För vad har jag gemensamt med min chef som tjänar genom att suga ut mig 8 timmar om dagen.
Inte mycket, förutom att ni båda ger ert fulla godkännande till att utsugningen fortgår.
Moderator: Moderatorgruppen
"Inte mycket, förutom att ni båda ger ert fulla godkännande till att utsugningen fortgår."
Och du tycker att de manifestationerna är exemplariska?
Jag vet att Chomsky uttalande gäller det sistnämnda
Om att vara hippie innebär att man tycker klyftan mellan socialanarkistiska aktivister och uskor ska minskas och att detta ansvar i högre grad vilar på aktivisterna än uskorna. Ja då är jag en hippie.
Kampanjen som syns. Nu drömmer etablerade politiker om att få vara osynliga
Tänk att den mest framgångsrika politiska kampanjen ett valår som detta skulle bli ett syndikalistiskt utspel med budskapet att fler borde skolka från skolan, planka på spårvagnen och stjäla från jobbet.
På partikanslierna dröms det nog våta drömmar om Osynliga partiet just nu. Knappast för vad de är eller vad de gör men definitivt för hur de, på ren marknadsföringssvenska, kommunicerar sig själva.
undertecknamn skrev:- Nej du är hippie för att du proklamerar att jag och min chef borde inse att vi inte har någon "väsenskillnad".
Das_Wydler skrev:Om du anser detta forum vara "det intellektuella ljuset" kanske du borde fundera över diskussionens funktion. Nåväl, jag gör dig till viljes:
Småborgerlighet: Klasstillhörighet- och/eller ståndpunkt som företräder den rådande ordningens (kapitalets) ideologiska och materiella logik genom upprätthållandet av de fundamentala förutsättsättningarna för denna logik: moralism, idealism, samförståndsanda och, givetvis, existensen av klasser (som i sin tur är förutsättningen för produktionen av mervärde, vilket är kapitalets själva motor). Småborgaren är inte den egentliga bourgoisien (dvs den som de facto äger produktionsmedel), utan dennas undre skikt; den lättskrämda, småsinta, fegkonservativa kappvändaren och apologeten, som avundsjukt sneglar uppåt och vettskrämt nedåt, och som i kompromissen funnit sitt främsta adelsmärke.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster