Att tänka är filosofi, att inte tänka kan också vara filosofi, försöka tänka i grupp eller för sig själv är att filosofera, filosofi är medvetet eller omedvetet helt enkelt att tänka.
kära filosofia var är sanningen? är du sanningen?
filo-sofia= älskare av vissheten, som en letande efter pyramider av relativa sanningar som är gömda bakom sinnevärlden i en värld i idéernas värld.
kära filosofia är du det sanna sanningen i lögnens paradoxer som härskar i världen, i detta planet som håller på att förinta sig själv i sitt eget kaos, kaos i den mänskliga medvetandet som gör av individer i detta intelligenta ras till små djuriska organismer som låtsas spela teatern i världsarenan eller som lever i en världsordning som liknar en orgi av födelse, liv och död utan tidrum i detta evolution rörelse.
Kära filosofi vad har det blivit av oss människor?
har vi blivit artificiella tänkare med artificiella intelligens(AI), till någon sort datorer eller robotar som går att programeras efter skolastikens, ideologier, religioner, statskick eller andra filosofiska tamkar som tvingar mänsklighetens olika tänkande till olika sort mjukvarorprogram till sina datorer (hjärnan).
kära filosofi vem är du?
Filosofia
Moderator: Moderatorgruppen
kära filosofia här är jag igen, med mina tankar och funderingar omkring detta tråd som handlar egentligen om den tänkande människan, hjärnan som är informationbehandlare som låter sig ledas av intuitioner, övertygelser, inlärning, tvång och illusioner.
tänkandet, filosoferande, det matematiska filosofia pläglar det logiska, det abstrakta, det rationella, och det prelogika som gör av människorhjärnan en analytisk program som analyserar sönder allt omkring som händer, för att sedan behålla eller kasta bort allt information man tog in, exformation är den svåraste process att göra, det dåliga information är svårt att känna igen eller identifera som dåligt.
kära filosofia när jag tänker på dig är som att tänka matematisk, allt är sifror, ekvationer, geometri, aritmetik som förvandlar sig till text och menningar som hittar sig fram till logiska och rationella slutsatser.
filosofia är linjärt, Euklidisk matematisk eller?
matematisk filosofi i Platons anda kan ej vara linjärt eller?
metafilosofi måste vara olinjärt eller?
kära filosofi var är du? hjälp mig.
tänkandet, filosoferande, det matematiska filosofia pläglar det logiska, det abstrakta, det rationella, och det prelogika som gör av människorhjärnan en analytisk program som analyserar sönder allt omkring som händer, för att sedan behålla eller kasta bort allt information man tog in, exformation är den svåraste process att göra, det dåliga information är svårt att känna igen eller identifera som dåligt.
kära filosofia när jag tänker på dig är som att tänka matematisk, allt är sifror, ekvationer, geometri, aritmetik som förvandlar sig till text och menningar som hittar sig fram till logiska och rationella slutsatser.
filosofia är linjärt, Euklidisk matematisk eller?
matematisk filosofi i Platons anda kan ej vara linjärt eller?
metafilosofi måste vara olinjärt eller?
kära filosofi var är du? hjälp mig.
Philosophiae.
Neologismus: creandis linguis.
Metaphysicorum:
Sciertiam primorum in humana cognitione principiorum.
Neologismus: creandis linguis.
Metaphysicorum:
Sciertiam primorum in humana cognitione principiorum.