Svenska samhället en bluff?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Svenska samhället en bluff?

Inläggav Patrik Persson » 02 nov 2004 02:13

Jag har haft en andlig organisation och en form av företag!

Utifrån mina erfarenheter från detta så får jag medge att besvikelsen är stor på det svenska samhället. Det Svenska samhället klarar inte av någon form av påtryckningar utifrån (ens från vad ens), det svenska samhället ljuger med sitt media och sin polis och militär, det svenska samhället avlyssnar och bryter sig in i konfidentiella handlingar, det svenska samhället dömer ut folk innan och mot dom mänskliga rättigheterna, det svenska samhället påstår att svenskar som är födda i sverige och med svensk släkt sedan tre generationer är invandrare osv.

Det svenska samhället är på detta sätt dåligt mot sitt egna folk, för folkets egna skattepengar. Det svenska samhället är ett tjuvsamhälle! Där polis och skurk verkar ha samma uniform på något sätt. Eller, vem är skurk i ett tjuvsamhälle?

När ska USA rädda oss från oss själva?

Jag vill nästan att USA komer hit och bombar oss lite! För Sverige är djävligt dåliga på det dom borde vara bra på.

Vad tycker ni? :roll:

Användarvisningsbild
Jansson
Kontakt:

Inläggav Jansson » 02 nov 2004 15:27

Vet väll inte om USA är så himla mycket bättre..
"Nu är frågan inte vilka jag talar till, utan vilka som lyssnar"

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Hej

Inläggav Patrik Persson » 02 nov 2004 16:14

På sätt och vis, ja!

Visst så är kanske USA inte så trevliga mot svenskar eftersom svenskar inte är amerikaner, men USA är bra mot sitt egna folk. Du tänker kanske då fattigdom men om du hade varit som jag i USA så hade du haft alla möjligheter eftersom USA gillar företagsidéer och Nyandligt Kristna organisationer.

Istället som i Sverige: Fördömd (på felaktiga och lättvindliga fakta) sjuk, fattig, förföljd förnedrad (faktisk så har polisen och media någon form av kampanj mot min verksamhet i Sverige) så hade jag i USA varit framgångsrik och stöttad av det amerikanska samhället.

USA bryr sig föga om Islams tankevärld om satan och helvetet. Religion är mer efter Kristus principer och teorier i USA.

Men givetvis så kanske vi kan hitta någon i USA (bland 250 miljoner invånare) som inte är nöjd med USA, men USA beror mycket på dig själv. Företag som Coca – Cola och Pepsi samt alla nobelpristagare är det som blir av ett sådant samhälle som USA. Det är alltså bra att vara USA!

Varför har aldrig Sovjet eller Kina eller Islam lyckats med samma bedrift? Jag tänker mig att samhällsklimatet ger oss den utvecklig vi förtjänar. :(

Användarvisningsbild
Camilla

Re: Hej

Inläggav Camilla » 03 nov 2004 09:57

Patrik Persson skrev:Istället som i Sverige: Fördömd (på felaktiga och lättvindliga fakta) sjuk, fattig, förföljd förnedrad (faktisk så har polisen och media någon form av kampanj mot min verksamhet i Sverige) så hade jag i USA varit framgångsrik och stöttad av det amerikanska samhället.

Jo, du hade säkert haft enklare att starta en sådan organisation i USA eftersom kristna organisationer är mainstream där. Däremot hade du nog fått svårigheter om du försökt starta en muslimsk organisation. Du hade antagligen fått FBI-agenter efter dig som ville undersöka om du hade terrorintentioner.

Om ett samhälle är tolerant eller inte mäter man inte på hur snällt det är mot dem som är mainstream utan hur det behandlar dem som inte är mainstream.

USA bryr sig föga om Islams tankevärld om satan och helvetet. Religion är mer efter Kristus principer och teorier i USA.

Nja, tron på satan och helvetet är ju inte unik för Islam. Den finns ju som alla vet även inom judendomen och kristendomen. Jag har fått intrycket att man talar mycket om satan och helvetet just inom evangeliska rörelser, vilka är vanliga i USA.

Vänligen
Camilla

Användarvisningsbild
Patrik Persson

Hej

Inläggav Patrik Persson » 03 nov 2004 11:40

Hej Camilla

Att diskutera situation efter person kan ha sina brister. Det jag menar är att USA har en annan profil än resten av världen och att det inte går så bra för resten. Vi andra blir alltid tvungna till att förlita oss till USA. Till och med EU verkar vara ett stapplande halvdiktatoriskt projekt bredvid USA. Vi har inga traditioner inom Islam, Sverige, EU, Före detta Sovjet, Kina, Irak att förstå sådant som egentligen kan tyckas helt vettigt.

Jag skulle enkelt kunna förklara detta genom att gå in på dina citat.

Visst finns Satan i all Kristen och Muslimsk tankevärld men är mer av en kraft i Kristendomen än i Islam. Satans existens i den muslimska är mer av ett fundament än i Kristendomen.. Djävulen (vilket är den mer mänskliga varianten av satan) är mer vanlig i den Islamska traditionen än i Kristendomen. Det är till och med så att djävulen behövs för att lugna folket i vissa Muslimska länder. Djävulen är en bra motsättning för många av dom ledare i dessa länder som inte kommit till genom val (som i USA) eller klarar andra motsättningar än tänkt (ren) ondska. Svaga ledare (men med mycket oljepengar) som har medeltida system där okunnighet och nepotism styr! Djävulen behövs och behöver vara en fattig stackare någonstans utan rättigheter (helst i Sverige verkar det som).

Bortser vi från mig som person så är systemet sådant här i Sverige. Du tänker inte på hur systemet är förrän du drabbas av det.

Sverige är ett litet land och vår armé klarar inte påfrestningar. Vår polis tycks okunnig om sina egna lagar och allt verkar upplagt för att få vara satan för en mängd araber som spränger och dödar i andra länder! Vårt system liknar mycket det Kinesiska och det kinesiska är rätt så dåligt på rättvis polis och militär samt samhälle.

Det finns allt möjligt konstigt och bisarrt i detta som jag skriver om. Hot, stölder, anklagelser, mutor, utländsk inblandning, övertalning, mordförsök, mystiska självmord osv. Alltihopa liknar ingenting man kunde tänka sig skulle ske i Sverige!

Därför var detta en uppmaning till er andra. Ni kan ju inte veta hur det är eftersom inte jag visste hur det var innan allt påbörjades för 6 år sedan. I sex år har den svenska regimen för arabernas räkning bearbetat mig som person med: Hot, stölder, anklagelser, mutor, utländsk inblandning, övertalning, mordförsök, mystiska självmord osv. Jag kan här skriva än mer!

Därför:
Påbörja aldrig andliga organisationer i Sverige (vilken det än är)!
Påbörja inga nya företag!

Låt Sverige vara eller fly!!!!!

Marty on mariba

Inläggav Marty on mariba » 27 nov 2004 17:23

Till Patrik Persson
USA är det land som stått för mest lidande sedan andravärldskriget, jag förstår inte hur du kan beundra det så starkt.

Du skrev
Visst så är kanske USA inte så trevliga mot svenskar eftersom svenskar inte är amerikaner, men USA är bra mot sitt egna folk

Ett land kan väl inte endast tänka på sig själv, då får vi aldrig någon fred i världen.

Du säger att det är brist på sanning i det svenska samhället vilket är sant, men vad är det som får dig att tro att det finns mer sanning i USA?
Och om du är kristen kan du väl inte påstå att du är ute efter sanning, innan bibeln skevs tog man det som på den tiden ansågs vara mest troligt att vara sannt, men vad man trodde då har ingen relevans idag, vi måste ständigt söka sanningen på nytt, och det som visar sig felaktigt måste vi förkansta.
"We have no education, we have inspiration, if I were educated I would have been a damn fool".
-Bob Marley

J R Auk

Inläggav J R Auk » 02 dec 2004 03:58

Patrik Petterson, det som började så bra i första posten.

Inser du inte att det som du upplever som negativt med svenska samhället beror på centralstyrning. Så visst USA är bra, i vissa stater. Och i andra inte. Och för ALLA andra så suger det pung.

Du skulle bjudas in och bli jättepopulär med din kristna organissation. Så länge du stödde samhället. Predika om antikapitalism, eller kanske det samhällsförstörande med ränta för lån, då skulle du bli skickad på porten direkt.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Återgå till "Politik och samhälle"