Ingen frihet längre! TERRORSTORM filmen Google sökte hindra.

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Benjie

Ingen frihet längre! TERRORSTORM filmen Google sökte hindra.

Inläggav Benjie » 24 okt 2006 23:47

http://www.uruknet.org.uk/?p=m26886&hd=0&size=1&l=e

"Terrorstorm" en absolut breathtaking och avslöjande - en  "måste-ses-film!" -  av Alex Jones om hur det amerikanska folket är "kept in the dark" om hur 911 används av Kapitalets Herrar  för att bli fråntagna sina grundlagar tex The 4:th amendment ur sin "God given constitution".

Vilka avslöjanden!!  Ungefär som i George Orwells "1984" ..bara det att detta verkar vara the real stuff! ...om hur ett Imperium faller sönder om hur detta imperium i sitt absoluta behov av olja (som den  huvudsakliga energikällan) för att det mäktiga USA skall fortleva, använder sig av den mest utstuderade "topdog"tekniken vars uppgift det är att  "försöka få folket att älska sitt slaveri" säger Alex Jones 1h 44 min in i filmen.

Precis som Joseph Göbbels insåg att Edward Bernays ( pappa till PR och propagandapsykologi )propagandamedel var utmärkta för att styra folk med har också amerikanska bolag, presidenter och PR byråer utnyttjat dem, bara att i dag är massmedieindustrin så otroligt mycket effektivare.

Månne var det George Bushs farfar (finansiell bidragsgivare till Hitler) som introducerade idéerna i det nya landet?

Hur som helst... även om jag tror att dessa människors omänsklighet inte är ett tecken på inneboende ondska utan på kapitalismens krav om ständig räntabilitet, dvs de är "bara" är fångar i  systemet, så är ändå deras handlingar, brott mot mänskligheten, straffrättsligt sett straffvärda.

Jag ser fram  mot den dag då "rätten" hinner ikapp förbrytarna, och den internATIONELLA RÄTTSORDNINGen - som bygger på Nurnbergs domslut mot Nazikoryféerna - på allvar tillämpas och hämtar dem till domstolen.

Tänk ändå om Sveriges regering inte vore så feg och för att inte säga så nationellt livsfarligt undfallande för stormakterna, då kunde man nog känna sig något tryggare. Vår egen härd ..osv.

BENJIE/ mer "bergtagen" än någonsin, men som trots det håller thomas Manns broder Herman Mann som den större och viktigare författaren.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 25 okt 2006 10:34

Vad det gäller USAs grundlagar och hur de kan ändras torde väl det vara något som högsta domstolen i USA tagit ställning till. I övrigt har USA ett bra grundlagssystem med tillhörande högsta domstol. Förvisso kan det väl ses som en tröghet. Konservatism när den är som bäst eller värst. I Sverige går det snabbare. Ta tex förra regerings buggningsförslag. Så frågan är om politierna har för mycket makt i Sverige.

Vad det gäller krigsförbrytelser har du rätt visst. USA anser sig stå över internationell lag. Det var tydligt i förra valdebatten i USA. Både Kerry och Bush påpekade hela tiden att INGEN ska/kan ställa sig över USA vad det gäller beslut rörande landets säkerhetspolitik (med därtill hörande preventiva krig).

Nåväl det internationella samfundet är ofta flata att agera gentemot diktaturregimer samt att förhindra krig och nöd. Minns bara Fd Jugsoslavien där EU tex inte gjorde något för att hindra krigen. Det löste först när USA tog i.
USA fick bort Saddam, sedan att de klantade till det (medvetet eller omedvetet är en annan sak).

Har alltid tyckt att det internationella samfundet bör agera mer resolut mot diktaturregimer. Förvisso handlar det väl om politiska övervägningar. En lydig diktator kan vara till gagn för stormakterna, dvs USA. Tyvärr struntar väl det internationella samfundet om människor lider. Ta Rwanda vilken skam.

Benjie

Inläggav Benjie » 26 okt 2006 22:36

Du nämner the supreme court som den goda vakaren över den amerikanska konstitutionen We the People...men sanningen är ju att högsta domstolens vaktslående undergrävs av de lokala domstolarna (Se Aaron Russos film "America Freedom to Fascism" - ännu en film på google -) http://video.google.com/videoplay?docid ... d&hl=en-AU
där han redovisar för det amarikanska folket hur dess riksbank inte är en  riksbank utan en privatägd bank som gör storkovan på att RIS (USAs motsvarighet till riksgäldskontoret eller skatteverket) plockar in inkomstskatter ..helt illegitimt.... som en maffia..eftersom någon sådan  lag om inkomstskatteuppbörd inte existerar! Sedan  får man ju lov att se till vad denna högstadomstol tar sig till också.. kom ihåg det är inte människorna till för lagen utan  lagen  till för människorna. Och  en domstol som   (aprospos Din jmfls med svenska politikers ) utan någon diskussion antagit de av Bushisterna blixsnabbt utarbetade inskränkningarna av medborgarnas fri och rättigheter vittnar i mina ögon inte om en domstol att lita på.

FN stadga och internationella rättsordningar för straff av krigsbrott bör gälla för Clinton Bush och Blair även om de själva anser sig vara den nya världsordningens frälse. Ett fall där Clinton och Blair är direkt dömda skyldiga av den japanska tribunal av domare från olika delar av världen gäller just Jugoslavien. Ty som Du vet eller kanske Du försöker dölja, så var EUs förhandlare direkt emot Tysklands inblandning, de menade att dess stöd med vapen och pengar till Kroatien och UCKs fascister var en direkt uppmaning till ett krig som skulle leda till en spränginng (utan förhandling) av Jugoslavien.

Desutom var förhandlarnas synpunkter på väg att accepteras av Blair men han köptes ut med det specialavtal som England fick om den sociala dimensionen i Maastrichtfördraget. Och det motstånd mot inblandningen  som bjöds från den Tyske socialdemokratiske partiordföranden Oscar Lafontaine tillinetgjordes av Genschers kampanj. USA som inte hade tagit ställning för någondera av staterna fick rivstarta med att sätta ned foten där det fanns plats ...och formulerade sitt stöd för de muslimska bosnierna 40% i strid mot de 36% serber som bor i Bosnien Herzegovina (resten kroater).

Under denna länk kan Du  läsa själv om vilka bevis som inte fördesfram om att Srebrenica var en krigspropagandLÖGN
http://emperors-clothes.com/yugo.htm#4    
("Srebrenica Srebrenica 'Execution' Video, Part 1: What I’ll prove and how I’ll do it,")

Att skärmytslingen i Racac där serberna skylldes för att dödat 15 albaner i en makaber avrättning togs till intäkt av en samlad världsdpress för att dehumanisera serberna och göra dem till ondskans apostlar värda att starta krig emot istället för at ta fasta på den finska läkargruppens med Helena (vad hon nu hette) uttalande att de 15 allbanerna dödats i en regelrätt strid med serbiska säkerhetsstyrkor är inget att häpna över.

Ty USA Tyskland och även lilla Sverige vann på kriget, dels att man  nu profiterar på gruvkomplexet Mitrovitza, kan dra oljeledninger och för USAs del också ha skaffat sig en stark geopolitisk militär stödpunkt i sin största militärbas utanför  USA "Bondsteel" ( (där albanska maffian UCK förser USsoldiers med knark och unga albanska madrassflickor.) Ja Du gode tid vilken värld.

BENJIE/ som Menar att den positionering med ett USA i 130 länder INTE är av  godo.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 01:42

Även om det visserligen kan vara sant det som dokumentären tar fram sa undrar jag över denna filmtyps egentliga syfte. Vad far man ut av att titta pa en film eller läsa en bok om hur jävliga människor kan vara mot varandra? Jag har börjat tröttna pa denna typ av "chockterapi" eller vad man ska kalla det, där en whiskeyröst förklarar hur svart allt är, medan en fundamentalistisk statschef eller cynisk finansman spinner fram den ena jävligheten efter den andra och fyller flak med lik och fabriksgolv med smabarn.

Att ha en konspirationsteori, oavsett om den är sann eller ej, gör ingenting bättre. Även Nazisterna hade sina konspirationsteorier. Det verkar nästan som att fascism och konspirationsteorierna kan ta varandra i hand. De fungerar som en slags reklamfilm för krig. För medan den ena hotar om vald och förtryck sa verkställer den andra. Människor behöver inte ännu en historia om hur förtryckta och svaga de är och hur jävligt allting är. Ännu en massgrav ger mig inga känslor längre. Jag blir bedövad av all information. Jag vill veta mer om de verkliga tragedierna och de situationer som visar mer vilka värderingar vi har. Jag vill höra historier om människor som lyckades med att göra uppror mot förtryck. Eller människor som väljer att avsta fran att kriga och förtrycka.

Men, säger da nagon, vi maste ju fa veta sanningen! Jag sanningen lär vi nog aldrig fa veta oavsett hur manga gropar med kalktäckta lik vi far se i TV. För jag ser ingen sanning i hur manga som dött. Sanningen ser jag i vad hopplös fascismen verkligen är, vilket futtig och trakig livssyn den faktiskt är, i grund och botten är fascism ett slags självhat. Sa vad mycket bättre livet vore för alla ifall man började tro pa sig själv!

Libertin

Inläggav Libertin » 27 okt 2006 10:59

Kiifen,
Jag applåderar ditt inlägg. Trots avsaknaden av "å" lyckas du fullskaligt fånga konspirationsteorikers och -filmares medvetna målgrupp - jagsvaga individer.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 27 okt 2006 11:16

Hum konspirationskänslan igen. Hur gick det med bevisen ang. 9/11 som du skulle presentera? By the way såg en film om händelserna där kontentan, tror jag var lite eller ganska luddigt, att det rörde sig om en Die Hardkupp (Die Hard nr 1). Filmen gjorde sig bra på bio men i verkligheten?

Vad det gäller högsta domstolen i USA och dess konstitution så gillar jag själva principen.  I övrigt är det som du säger? Tja USA är en demokrati så låt det amerikanska folket göra sin röst hörd. De känner ju till problemet (om det är som du säger). Innan du nu säger ”USA är ingen demokrat”. Beakta detta:

En amerikan hävdar att Sverige inte är en demokrati. Varför?
Socialdemokraterna har haft makten i ungefär 100 års tid (med några få undantag allt för att ge skenet av demokrati). Makten har de köpt av arbetsgivarna, via tex. Saltsjöbadsavtalet. Det visar att de enbart går kapitalisternas ärenden. Partistöd via facket. Den ekonomiska positionen samt att de är köpa av arbetsgivarna kan man tro räcker för köpt sig makten, och svikit folket men nej! Det svenska folket indoktrineras via en statlig television SVT (se tex. program x och Y som bevisar detta) och ….osv osv. Man har en föreställning och finner stöd för tesen, men ser inte till helheten. Tendensiöst.

”FN stadga och internationella rättsordningar för straff av krigsbrott bör gälla för Clinton Bush och Blair även om de själva anser sig vara den nya världsordningens frälse.”

Där har du väl rätt. USA har mycket på sitt samvete. Att sedan FN kan se på när folkmord sker är också en skam.

”Ty USA Tyskland och även lilla Sverige vann på kriget, dels att man  nu profiterar på gruvkomplexet Mitrovitza, kan dra oljeledninger och för USAs del också ha skaffat sig en stark geopolitisk militär stödpunkt i sin största militärbas utanför  USA "Bondsteel" ( (där albanska maffian UCK förser USsoldiers med knark och unga albanska madrassflickor.) Ja Du gode tid vilken värld. ”

Att stormakter agerar i intresse som gynnar dem, med stöd till diktaturer hymlar väl ingen kring. Men vad det gällde fd Jugoslavien; var det så att USA hela tiden styrde krigsutveckligen totalt? Tycka vad man vill men när USA satt ned foten upphörde kriget. Något som inte EU lyckades med. Detta för mig tillbaka till detta med hur världssamfundet ska agera mot illasinnade regimer. Du undvek detta med Rwanda, ett hemskt folkmord. Klart det går väl inte att spåra USA (direkt) till detta och då är det mer intressant att tala om USAs inrikespolitik.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 16:27

Libertin skrev:Kiifen,
Jag applåderar ditt inlägg. Trots avsaknaden av "å" lyckas du fullskaligt fånga konspirationsteorikers och -filmares medvetna målgrupp - jagsvaga individer.

Tackar. Fast jag tror inte det bara handlar om jagsvaga individer. Jag tror att  mycket handlar om effektsökeri, att göra livet lite mera spännande och kanske för vissa, ge en känsla av att bära pa väldigt viktig information.

Titeln pa detta inlägg t.ex. "Ingen frihet längre!" det är inget annat än lös ammunition. Hela filmens interface är som en dalig Terminator 2 kopia. Det är exploitation-film i dokumentärform.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 16:31

Kiifen skrev:
Libertin skrev:Kiifen,

Tackar. Fast jag tror inte det bara handlar om jagsvaga individer. Jag tror att  mycket handlar om effektsökeri, att göra livet lite mera spännande och kanske för vissa, ge en känsla av att bära pa väldigt viktig information.

Titeln pa detta inlägg t.ex. "Ingen frihet längre!" och "Filmen som Google försökte stoppa!" (varför och hur skulle dom vilja stoppa en film, som dessutom inte är mer än ett nyhetsrepotage) det är inget annat än lös ammunition. Hela filmens interface är som en dalig Terminator 2 kopia. Det är exploitation-film i dokumentärform.

Kiifen

Inläggav Kiifen » 27 okt 2006 16:32

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 27 okt 2006 18:21

Till Benjie.
Jag orkar inte lästa långa faktaspäckade inlägg men du har säkert rätt. Men vet du vad, idag spelar inte gamla ord som sanning, rättvisa, solidaritet så mycket roll. Sen orkar inte folk läsa fakta, vana som de är att få korta korkade repliker servade genom nån dokusåpa i tv och käka chips och jäsa i soffan (gör jag också ibland)
Men det hedrar att du orkar hålla på. Själv är jag en gammal uv (27 år, samma som när Jimi Hendrix dog, ska begå självmord snart) som har gett upp för länge sen.
Nyhetsflödet idag styrs av multinationella företag som inte ifrågasätter agendan. Och om inte denna hjärntvätt räcker så finns alltid polisen&militären att tillgå som det yttersta sättet att tysta obehagliga kritiska personer. I extremfall finns lönnmördarna, kanske föll Olof Palme för en sådan. Ty extremhögern saknar alltid argument i rättvisefrågor och deras enda möjlighet är att tillgripa våld.

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 27 okt 2006 21:16

Fy det landet skulle inte jag vilja bo i. Militärer som mördar och lönnmördare som härjar. Men som vanligt när så sker, i vilket land du nu talar om, så bryr sig inte värlsdsamfundet. Brist på solidaritet. Visst. Brist på kurage också.

Benjie

Inläggav Benjie » 28 okt 2006 21:46

Kiifen skrev:Även om det visserligen kan vara sant det som dokumentären tar fram sa undrar jag över denna filmtyps egentliga syfte. Vad far man ut av att titta pa en film eller läsa en bok om hur jävliga människor kan vara mot varandra? Jag har börjat tröttna pa denna typ av "chockterapi" eller vad man ska kalla det, där en whiskeyröst förklarar hur svart allt är, medan en fundamentalistisk statschef eller cynisk finansman spinner fram den ena jävligheten efter den andra och fyller flak med lik och fabriksgolv med smabarn.

Att ha en konspirationsteori, oavsett om den är sann eller ej, gör ingenting bättre. Även Nazisterna hade sina konspirationsteorier. Det verkar nästan som att fascism och konspirationsteorierna kan ta varandra i hand. De fungerar som en slags reklamfilm för krig. För medan den ena hotar om vald och förtryck sa verkställer den andra. Människor behöver inte ännu en historia om hur förtryckta och svaga de är och hur jävligt allting är. Ännu en massgrav ger mig inga känslor längre. Jag blir bedövad av all information. Jag vill veta mer om de verkliga tragedierna och de situationer som visar mer vilka värderingar vi har. Jag vill höra historier om människor som lyckades med att göra uppror mot förtryck. Eller människor som väljer att avsta fran att kriga och förtrycka.

Men, säger da nagon, vi maste ju fa veta sanningen! Jag sanningen lär vi nog aldrig fa veta oavsett hur manga gropar med kalktäckta lik vi far se i TV. För jag ser ingen sanning i hur manga som dött. Sanningen ser jag i vad hopplös fascismen verkligen är, vilket futtig och trakig livssyn den faktiskt är, i grund och botten är fascism ett slags självhat. Sa vad mycket bättre livet vore för alla ifall man började tro pa sig själv!

Att filmer som vågar ta sikte på de eventuella orsaksammanhang som finns bakom krigen eller vilka brott USAs imperieherrar gör sig skyldiga till  tar kraft även från mig, men jag ser i dem ett uppbyggligt undervisningsmaterial och en apell mot imperiets krigspolitik. Jag anser därför att Du har fel om Du menar att sådana filmer skulle skapa eller frammana anfallskriget. De mest tröttsamma och som gör mig mest illa berörd är den allmänna typen av "inbäddade journalisters" nyhetsrapportering från krigsscenen, vilka vanligtvis mer döljer än undersöker och förklarar varför kriget pågår.

Fascism är inget självhat det är kapitlasitklassens yttersta garant för att fortleva, detta mördande av människor för snöd vinnings skull  är ett historiskt snart utlevat produktionsätts oemotståndliga perversion och den omöjliga motsättningen mellan arbete och kapital. Fascism är med sin perverta form av politisk rörelse en borgarklassens självgoda rörelse.

Men ok, kankse kan det finns ett berättigande i att säga att även innerst inne i fascistens svarta hjärta kan det finnas en "verklighet" som säger att det är ingen bra sak att döda sina artfränder.

BENJIE

Benjie

Inläggav Benjie » 28 okt 2006 21:51

Till Such

Ge inte upp Din människa!
Låt inte verklighetens skit nöta ner Dig!
Ta de små  - men obevekliga!- stegen mot en bättre värld!

Det är en väg jag tror de flesta av oss kan vandra.

BENJIE

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 29 okt 2006 11:28

Benjie, så dig kan man föda på vilken rappakalja som helst bara orden USA Kritik, imperium, dölja,  lögn ingår. Då tar du till dig och det du matas med eftersom det per automatik är sant.

Jag har inget emot nyanserad USA kritik, dock lyser den på detta forum med sin frånvaro. De USA kritiska här vill, när de inte pläderar stöld, vad det gäller USA....ja vad vill man egentligen? Det gälls ju mest. Ställas inför interntionell domstol och anklaga USA för krigsbrott (visst håller jag med om). Det kommer ju inte att ske så varför då ta upp det hela tiden? Vad ska man göra med denna stormakt? Hur ska EU förhålla sig till USA? osv osv.

Ojek nu hetter det till: Fascism är inget.....detta mördande av människor....

Detta är jag och troligtvis, förhoppningsvis alla med mig, emot! Regimer som mördar.

Så vad skulle vi göra med Irak innan USA marcherade in?
Vad ska vi göra med det förtyckta folket i Nordkorea, där befolkningen av och till svälter ihjäl tack vara sin diktator.
Vad gick snett i Rwanda hur kunde det ske? Vad skulle vi gjort?
Kan väl bli intressant att ta några konkreta exempel och utgå ifrån dem.

Benjie

Inläggav Benjie » 30 okt 2006 00:22

Raderat

Återgå till "Politik och samhälle"