av flera andra kulturer. Dessa kulturer är mycket äldre än folkvandringstiden.
lukas skrev: Borde inte du/ni lära er lite om Sverige i Modern tid istället, innan ni påstår ditt och datt?
Varför då? Jag vet inte vad som hände hemma hos dig igår, men jag känner till WTC; som skedde på en helt annan kontinent för flera år sedan. Enligt din logik så får jag alltså inte uttala mig om WTC förrän jag känner till vad som hände hemma hos dig och hos alla andra svenska människor igår.
Jag tycker din logik är konstig.
Vad man "borde" lära sig, det är väl sånt som intresserar en och som man kan ha nytta av? Personligen tycker jag att man borde lära sig lite om det man diskuterar. Det spelar alltså ingen roll att du inte känner till vad som hände hos din granne igår kväll (eller?), det enda jag har rätt att begära av dig är att du lär dig något om det du och jag pratar om; eller åtminstone att du inte låtsas vara beläst på ett område där du inte har någon koll.
(och seriöst, sluta citera dina egna inlägg. Vi läser dem! Flooda inte forumet, det är asjobbigt (samt att du löper en risk att få en varning/bli avstängd, och det tycker jag vore en tråkig utgång av den här diskussionen))
Lukas, vilken är den stad du tänker på? Att bara säga att det är "Europas vackraste stad" säger inte mycket, då skönhet ligger i betraktarens ögon och alltså är något subjektivt.
Dessutom så har ju den västerländska kulturen sitt ursprung i både dom germanska skogarna och i dom grekiska städerna, såsom Aten och Sparta. Sen har ju även många andra folk och kulturer bidragit.
Dessutom så har ju den västerländska kulturen sitt ursprung i både dom germanska skogarna och i dom grekiska städerna, såsom Aten och Sparta. Sen har ju även många andra folk och kulturer bidragit.