Är homosexuella sjuka?
Moderator: Moderatorgruppen
Är homosexuella sjuka?
Innan 1900-talet hette det sodomi,
varför fick det ett nytt namn?
vem hittade på uttrycket homosexualitet???
och den som nu kallar mig för antisemit den jäveln gör jag hembesök hos, lovar.
du kommer inte levande ur den här tråden, så det så.
varför fick det ett nytt namn?
vem hittade på uttrycket homosexualitet???
och den som nu kallar mig för antisemit den jäveln gör jag hembesök hos, lovar.
du kommer inte levande ur den här tråden, så det så.
Är homosexuella sjuka?
aargh, dödshot, hets mot folkgrupp, haha skiter jag i, avstängning, blah!
Är homosexuella sjuka?
Vet inte varför ni bryr er vart folk stoppar vad. Som sagt religion spelar in igen där ni anser att det är fel. Är två personer lyckliga så skiter jag fullständigt i vad som stoppas vart.
Är homosexuella sjuka?
Kjelken skrev:Vet inte varför ni bryr er vart folk stoppar vad. Som sagt religion spelar in igen där ni anser att det är fel. Är två personer lyckliga så skiter jag fullständigt i vad som stoppas vart.
Min fråga var om man blir lycklig eller olycklig av det. Att gayscenen skulle bestå av lyckliga fria personer är ju frågan.
Att sex enbart skulle vara en privatsak faller väl på sin egen orimlighet? Eller är det bara vi extremister som tycker att människor påverkar varandra?
Är homosexuella sjuka?
Kjelken skrev:Vet inte varför ni bryr er vart folk stoppar vad. Som sagt religion spelar in igen där ni anser att det är fel. Är två personer lyckliga så skiter jag fullständigt i vad som stoppas vart.
Nej det är inte enbart religion som spelar in i frågan, känner många ateister som är homofober så det bekräftar väl
det hela för mig iallafall. Att religioner har och fortfarande på många håll fördömer homosexualitet är förvisso sant,
men mer troligt är att det mest hänger samman med det rådande samhällsklimatet vid olika tidpunkter och platser
huruvida det varit acceptabelt eller ej.
Jag försökte räkna ut hur det förhåller sig rent statistiskt utgått från hur många personer som varje år föds i vårt
land, kontra andelen homosexuella på en höft, det föds cirka 120.000 barn per år i Sverige, av dem är 50 stycken
födda med en defekt som gör att de riskerar att bli transsexuella, dvs 1 barn per 2400. Om de nu upplever att de
har fel kön i sin egen kropp, eller om de genomgår könsoperationer, så kan man ju hävda att de flesta av dem
faktiskt anpassar sig mot det som känns mest normalt, så om andelen homo och bisexuella i Sverige idag ligger
på nivån 5-10%, så är det någonting som faktiskt har skett, då den borde ligga på någon promille enligt utefter
hur många som föds med en defekt och som väljer att fortsätta leva med en samkönad, därav kan det inte alls
stämma att det finns en rent anatomisk förklaring till mängden homosexuella, tvärtom talar allt för att det handlar
om en medveten psykologisk påverkan som styrt in dem i det beteendet.
Visst kan en del förklaras med naturlig nyfikenhet, men rent biologiskt så skriker kroppen nej när två av samma
kön blir för närgångna, feromonerna är ju fel och att inte följa dessa primitiva instinkter visar då på att det
enbart kan handla om en viljeyttring mer än en grunddrift, dvs. att ett sjukligt beteende har normaliserats och
frågan man bör ställa sig blir då vem som har manipulerat människor i den riktningen varpå svaret troligen blir
att kulturen via media och litteratur prackat på människorna en dubiös hållning, följdfrågan varför återstår då
att besvara samt vem som verkligen tjänar på detta?
Möjligt att svaret inte var helt genomarbetat, men ber om ursäkt för eventuella fel, men i stort tror jag att jag
greppat det rätt.
Är homosexuella sjuka?
Zokrates skrev:Kjelken skrev:Vet inte varför ni bryr er vart folk stoppar vad. Som sagt religion spelar in igen där ni anser att det är fel. Är två personer lyckliga så skiter jag fullständigt i vad som stoppas vart.
Nej det är inte enbart religion som spelar in i frågan, känner många ateister som är homofober så det bekräftar väl
det hela för mig iallafall. Att religioner har och fortfarande på många håll fördömer homosexualitet är förvisso sant,
men mer troligt är att det mest hänger samman med det rådande samhällsklimatet vid olika tidpunkter och platser
huruvida det varit acceptabelt eller ej.
Jag försökte räkna ut hur det förhåller sig rent statistiskt utgått från hur många personer som varje år föds i vårt
land, kontra andelen homosexuella på en höft, det föds cirka 120.000 barn per år i Sverige, av dem är 50 stycken
födda med en defekt som gör att de riskerar att bli transsexuella, dvs 1 barn per 2400. Om de nu upplever att de
har fel kön i sin egen kropp, eller om de genomgår könsoperationer, så kan man ju hävda att de flesta av dem
faktiskt anpassar sig mot det som känns mest normalt, så om andelen homo och bisexuella i Sverige idag ligger
på nivån 5-10%, så är det någonting som faktiskt har skett, då den borde ligga på någon promille enligt utefter
hur många som föds med en defekt och som väljer att fortsätta leva med en samkönad, därav kan det inte alls
stämma att det finns en rent anatomisk förklaring till mängden homosexuella, tvärtom talar allt för att det handlar
om en medveten psykologisk påverkan som styrt in dem i det beteendet.
Visst kan en del förklaras med naturlig nyfikenhet, men rent biologiskt så skriker kroppen nej när två av samma
kön blir för närgångna, feromonerna är ju fel och att inte följa dessa primitiva instinkter visar då på att det
enbart kan handla om en viljeyttring mer än en grunddrift, dvs. att ett sjukligt beteende har normaliserats och
frågan man bör ställa sig blir då vem som har manipulerat människor i den riktningen varpå svaret troligen blir
att kulturen via media och litteratur prackat på människorna en dubiös hållning, följdfrågan varför återstår då
att besvara samt vem som verkligen tjänar på detta?
Möjligt att svaret inte var helt genomarbetat, men ber om ursäkt för eventuella fel, men i stort tror jag att jag
greppat det rätt.
Alla är i sådana fall sjuka då vi alla har olika fetischer. Många gillar att stoppa den i andra hålet trots att det är på en tjej, så vi är väl alla psykiskt sjuka på något sätt.
Är homosexuella sjuka?
Kjelken skrev:Alla är i sådana fall sjuka då vi alla har olika fetischer. Många gillar att stoppa den i andra hålet trots att det är på en tjej, så vi är väl alla psykiskt sjuka på något sätt.
Nej, alla är inte sjuka, men många är påverkade av den manipulationen som pågår rörande det sexuella spelet,
det är näst intill omöjligt för en person i vår kulturella del av världen att undvika då det sker via media som har
en oerhörd stark genomträngningskraft. När t.ex tidningarna skriver om pedofila övergrepp så sker det samtidigt
en marknadsföring för just detta i och med att det nämns, vilket i sin tur just ökar antalet övergrepp markant då
fler får sina idéer just genom att ta del av nyheterna. Visst kan man argumentera för att det i såfall enbart handlar
om människor med svag självkänsla men det är bara en del av sanningen bakom ökningen både gällande
abnormala beteenden och ökningen av antalet homosexuella, det pågår ett krig där målet är att försvaga
familjernas makt över sina barn så att de snällt kan inlemmas i illusionernas konsumtionsvärld samtidigt som de
få som styr världen därmed kan bekräfta genom massans agerande att de faktiskt bara är boskap som förtjänar
att bli bestulna på allt de äger inklusive deras heder och självkänsla, ingen kan i det underläget protestera
då "alla" är sjuka....
Är homosexuella sjuka?
Då menar du ju att det är en manipulation och inte en sjukdom? Då måste vi även blivit manipulerade att acceptera homosexualtiet de senaste årtionden?
Är homosexuella sjuka?
Ditt senaste inlägg, Zokrates, ligger rätt nära det jag tror på. Familjen är verkligen ett fenomen som står i centrum idag. I islam, i den här debatten. De traditionella värdena. Jag tror allvarligt att det är rätt få som missunnar likakönade att sätta på varandra på ett rent personligt plan. Vad folk gör skall andra skita i så länge som båda mår bra av det.
Men det som jag köper hos homomotståndarna är synen på ett civilisationens förfall. Att vi som du sa, Z, blir nån slags komsumtionsrobotar. Och kan jag lägga till, jobbrobotar och njutningsrobotar. Men jag tycker att homoäktenskap, att verkligen uppfostra ett barn och skapa en trygg familj är nåt annat än det mer ohämmade knullande som man får bilden av då man hör Gardell och andra. Visst, ett homoäktenskap är inte helt lätt att ta till sig, som traditionalist, men det är svårt att se nåt fel, och det strävar åt nåt slags stabilt håll för samhället. Känns det som. Om man nu inte, som farsan och de muslimska männen tycker, att en kvinnas plats är vid spisen.
Men det som jag köper hos homomotståndarna är synen på ett civilisationens förfall. Att vi som du sa, Z, blir nån slags komsumtionsrobotar. Och kan jag lägga till, jobbrobotar och njutningsrobotar. Men jag tycker att homoäktenskap, att verkligen uppfostra ett barn och skapa en trygg familj är nåt annat än det mer ohämmade knullande som man får bilden av då man hör Gardell och andra. Visst, ett homoäktenskap är inte helt lätt att ta till sig, som traditionalist, men det är svårt att se nåt fel, och det strävar åt nåt slags stabilt håll för samhället. Känns det som. Om man nu inte, som farsan och de muslimska männen tycker, att en kvinnas plats är vid spisen.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Är homosexuella sjuka?
Kjelken skrev:Då menar du ju att det är en manipulation och inte en sjukdom? Då måste vi även blivit manipulerade att acceptera homosexualtiet de senaste årtionden?
Ligger nog nära sanningen.
Njutning måste stegras för att det ska vara någon kick.
Är homosexuella sjuka?
Anders skrev:Ditt senaste inlägg, Zokrates, ligger rätt nära det jag tror på. Familjen är verkligen ett fenomen som står i centrum idag. I islam, i den här debatten. De traditionella värdena. Jag tror allvarligt att det är rätt få som missunnar likakönade att sätta på varandra på ett rent personligt plan. Vad folk gör skall andra skita i så länge som båda mår bra av det.
Det finns en hel del kvinnor som älskar sina män och många av dessa män är muslimer.
Är homosexuella sjuka?
ingenar skrev:Kristofer skrev:Kjelken skrev:Måste säga att de flesta trådar spårar ur då kirstendomen läggs in i varannat inlägg och ''stänger'' dem, med sina ''rätta'' svar...
Jag håller med dig...är inte inne så mkt här nu för tiden...men har reagerat på att det mesta styr in på religion...och då gillar jag ändå religionsfrågor...jaja, för att försöka återgå till trådens ursprung...
Sexualiteten är svår...ingen människa föds med en färdig sexualitet, den utvecklas långt senare. Därmed menar jag inte att den är lika sannolik att utvecklas i alla riktningar...det är den inte. Det finns dock en fara när sexuliteten börjar utvecklas innan identiteten då det ofta är identiteten som ger sexualiteten riktning. Jag förstår ditt resonemang och håller delvis med men skulle mer vilja koppla samman det med en persons utvecklingspsykologi...för att ta ett ex.:
En kille som aldrig blir accepterad av andra killar pga att han saknar de egenskaper som ofta primeras bland killar söker sig inte sällan till tjejer (iaf då han kanske har egenskaper som i högre utsträckning accepteras av tjejer). Börjar man identifiera sig med tjejer kommer sexualiteten, för en större grupp än de som identifierar sig med killar, att omriktas mot just killar...om inte hatet mot killar fortfarande lever kvar...då...ahh, behöver inte täcka upp för alla eventualiteter i detta inlägg. Läste en gång (nja, ögnade igenom är nog en korrektare formulering) en bok av en som hette Cooper...hon menade att det finns över 20000 sexuella läggningar...det är ju förstås löjligt att lägga sig på en sådan specifik nivå men...jaa, det är komplext iaf.
Ett annat, omvänt, exempel:
Över 90% av alla pedofiler har själva varit utsatta för pedofileri...sexualiteten är inte logisk och riktas många ggr gentemot de objekt/processer/situationer/omständigheter där den först väcks till liv...det är iaf min uppfattning. Detsamma gäller många kvinnliga porrstjärnor eller andra promiskuösa...det har ofta varit utsatta för ngn form av övergrepp under sin uppväxt...
Religiöst eller ej, så vist är det väl normalt att stoppa in sin p-nisse där den andre skiter !
normalt är det om dom flesta gör det...vet inte om det är normalt i dag...kanske? däremot är jag ganska övertygad om att det snarare är ett inlärt än ett naturligt beteende, om man nu kan skilja på det.
Är homosexuella sjuka?
Är p nisse en manlig lapp lisa?
Är homosexuella sjuka?
Homosexualitet nämns inte i Bibeln som en synd,
att två män har sex nämns som något mycket syndigt.
att två män har sex nämns som något mycket syndigt.
-
förstår mig själv
Är homosexuella sjuka?
Kulturen har lett till bristande själviskt. Det borde vara tydligt klart tidigt i livet vad man har sina organ till. DNA anger vilka som passar ihop. När man förstår sig själv känner man när man passar ihop. Det är alltid ömsesidigt. Hundar får inte välja fritt vilka de ska knulla med. Människan har trasslat till det på många olika sätt. Detta leder till en försvagning av arten. Istället för att förstå sig själv och utvecklas och må bra som heterosexuell blir den homosexuell. Tanken och sinnena gör att man blir kåt. Det är kåt, orgasm och glad som är resultatet. Känslan isig oavsett vilka sexuella fantasier eller situationer som orsakar. Dessa positiva känslor som driver däggdjuret till fortplaning för att det känns bra är rätt. En mening med våra rörelser och tankar. Organismen strävar efter att må bra och producerar tankar(=teorier=idéer) efter bästa förmåga. Pga detta uppstår sexuella idéer, homofobi, pedofili, djursex osv. Om man förstår detta kan man bygga ett samhälle så att dessa avarter minskar.
Återgå till "Politik och samhälle"