Makterna skrev:Anser du att det är fullt möjligt att leva precis som man vill i ett land där omgivningen är traditionella muslimer?
Tradition har inget med Islam att göra ! Islam innehåller allt utan kultur och tradition! Islam repensenterar inte muslimernas handlingar, du får snacka skit om muslimerna, men låt Islam vara.
Vad är "islam" då? Är "islam" det sätt som muslimerna idag tolkar Koranen och lever (med t.ex. sympatier för vissa terrordåd), eller är "islam" den välvilliga och fredliga tolkningen av samma bok? Vem bestämmer vilken tolkning som gäller?
Skulle tjejer kunna sola topless om man vill det, kan man vara öppet homosexuell
Nej det skulle man inte kunna göra, och för att förklara det så krävs en längre inlägg som jag inte har lust att skriva.
Tills vidare tolkar jag det som att islam utgör ett hot mot mänskliga fri- och rättigheter. Vill man sola topless eller böga så bör man få göra det!
får man själv välja sin livspartner eller gör föräldrarna det, och får man ens prata med det motsatta könet om man inte är typ gift eller släkt eller så?
Som sagt det är kultur och har inte med Islam att göra (jag hoppas att du förstått det vid det här laget)
Så det finns inget som heter "islamsk kultur" då? Vad sysslar isåfall Islamska Kulturcentrat med?
"Islam" enligt den betydelse jag använder ordet är inte bara en bok utan inkluderar även en livsstil (kultur) av anhängare, deras tolkning, deras beteende och deras dåd.