En liten filosofisk tanke kring de libertina tendenserna...

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 03 mar 2007 17:52

Den var bra SUCH  :)

Under piskan självklart  :)  Men jag gillar det ho ho.

Ja vad fan. Bäst att ta tag i skiten. Sitter och vinar framför datorn. Frugans urtrista parkompisar som kommer. Gud giv mig styrka. Fattar varför man blir religiös. Ähä jag fixar en sparrissoppa till förrätt.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 03 mar 2007 17:59

Vadå lån? Varför låna? VARFÖR ÄR ALLA SKYLDIGA?
Märkligt att i ett slutet system, låt vara globalt, nästan alla är skyldiga. Svenska staten är skyldig 1230 miljarder (om jag minns rätt), alla är hela tiden skyldiga till vem?
Konstigt att det verkliga samhället som producerar och gör nytta alltid skyldigt. Då måste nåt vara ruttet?
Svaret är enkelt; till parasiterna som i skydd av staten och dess lagar skinnar folket. De fem stora bankerna gjorde en vinst förra året på 83 miljarder, en oerhörd summa som de plundrar av kunderna. Deras affärside liknar gamla hästhandlarna, köp billigt, sälj dyrt. Idag är allt moderniserat och hästhandlarna har kostym. Hohohoho.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 03 mar 2007 18:11

suchanother skrev:
Svaret är enkelt; till parasiterna som i skydd av staten.....

.

Du ser du är inne på samma spår. Staten. Satan i sammanhanget. Bra

Nej decentralisera. Vi får väl se vad jbig har att säga om saken. Inga svar än. Konstigt. Vad är anarkisten.  :)

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 03 mar 2007 18:35

Kalle, du tog lättvindligt på mitt inlägg. Hade väl ett antal frågetecken som är berättigade ur moralisk synpunkt?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 03 mar 2007 18:38

Kallekula skrev:
suchanother skrev:
Svaret är enkelt; till parasiterna som i skydd av staten.....

.

Du ser du är inne på samma spår. Staten. Satan i sammanhanget. Bra

Nej decentralisera. Vi får väl se vad jbig har att säga om saken. Inga svar än. Konstigt. Vad är anarkisten.  :)

Bättre med en legion av helvetesdemoner istället för EN Satan?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 03 mar 2007 18:44

suchanother skrev:Kalle, du tog lättvindligt på mitt inlägg. Hade väl ett antal frågetecken som är berättigade ur moralisk synpunkt?

Som?

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 03 mar 2007 18:49

Avantgardet skrev:
Bättre med en legion av helvetesdemoner istället för EN Satan?

Sprid ut det. Helt rätt. Ingen vettig action annars. Tusan jag gillar Alg han är vass. Men Av du är bra du med. Uppskattar era "bataljer" seriöst det bästa jag läst på detta forum. Keep on the good work.

England nästa vecka. Säljkurs. En amerikansk guru. Ho ho. Vi skandinaver lär väl vara som vi alltid är på dessa sammankomster. Alltid lika roligt att observera kulturskillnader.

Återgå till "Filosofi"