Vad är syntesen mellan diktatur och demokrati?
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Saknar du referensramarna så är det ju svårt att förmedla det du efterfrågar. Att ha läst ett eller ett par citat av någon brukar jag anse som detsamma som att alls inte ha läst vederbörande. Kanske har vi helt enkelt olika krav? Likväl kan man tycka att du borde tona ner anspråken något...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Avantgardet skrev:Saknar du referensramarna så är det ju svårt att förmedla det du efterfrågar. Att ha läst ett eller ett par citat av någon brukar jag anse som detsamma som att alls inte ha läst vederbörande. Kanske har vi helt enkelt olika krav? Likväl kan man tycka att du borde tona ner anspråken något...
Nej, referensramarna fick du. För dig som läst Hegel var det bara att svara. Du lyckades inte då heller.
- Avantgardet
-
suchanother
- Avstängd
-
Phileas Fogg
- Avstängd
-
Phileas Fogg
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
Jämförelse? Jämföra kan manju alltid göra. Trots att objekten inte alls är lika. Så är fallet mellan demokrati o anarkism. Anarkismen har inget styre, annat än varje individ. Förutsätts att alla tar hand om varandra,lämnar varandra ifred. Tar hand om barnen,så att dom har en bra syn på tillvaron o jorden från början. Därmed skulle det inte vara några problem att släppa taget,.. En svår process, men den kommer att fungera ,allteftersom världen blir ett
det vi har i våra skandinaviska länder är inte det vi tror det skall vara, stämmer inte alls in på definieringen av demokrati.
Vi har bara eländiga elitister som har sitt eget att tänka på("lobbande"), ser inte hur man skall kunna definiera tex finland som ett demokratiskt land.
Ändå trivs jag ju bra där, men definitionen demokrati i finland existerar ej överhuvud taget enligt mej!
Kanske man kan säga att det är ett demoturiskt land
Har någon en aning vad det kallas med folkvalda politiker som styr som de behagar?
Vi har bara eländiga elitister som har sitt eget att tänka på("lobbande"), ser inte hur man skall kunna definiera tex finland som ett demokratiskt land.
Ändå trivs jag ju bra där, men definitionen demokrati i finland existerar ej överhuvud taget enligt mej!
Kanske man kan säga att det är ett demoturiskt land
Har någon en aning vad det kallas med folkvalda politiker som styr som de behagar?
Återgå till "Politik och samhälle"