Ahmed Rami- rättvisst ??
Moderator: Moderatorgruppen
Kan Kristna Europider och Negroider vara exempel på folkgrupper?
Kan dess medlemmar hetsas emot?
Svaren tänker jag är JA och JA.
I fallet Rami användes en massa krut till att söka bevisa att han (Rami)
hade bedrivit hets mot de judaiskt troende.
Rätten ansåg så, rätt eller fel.
(Ok! 3:e gången gillt med denna mening)
Den avgörande frågan är - som jag uppfattar det - kan den alltigenom reaktionära politiska ideologin sionismen kritiseras på ett opinionsmässigt verkningsfullt sätt, utan att den kritiken bedöms som ett hetsbrott?
Jag anser att hetsbrott är ett mycket mycket allvarligt brott dessutom.
BENJIE
Kan dess medlemmar hetsas emot?
Svaren tänker jag är JA och JA.
I fallet Rami användes en massa krut till att söka bevisa att han (Rami)
hade bedrivit hets mot de judaiskt troende.
Rätten ansåg så, rätt eller fel.
(Ok! 3:e gången gillt med denna mening)
Den avgörande frågan är - som jag uppfattar det - kan den alltigenom reaktionära politiska ideologin sionismen kritiseras på ett opinionsmässigt verkningsfullt sätt, utan att den kritiken bedöms som ett hetsbrott?
Jag anser att hetsbrott är ett mycket mycket allvarligt brott dessutom.
BENJIE
-
näckrosblad
Lagen om "hets mot folkgrupp" är en vetydlig juridisk lag som är framtagen för att förhindra kritik mot minoritetsgrupper i vårt samhälle, så att de politiska partierna ska kunna fortsätta att utnyttja dem som slagträ i sina politiska debatter;
"Vårt parti bryr sig MEST om judarna, vi har redan nu satt upp en ny staty i Stockholm över Förintelsens (©) offer - därför bör ni rösta på oss"
"Det är väl ingenting! Mitt parti vill införa green cards och ta in över 180 000 invandrare nästa år, slå DET om du kan!""
"Vi vill införa homo adoption och ökare rättigheter för homosexuella"
Sedan kommer Sverigedemokraterna:
"Vi är kritiska till mångkulturens utveckling"
Rikspartierna: "RASIST/NYNAZIST/ONDSKA/KRIG!"
"Sade jag något som var fel eller?"
Enligt "svensk" lagstiftning är inte svenskarna en folkgrupp längre. Hur kommer det sig tror ni?
"Vårt parti bryr sig MEST om judarna, vi har redan nu satt upp en ny staty i Stockholm över Förintelsens (©) offer - därför bör ni rösta på oss"
"Det är väl ingenting! Mitt parti vill införa green cards och ta in över 180 000 invandrare nästa år, slå DET om du kan!""
"Vi vill införa homo adoption och ökare rättigheter för homosexuella"
Sedan kommer Sverigedemokraterna:
"Vi är kritiska till mångkulturens utveckling"
Rikspartierna: "RASIST/NYNAZIST/ONDSKA/KRIG!"
"Sade jag något som var fel eller?"
Enligt "svensk" lagstiftning är inte svenskarna en folkgrupp längre. Hur kommer det sig tror ni?
-
näckrosblad
Rafael skrev:vart vill du komma? Lagen om hets mot folkgrupp är dum av redan nämnda skäl, men Sverigedemokraterna är del av en förlegad nationalism.
Sverigedemokraterna är för en reglerad mångkultur.
Vart jag vill komma? Lagen om hets mot folkgrupp är ett sätt för politikerna att hålla avvikare på plats.
Återgå till "Politik och samhälle"