Inläggav Patrik Persson » 03 nov 2004 11:40
Hej Camilla
Att diskutera situation efter person kan ha sina brister. Det jag menar är att USA har en annan profil än resten av världen och att det inte går så bra för resten. Vi andra blir alltid tvungna till att förlita oss till USA. Till och med EU verkar vara ett stapplande halvdiktatoriskt projekt bredvid USA. Vi har inga traditioner inom Islam, Sverige, EU, Före detta Sovjet, Kina, Irak att förstå sådant som egentligen kan tyckas helt vettigt.
Jag skulle enkelt kunna förklara detta genom att gå in på dina citat.
Visst finns Satan i all Kristen och Muslimsk tankevärld men är mer av en kraft i Kristendomen än i Islam. Satans existens i den muslimska är mer av ett fundament än i Kristendomen.. Djävulen (vilket är den mer mänskliga varianten av satan) är mer vanlig i den Islamska traditionen än i Kristendomen. Det är till och med så att djävulen behövs för att lugna folket i vissa Muslimska länder. Djävulen är en bra motsättning för många av dom ledare i dessa länder som inte kommit till genom val (som i USA) eller klarar andra motsättningar än tänkt (ren) ondska. Svaga ledare (men med mycket oljepengar) som har medeltida system där okunnighet och nepotism styr! Djävulen behövs och behöver vara en fattig stackare någonstans utan rättigheter (helst i Sverige verkar det som).
Bortser vi från mig som person så är systemet sådant här i Sverige. Du tänker inte på hur systemet är förrän du drabbas av det.
Sverige är ett litet land och vår armé klarar inte påfrestningar. Vår polis tycks okunnig om sina egna lagar och allt verkar upplagt för att få vara satan för en mängd araber som spränger och dödar i andra länder! Vårt system liknar mycket det Kinesiska och det kinesiska är rätt så dåligt på rättvis polis och militär samt samhälle.
Det finns allt möjligt konstigt och bisarrt i detta som jag skriver om. Hot, stölder, anklagelser, mutor, utländsk inblandning, övertalning, mordförsök, mystiska självmord osv. Alltihopa liknar ingenting man kunde tänka sig skulle ske i Sverige!
Därför var detta en uppmaning till er andra. Ni kan ju inte veta hur det är eftersom inte jag visste hur det var innan allt påbörjades för 6 år sedan. I sex år har den svenska regimen för arabernas räkning bearbetat mig som person med: Hot, stölder, anklagelser, mutor, utländsk inblandning, övertalning, mordförsök, mystiska självmord osv. Jag kan här skriva än mer!
Därför:
Påbörja aldrig andliga organisationer i Sverige (vilken det än är)!
Påbörja inga nya företag!
Låt Sverige vara eller fly!!!!!