ISRAELS FORTSÄTTNINGSKRIG
Moderator: Moderatorgruppen
-
suchanother
- Avstängd
-
suchanother
- Avstängd
suchanother skrev:Är det så Chloe att du bara slänger ur dej ord och meningar utan eftertanke?
Allt det som låter ”fint och bra” och passar gängse roffarkultur är gångbart?
Varför inte tänka självständigt istället?
Det att någon annan inte begriper enkla saker är inte brist på eftertanke hos mig.
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
suchanother skrev:Lärde mej ordet ”tillämpad” när jag läste en fempoängare i matte.
Tillämpad betyder helt enkelt praktisk tillämpning (hehe) att använda något i praktiken, tillämpa.
Klart att Kuba är också tillämpad i detta avseende, praktiseras.
Så kan du förklara vad som är systemet i Kuba? Att något tillämpas ifrågasätts inte. Har du märkt att du tar stryk här hela tiden? Trodde inte heller.
Jack Bauer Rocks!
- LJUSUPPLEVELSE
-
suchanother
- Avstängd
suchanother skrev:Fattar inte varför du trugar på ordet ”system”. Är det nån livsavgörande betydelse för dej?
I detta lilla drama byter jag ordet ”system” mot ”samhälle” och genast blev Chloe fri från neurotiska tankar om ”systemet”.
Du menade visst att Kuba var beviset för ett tillämpat system, men fick backa. Men problemet kvarstår. Vilket är det flexiblare samhället? Det med diktatur eller det med demokrati?
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
suchanother skrev:Nej, jag förstår överhuvudtaget inte vad du menar med ”system”.
Kuba är ett samhälleligt system, vilka mer system menar du?
På vilket sätt är det att en dikterar något ett system? Du verkar veta att Kuba är ett system utan att riktigt veta varför eller ens ha någon bild av vad ett system kunde vara i detta fall. Hur har du kommit fram till din slutsats?
Jack Bauer Rocks!
- LJUSUPPLEVELSE
Vilket är det flexiblare samhället? Det med diktatur eller det med demokrati?
De är olika flexibla i olika sammanhang.Nu lyckades du locka in mig
...diktaturens och juntans drabbade barn...
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
-
suchanother
- Avstängd
Jaha, på detta viset. Inget som dikteras kan vara ett system enl. Chloe.
Då kan vi väl slänga bort det mesta av vetenskapen för den är absolut inte demokratisk utan diktatorisk.
Sen tycker jag att Chloe har en konstig uppfattning om ”system”, begreppet måste vara hämtat från ultrahögerns tankesmedjor. Detta har nu fastnat i stackars Choloe skalle och han tror att detta med ”system” är något specifikt för politik, därför detta tugg.
Tänk att en invandrare måste läxa upp svenska gröngölingar!
Då kan vi väl slänga bort det mesta av vetenskapen för den är absolut inte demokratisk utan diktatorisk.
Sen tycker jag att Chloe har en konstig uppfattning om ”system”, begreppet måste vara hämtat från ultrahögerns tankesmedjor. Detta har nu fastnat i stackars Choloe skalle och han tror att detta med ”system” är något specifikt för politik, därför detta tugg.
Tänk att en invandrare måste läxa upp svenska gröngölingar!
Återgå till "Politik och samhälle"