Kallekula skrev:Ja du läser ju som fan läser bibeln.
Varför tror du jag säger att för de som verkligen inte kan få ett jobb borde det givas mer, höj förtidspensionerna. I övrigt får soc ses som en genomslusstation. Och ses som det av våra makthavare, oavsett partitillhörighet.
Jag sa ju jag tycker att barnfamiljer bör få lite mer än vad de har idag. Klart jag vet att barnfamiljer i dagsläget får mer än ensamhushåll.
Sossarna har innehaft makten i flest kommuner, normsättare bokstavligt och bildligt. Hur ser skillnaden ut i socialbidrag mellan borgerligt styrada kommuner och där vänstern har makten?
"Jag har inga "vänsterpolare", jag skiter blankt i sympatisörer, jag är en praktikens filosof, antingen gör man eller så gör man inte, vad man snackar bryr jag mig inte om."
Låter vettigt så då vet jag vad du står vad det gäller, som du måste anse som hyklare, som biggen, SUCH och div andra vänsternissar här.
Sen har du återigen fel. Jag skäms inte. Varför skulle jag göra det? Jag ville bara locka fram biggen och de övriga i racet, men de verkar tydligen dock vara för skamsna.
Orättvisorna får inte synas säger du. Ja vad fan framkommer i denna tråd vad det gäller tex löneskillnader? Tror du inte jag var medveten om att det skulle framkomma. Obs det är vad du anser vara orättvist, löneskillnader, att folk tjänar lite olika.
"Så fram för klassperspektiv och ideologikritik."
Då får jag nog påpeka en liten sak
"Jag har inga "vänsterpolare", jag skiter blankt i sympatisörer, jag är en praktikens filosof, antingen gör man eller så gör man inte, vad man snackar bryr jag mig inte om."
Vad ska då göras? Vi har ju en del uppgifter i denna tråd. Något att bygga på? Hur?
Jasså Kalle, mig ska det gnällas på, för jag är en sån som glider på bidrag utan att behöva det. Jag får vilken anställning jag vill osv. Kul att du ser det så, men min verklighet är en helt annan. Tyvärr verkar det att jag har huvudet med mig som en nackdel som tydligen ger folk rätt att moralisera. Stöter jag på från alla håll. Papper som bekräftar vad jag säger finns utspralade över hela mitt golv och ger mig ångest, välkommen hem!