db skrev:Stefan skrev:Att nämna Hells Angels och staten i samma sammanhang är bara löjligt.
Varför då? Men ok: "Mig spelar det ingen roll om den som utsätter mig för våld och hot är en enskild individ eller en halvstor maffiaorganisation som svenska staten." Bättre?
Tja vi har olika referenspunkter, du har staten som en försörjare och en lärande instans (här drar jag slutsatser kanske felaktiga). Jag, tex, nyttjar inget av detta och har upplevt förtryck av representanter för denna stat ett antal gånger.
Felet är att har man väl hamnat på sidospår i sin relation med staten, om man hyser avikande åsikt, så leder en sak ofta till en annan.
Hur sjukt är det inte att det finns ett register som anger vad du har blivit misstänkt för?
I mitt fall blev jag misstänkt för en cykelstöld då jag i lärares närvaro fällt en kommentar om att det var en sjysst hoj. Döm av min förvåning när jag 6 år senare har hamnat i konflikt med rättvisan och polisen kommer dragandes med det. Enligt dom sa det något om mig och min karaktär.
?????? Hur fan är det möjligt? Det fanns väl en anedning till att jag var misstänkt och inte dömd.
Jag påstår att jag blivit oskyldigt dömd i rätten, jag säger påstår eftersom det blir omöjligt att utröna sanningshalten i detta påstående, och vad är rättsliga instanser om inte statens "benknäckare", för att göra parallel med Hells An.
Så frågar du mig vilka jag föredrar, och jag svarar utifrån min erfarenhet och inte antagande, så svarar jag Hells A då dessa inte gjort mig något ont

The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno