Sveriges vapenhandel

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 12 sep 2014 19:50

klorofyll skrev:Jag tror du har fel, jag tror att sådana människor som ännu saknar moral verkligen känner sig små, de gör allt för att dölja sin hjälplöshet och sina mindervärdeskomplex, men de begår ett misstag, de tror att de kan köpa sig tid genom att lura oss, när de inte ens kan det. Mig lurar de inte. Hela deras existens går ut på att dölja vilka idioter de vet att de är. De ser världen, livet som ett spel och de hoppas förtvivlat att tärningens gudar skall göra under. Ändå gråter de varje kväll.

Det handlar definitivt inte alls om vad jag eller du tror, det förhåller sig på ett sätt som är, därmed kan vi antingen
ha rätt eller fel i vår analys om "dem", varav jag vet om att jag har rätt, att jag vet att deras välbefinnande tvärtom
ökar ju mer skit de genererar, tvärtemot vad du tror dig veta, att de gråter sig till sömns på grund av sina oförrätter.

Om man lät dem helt anonymt besvara psykologiska tester så skulle de alla få svaret allvarligt psykisk störd rakt av,
det finns inget tvivel om den saken alls, vilket av och till bekräftas då och då, våra ledare är absolut inte normala.

Ser att du ändrade dig...
klorofyll skrev:Eller nej jag tror inte att du har fel, jag tror vi båda har rätt, jag tror nämligen att sådana personer har dubbla personligheter.

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 12 sep 2014 19:54

Zokrates skrev:
Så vad är det som Ukraina har som väst vill ha?
Landet är en av de tio största spannmålsproducenterna, är det mat? Nej.
Rörledningar för olja och gas som går från Ryssland via Ukraina till övriga Europa, är det kontrollen över ledningarna? Ja.
Utöver det så ligger Ukraina mittemellan öst och väst, en strategisk position för att på sikt kunna ta över fler områden.

Läste nyss en artikel där Putin sa att väst skiter fullständigt i Ukrainas folk, ack så rätt han har.

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 12 sep 2014 20:01

Om vi vill vara lite enkla för en gångs skull så skulle vi kunna lösa alla gränstvister på en gång genom att helt
enkelt deklarera att de gränser som finns just nu är de gränser som skall gälla, vilket även gäller ockuperad mark.
Därmed blir Palestina Israeliskt, folket där ges Israeliska pass och Israel tar helt över det ekonomiska ansvaret
liksom vad gäller Golanhöjden.
Krim blir ryskt, östra Ukraina förblir Ukrainskt, så går man vidare med alla konflikter runt om i hela världen.
Världsamfundets nya uppgift blir att se till att dessa "nya" gränser respekteras och samtidigt med alla medel
motverkar dem som försöker ändra på detta. Så, nu har jag "löst" ännu ett världsproblem åt er...

klorofyll

Sveriges vapenhandel

Inläggav klorofyll » 12 sep 2014 20:58

Zokrates skrev:Om vi vill vara lite enkla för en gångs skull så skulle vi kunna lösa alla gränstvister på en gång genom att helt
enkelt deklarera att de gränser som finns just nu är de gränser som skall gälla, vilket även gäller ockuperad mark.
Därmed blir Palestina Israeliskt, folket där ges Israeliska pass och Israel tar helt över det ekonomiska ansvaret
Krim blir ryskt, östra Ukraina förblir Ukrainskt, så går man vidare med alla konflikter runt om i hela världen.
Världsamfundets nya uppgift blir att se till att dessa "nya" gränser respekteras och samtidigt med alla medel
motverkar dem som försöker ändra på detta. Så, nu har jag "löst" ännu ett världsproblem åt er...

Problemet är att endel alltid vill ha mer, oavsett vilken nation de tillhör, vi skall visa sådana människor att sådant beteende inte lönar sig. Ge folket frihet, inte nya gränser. Låt dem plocka fram hur många kaniner ur hatten de vill. Det skulle vara lätt att besegra de som alltid vill ha mer, riktigt enkelt faktiskt, bara inte politikerna hade total tanketomhet.

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 12 sep 2014 21:21

klorofyll skrev:
Zokrates skrev:Om vi vill vara lite enkla för en gångs skull så skulle vi kunna lösa alla gränstvister på en gång genom att helt

Problemet är att endel alltid vill ha mer, oavsett vilken nation de tillhör, vi skall visa sådana människor att sådant beteende inte lönar sig. Ge folket frihet, inte nya gränser. Låt dem plocka fram hur många kaniner ur hatten de vill. Det skulle vara lätt att besegra de som alltid vill ha mer, riktigt enkelt faktiskt, bara inte de politikerna hade total tanketomhet.

För vanligt folk har de ju redan löst det, du får tjäna 9.999 kronor skattefritt per år, utöver ordinarie lön.
Vad gäller ordinarie lön så är ju den oftast reglerad och här finns ju en mängd knep för att hålla den så låg
som möjligt, samma principer kan överföras till "toppjobben".
Vad gäller aktier som extra inkomst så behöver en sparare ha minst 6 miljoner i insats för att eventuellt
kunna leva på avkastningen förutsatt att de investeras rätt, ytterst få har råd att leva enbart på aktieinnehav.

Några förslag för att bekämpa korruption.
Förbjud organiserade styrelseuppdrag, ingen får ha fler än max 2 platser i bolagsstyrelser.
Ta bort fantasilönerna för chefer inom privat och offentlig sektor, låt kompetetens gå före namn.
Reglera ned regeringens löner så att de de står i paritet med vad en genomsnittlig lön i Sverige ger.
( Tron på partiets ideologi borde vara den drivande kraften bakom valet att bli politiker, inte pengar.)
Avskaffa pensionssystemet för politiker, så att samma pensionsregler gäller för dem som vanligt folk.
Förbjud politiker att inom en 10 års period efter att ha suttit på en mandatplats inneha plats i bolag.
Förbjud alla politiker att sitta på två stolar samtidigt, antingen företräder de staten, kommunen fullt ut,
eller också får de välja bolaget.
Inrätta en särskild korruptionsenhet som enbart inriktar sig på förtroendevaldas korruption & lobbygrupper.
Se till att all svågerverksamhet får högre prioritet med hårda straff för dem som missköter sig.

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 12 sep 2014 23:08

När man väl en gång insett hur ruttet systemet fungerar så framstår våra politiker som just nu slutduellerat i tv
som riktiga pissmyror, falska, ohederliga, bluffmakare, försäljare av meningslösa tomma ord.

Vår finansiella elit framstår i skenet av deras bedrifter som mögelhjärnskadade som tyvärr förutom att ljuga
saknar alla positiva talanger av värde.

Våra myndigheter i sin tur är inget annat än ett hån, det kan sammafattas som herrskap och tjänstehjon, där de
överst står bredbent medan de får sina brunsketna arslen slickade, värst av dem alla är de inom försvars och rättsväsendet,
ett konstigt inavlat kusinsläkte som alla borde skickas iväg till en öde planet i mänsklighetens namn,
riktiga äckel och snuskpellar där inga egna brott för dem är främmande. På följande sida visar en sajt hur dessa odjur
spionerar på dem då de tar upp dessa myndighetsutövares snedtramp och klaver, de är rädda om sina egna ormskinn.
http://gnuheter.com/creeper/site/corrup ... logspot.se

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 13 sep 2014 00:43

Den där sajten corruptio.se hade tydligen omfattande kritik mot en hel del av dessa usla ursäkter till halvmänniskor och
låtsasmänniskor, vad de nu egentligen är kan jag faktiskt inte svara på, de borde hursom sitta inspärrade för både
våra liv lem och hälsas skull. Det är djupt tragiskt att se att detta avskräde kommit så djupt in i maktens korridorer,
som mögel på väggarna sitter de där lika säkert kvar även efter detta val, nästa val, nästa val, de går ju inte
att tvätta bort med mindre än användandet av en eldkastare.

Det är precis som i det nya avslöjade fallet med Charlotte Petri Gornitzka, de myglar, fuskar, bedrar både stort som litet,
de är synnerligen bedrövliga människor, i sanning måste de hysa ett enormt förakt för oss alla vanliga, någon annan
förklaring finns inte.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/radda ... oneavtalet

Oavsett vad det nu än tycks handla om, biståndsarbete, vapenhandel eller annan kohandel så sitter dessa mygelfigurer
där och drar i trådarna, i sin tur har de alla någon absurd koppling till dessa svenska oligarker som styr och ställer,
men vi behöver inte dem, det är ingen naturlag som säger att vi inte skulle klara oss bättre utan dessa fifflare,
tvärtom så drar de ned landet i skiten, kortsiktiga uppsving förbyts i ett nacksving och förlust för oss alla, företag
som köps upp eller flyttar utomlands, eller läggs ned, arbetskraften i de befintliga byts ut till låglönearbetare utan
ordentliga avtal och utan möjlighet att påverka till det bättre, just sådant som t.ex Ukraina kritiseras för, ett fåtal
oligarker som kontrollerar allt, usla löner och inget anställningsskydd, korruption, maktmissbruk.

Att vi har haft det så här under över 100 år säger inte att vi borde ha vant oss, eller att den tillfälliga uppgången fram
till 1970 talet ens var avsiktlig, tvärtom förefaller den enbart ha varit till för att befästa och konsolidera dessa finansmäns
makt, allt fungerar ju i praktiken som i spelet monopol fast på riktigt. Kanske förtjänar folket dessa usla ledare precis
som Irakierna förtjänade Saddam, fast jag har svårt att verkligen tro att vi inte kan bättre på egen hand.

Hur de betraktar sig själva
Övermänniskan är den människan som når utöver sitt öde, som övervinner sitt öde, som ensam är ansvarig för sitt öde,
utan några gudar. Hon erkänner inga andra värden än det hon själv funnit värdefullt, och inga andra lagar, än de hon själv
skapat åt sig.

Hur de betraktar vanligt folk
Undermänniskan är enligt dem alla de som är dömda att vara löneslavar, aldrig kommer att frigöra sig,
är styrda i allt hon gör och som tröst förlitar sig på gudar i hopp om räddning, hon äger inget av värde
och hon har inga andra lagar än de överheten försett henne med.

Användarvisningsbild
Zokrates

Sveriges vapenhandel

Inläggav Zokrates » 13 sep 2014 05:52

Här kan man snacka om handlingskraft, inga ord och inga visor, bara ett rakt slagskott rätt i mål!
"Den tyska regeringen har förbjudit alla IS-aktiviteter i Tyskland. Förbudet trädde i kraft med omedelbar verkan vid lunchtid."
http://www.dn.se/nyheter/varlden/tyskland-forbjuder-is/

Så hur var det nu med fristaden Sverige, fortfarande finns det överhuvudtaget inga insatser alls både vad gäller att
förhindra människor från att åka utomlands och delta i lustmord, eller att ta hand om dem som återvänder hit,
Sverige är ett enda fu**cking stort paradis för terrorismceller.

Men vad bryr sig våra politiker om det, inte ett dugg, de har fullt upp med att planera vad de skall göra med sina lätt
införtjänta slantar, kanske investera mer i aktier i Telia sonera?

http://www.svt.se/nyheter/val2014/102-k ... -en-miljon

klorofyll

Sveriges vapenhandel

Inläggav klorofyll » 13 sep 2014 14:53

Zokrates skrev:
klorofyll skrev:

Problemet är att endel alltid vill ha mer, oavsett vilken nation de tillhör, vi skall visa sådana människor att sådant beteende inte lönar sig. Ge folket frihet, inte nya gränser. Låt dem plocka fram hur många kaniner ur hatten de vill. Det skulle vara lätt att besegra de som alltid vill ha mer, riktigt enkelt faktiskt, bara inte de politikerna hade total tanketomhet.

För vanligt folk har de ju redan löst det, du får tjäna 9.999 kronor skattefritt per år, utöver ordinarie lön.
Vad gäller ordinarie lön så är ju den oftast reglerad och här finns ju en mängd knep för att hålla den så låg
som möjligt, samma principer kan överföras till "toppjobben".
Vad gäller aktier som extra inkomst så behöver en sparare ha minst 6 miljoner i insats för att eventuellt
kunna leva på avkastningen förutsatt att de investeras rätt, ytterst få har råd att leva enbart på aktieinnehav.

Några förslag för att bekämpa korruption.
Förbjud organiserade styrelseuppdrag, ingen får ha fler än max 2 platser i bolagsstyrelser.
Ta bort fantasilönerna för chefer inom privat och offentlig sektor, låt kompetetens gå före namn.
Reglera ned regeringens löner så att de de står i paritet med vad en genomsnittlig lön i Sverige ger.
( Tron på partiets ideologi borde vara den drivande kraften bakom valet att bli politiker, inte pengar.)
Avskaffa pensionssystemet för politiker, så att samma pensionsregler gäller för dem som vanligt folk.
Förbjud politiker att inom en 10 års period efter att ha suttit på en mandatplats inneha plats i bolag.
Förbjud alla politiker att sitta på två stolar samtidigt, antingen företräder de staten, kommunen fullt ut,
eller också får de välja bolaget.
Inrätta en särskild korruptionsenhet som enbart inriktar sig på förtroendevaldas korruption & lobbygrupper.
Se till att all svågerverksamhet får högre prioritet med hårda straff för dem som missköter sig.

Det här kanske låter lite drastiskt, jag är intresserad av politik, jag brinner för samhällsfrågor, men jag skulle aldrig engagera mig politiskt, politikens finrum är den där debatt-studion igår kväll, det skulle kännas som att gå tillbaka i utvecklingen, jag tänker inte engagera mig i att driva bra förslag som du radade upp. För på sätt och vis, om än lite, visar du respekt för dem du talar med och jag vill inte tala med Sveriges politiker. Pehr Gyllenhammar kom väl ut med en bok som heter "Oberoende är stark". Jag tror som så att de enda politikerna kan lyckas med genom att driva dålig politik är att reta upp väljarna, låt dem retas upp, skulle det vara så farligt. Förresten tror jag att det går att leva på aktier med betydligt mindre kapital men jag bara uppskattar, 3 miljoner om du är duktig.

klorofyll

Sveriges vapenhandel

Inläggav klorofyll » 14 sep 2014 17:28

Zokrates skrev:
Hur de betraktar sig själva
Övermänniskan är den människan som når utöver sitt öde, som övervinner sitt öde, som ensam är ansvarig för sitt öde,
utan några gudar. Hon erkänner inga andra värden än det hon själv funnit värdefullt, och inga andra lagar, än de hon själv
skapat åt sig.

Hur betraktar jag dem
Den så kallade övermänniskan tror inte på ödet, men att skapa sitt eget öde, är vad de kallar det. Övermänniskan ha ingen att tacka, i själva verket är han väldigt curlad, utan lever i en putsad myt om att vara en verkligt hård person. För övermänniskan är intelligens och mod samma sak, för undermänniskan är alltid feg, han kan inte förklara det för sig själv på annat sätt, men så saknar han ju också intelligens.

Anne

Sveriges vapenhandel

Inläggav Anne » 16 sep 2014 00:08

Är det något fel att förse en svag individ med ett tillhygge i försvarssyfte?

scirocco

Sveriges vapenhandel

Inläggav scirocco » 06 okt 2014 20:58

Nu när ryssland skramlar med vapnen blev det väldigt lätt att ge ökade anslag för svenskt försvar. En (dyr) ubåt och några flygplan till. Nu är det ju så att ryssland är en stormakt. Det kommer aldrig någonsin att lyckas för sverige att försvara sig med vapen mot ryssland. Så vad är meningen? Vad är meningen med att förslösa våra skattepengar på detta viset?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Sveriges vapenhandel

Inläggav Algotezza » 07 okt 2014 09:57

lynx skrev:Är det något fel att förse en svag individ med ett tillhygge i försvarssyfte?

Beror på vad vi menar med svag...
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Politik och samhälle"