USA, jaha nu lär de bomba igen

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Makterna

Inläggav Makterna » 30 maj 2006 00:37

Makterna skrev:Anser du att det är fullt möjligt att leva precis som man vill i ett land där omgivningen är traditionella muslimer?

Tradition har inget med Islam att göra ! Islam innehåller allt utan kultur och tradition! Islam repensenterar inte muslimernas handlingar, du får snacka skit om muslimerna, men låt Islam vara.

Vad är "islam" då? Är "islam" det sätt som muslimerna idag tolkar Koranen och lever (med t.ex. sympatier för vissa terrordåd), eller är "islam" den välvilliga och fredliga tolkningen av samma bok? Vem bestämmer vilken tolkning som gäller?

Skulle tjejer kunna sola topless om man vill det, kan man vara öppet homosexuell

Nej det skulle man inte kunna göra, och för att förklara det så krävs en längre inlägg som jag inte har lust att skriva.

Tills vidare tolkar jag det som att islam utgör ett hot mot mänskliga fri- och rättigheter. Vill man sola topless eller böga så bör man få göra det!

får man själv välja sin livspartner eller gör föräldrarna det, och får man ens prata med det motsatta könet om man inte är typ gift eller släkt eller så?

Som sagt det är kultur och har inte med Islam att göra (jag hoppas att du förstått det vid det här laget)

Så det finns inget som heter "islamsk kultur" då? Vad sysslar isåfall Islamska Kulturcentrat med?

"Islam" enligt den betydelse jag använder ordet är inte bara en bok utan inkluderar även en livsstil (kultur) av anhängare, deras tolkning, deras beteende och deras dåd.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 30 maj 2006 16:44

Makterna :-) måste erkänna att det är svårt att diskutera med dig :-) inget illa menat...men du har så många förutfattade meningar....och jag förstår hur du har fått de....du ställer frågor om vad är Islam då och så lägger du fram Din tolkning av Islam....Islam är enligt alla som känner den (alltså förutom muslimer) är världens innehållsrikaste religion....

när det gäller bögar och sola på stranden...och så vidare mycket annat som islam förbjuder för kvinnan såsom för mannen så vill jag säga dig en viktig sak:
människan är två sidig individ! den männskliga delen har principer som den vill hålla, den djuriska delen vill inte hålla ngt...samhället idag går mot ett principlös resultat..alltså att det inte finns ngt rätt eller fel....

för eller senare kommer människan att läga märke till de många växande sjukdomarna som samhället börjar sjunka i det får du som garanti resultat...från mig....

MVH
tjänaren
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 31 maj 2006 02:09

Makterna fattar inte sånt.
Han är fritänkare. Fritänkare ser ogärna normer och riktklinjer som den samhälleliga människan behöver. Problemet ligger i att en människa behöver en uppsättning regler att leva efter. Du ser hur det set ut i världen?

Just det.

Återgå till "Politik och samhälle"