J R Auk skrev:Det är inte moraliskt rätt att pracka på folk saker mot deras vilja även om man får dom att tro att dom vill ha det. Min poäng.
Har inte ogrundade påståenden om säljare om man säger så
Gillar inte riktigt stilen, tyvärr blir det ju en livsstil vad jag har märkt.
Som en säljare sa till mig, är man en bra säljare så säljer man aldrig en produkt, man säljer sig själv.
Sen tror jag att jag skulle vara bra på det och kunna tjäna fet deg på det, men klarar inte av det. Motstridiga känslor, lite mer klirr i kassan skulle inte skada
Ähä pröva på det. Det finns faktiskt bra säljjobb. Det är fria jobb, du svarar för dig själv (i princip).
Får man fått köparen att vilja ha köpa så har man. Det är väl vuxna människor vi har att göra med. Grundregel finn ett behov få kunden att se att det finns ett behov få kunden att köpa det du har att sälja för att täcka behovet. Bästa är ju de återköpande kunderna. Gå glider det bara på.
Satsa på b2b. Försäljningen är en så naturlig del av alla företag så säljare ses inte som några skumma typer. Sälj idee/koncept och/eller systemlösningar. En bra säljare är kreativ och jobbar med problemlösningar. Glöm det där med teleförsäljning till privatpersoner det är bara skräp.