"Kom tillbaka sen om du har nåt vettigt att säga"
Du menar kanske när jag tycker som du eller? Annars kan jag hålla med om att det jag prsenterat kanske inte är mycket av analys. Destå enklare trorde det ju då vara att argumentera emot det jag säger istället för att komma med fraser som: Kom tillbaka sen om du har nåt vettigt att säga
Ringholms groda
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
Okej vad har vi avklarat än så länge i denna tråd. Några tycker det var fel att tv4 att spela in Ringholm andra tycker det var bra.
En del tycker att detta strider mot den personliga integriteten. Jag tycker det inte. Är en del av det politiska spelets regler. Så länge det inte handlar om regelrätt bugning.
Tja det var väl allt vi sagt i denna tråd eller har jag missat något?
En del tycker att detta strider mot den personliga integriteten. Jag tycker det inte. Är en del av det politiska spelets regler. Så länge det inte handlar om regelrätt bugning.
Tja det var väl allt vi sagt i denna tråd eller har jag missat något?
Om jag kan avlyssnas som privatperson, på personliga nycker av en "lagens man", så ser jag inget fel i att B.Rs uttalanden, som gavs i anslutning till någon politisk intressant samankomst, tas upp och citeras av en närvarande journalist.
Det sossarna har gett oss kan man disskutera värdet av. Rasbiologiska institut tycker jag inte ska glömmas bort.
Men vad är det sossarna ger oss nu?
Fascism tycker jag det lutar åt.
Eller kanske G.Ps maktcentralisering och tillsättande av (vad jag tycker verkar) veka lättledda ministrar, inte klassifieras därefter?
Men ta då T.Bs privata korståg emot, (hmm ja här blir det ju svårt) vem har han egentligen ett korståg emot? Terrorismen säger han, kan det vara så?
Vi tittar på vad han konkret vill:
Spara information om vad privatpersoner söker efter och besöker för sidor via internet.
Spara och analysera alla mail som skickas.
Kom igen, öppna ögonen lite smått på glänt och inse att snart är det dags att ta högafflarna och tåga mot slottet.
Byt socialdemokraterna mot fascistdemokraterna så vi kan reda ordning i debatten.
Ps. Varför kan jag som privatperson avlyssnas på personliga nycker av statens lakejer? Jo för att T.B har fixat det. Tack och hej!!! DS
Det sossarna har gett oss kan man disskutera värdet av. Rasbiologiska institut tycker jag inte ska glömmas bort.
Men vad är det sossarna ger oss nu?
Fascism tycker jag det lutar åt.
Eller kanske G.Ps maktcentralisering och tillsättande av (vad jag tycker verkar) veka lättledda ministrar, inte klassifieras därefter?
Men ta då T.Bs privata korståg emot, (hmm ja här blir det ju svårt) vem har han egentligen ett korståg emot? Terrorismen säger han, kan det vara så?
Vi tittar på vad han konkret vill:
Spara information om vad privatpersoner söker efter och besöker för sidor via internet.
Spara och analysera alla mail som skickas.
Kom igen, öppna ögonen lite smått på glänt och inse att snart är det dags att ta högafflarna och tåga mot slottet.
Byt socialdemokraterna mot fascistdemokraterna så vi kan reda ordning i debatten.
Ps. Varför kan jag som privatperson avlyssnas på personliga nycker av statens lakejer? Jo för att T.B har fixat det. Tack och hej!!! DS
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Tycker det var helt rätt att publicera det han sa.
Offentliga människor måste bli granskade, och sköta sig. De bör iallfall synligt försöka leva upp till de ideal de förespråkar.
Kan diskuteras hur smart verkligen är när han säger något sådant där, kritiken faller ju helt tillbaka på han själv och regeringen som stiftar lagar.
Tycker flertalet politiska diskussioner här inne flummar ur tyvärr. många verkar se rött så snabbt man säger borglig? Beskyller varandra för att ta idéer från moderaternas partimanifest osv. osv? varför inte bemöta argument i sak istället?
Offentliga människor måste bli granskade, och sköta sig. De bör iallfall synligt försöka leva upp till de ideal de förespråkar.
Kan diskuteras hur smart verkligen är när han säger något sådant där, kritiken faller ju helt tillbaka på han själv och regeringen som stiftar lagar.
Tycker flertalet politiska diskussioner här inne flummar ur tyvärr. många verkar se rött så snabbt man säger borglig? Beskyller varandra för att ta idéer från moderaternas partimanifest osv. osv? varför inte bemöta argument i sak istället?
Att tala är att fästa för stort avseende vid andra människor, fisken dör på grund av sin mun och det gjorde även Oscar Wilde.
Var det inte så att han "glömde" lägga på luren igen? Helt nyligt stod det något sådant i tidningen, läste dock inte om vilken groda som hoppade ut då...men man kan tolka det som att han glömde lägga på medvetet, att han hittat ett sätt att säga vad han egentligen tycker som privatperson och kan därmed kribgå regeringens och partiets regler om vad som anses passande att säga, ungefär som kungen har börjat göra emellanåt.
Man kanske ska uppmuntra dem i detta beteende istället, för att kommunikationen ska bli ärligare helt enkelt. Den är inte ärlig om politikerna hela tiden förväntas hålla masken och vara korrekta.
Man kanske ska uppmuntra dem i detta beteende istället, för att kommunikationen ska bli ärligare helt enkelt. Den är inte ärlig om politikerna hela tiden förväntas hålla masken och vara korrekta.
Återgå till "Politik och samhälle"