r
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Citat borttaget på begäran
Använd smilies ifall du skriver från känsla. Om inte för din skull så för att du vet inte vem som läser vad du skriver och vilket perspektiv de har. Alla måste börja med att inse att man skriver på ett publikt forum. Inte bara Breivik kan ha läst här också en del som var på Utöya när det skedde. Denna sida kommer upp om man googlar på lite diverse ord.
Kanske någon lillasyster till en av alla överlevare från terrorn?
Kött och blod, mångas livsöden ändras lika brutalt på annat vis. Som sonen till en kvinna jag gick en treårsutbildning på yogaskolen i Oslo med. Han fick besvär med ryggen, felopererades och en nerv skars av misstag av i ryggraden. Han var som en av de yngsta på Utöya och kan efter inte det gå. Men även för var och en av oss så möter vi vårat öde.
Jag är medveten om att du har höjd för detta i det du skriver sceptisk. Men som sagt om man skriver från känsla så bör man använda smilies.
Men det är ganska lätt att få barn med en muslimsk tjej. Bara ta jobb på något/några ålderdomshem i närmsta stad nog stor att ha en sådan befolkningsgrupp så har man chansen. Det är inte svårare än så egentligen.
Använd smilies ifall du skriver från känsla. Om inte för din skull så för att du vet inte vem som läser vad du skriver och vilket perspektiv de har. Alla måste börja med att inse att man skriver på ett publikt forum. Inte bara Breivik kan ha läst här också en del som var på Utöya när det skedde. Denna sida kommer upp om man googlar på lite diverse ord.
Kanske någon lillasyster till en av alla överlevare från terrorn?
Kött och blod, mångas livsöden ändras lika brutalt på annat vis. Som sonen till en kvinna jag gick en treårsutbildning på yogaskolen i Oslo med. Han fick besvär med ryggen, felopererades och en nerv skars av misstag av i ryggraden. Han var som en av de yngsta på Utöya och kan efter inte det gå. Men även för var och en av oss så möter vi vårat öde.
Jag är medveten om att du har höjd för detta i det du skriver sceptisk. Men som sagt om man skriver från känsla så bör man använda smilies.
Men det är ganska lätt att få barn med en muslimsk tjej. Bara ta jobb på något/några ålderdomshem i närmsta stad nog stor att ha en sådan befolkningsgrupp så har man chansen. Det är inte svårare än så egentligen.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
Nja, ingen kan anklaga mig för norrmannens agerande, jag skrev första gången något på nätet
när jag blev medlem här 2007, och då var han ju redan i full färd med sina planer...
http://www.dn.se/debatt/ett-oppet-samha ... egna-ordet
Det finns en större risk med tystnaden, då även den öppna kritiken riskerar utebli.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledark ... 3399092.ab
när jag blev medlem här 2007, och då var han ju redan i full färd med sina planer...
http://www.dn.se/debatt/ett-oppet-samha ... egna-ordet
Det finns en större risk med tystnaden, då även den öppna kritiken riskerar utebli.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledark ... 3399092.ab
Zokrates skrev:Marko skrev:Vi har demokrati vart fjärde år och där emellan en diktatur.
Staten Sverige, ett sjävständigt land som en gång fanns
Tänkte på det här med att det snart inte finns något som kan kallas stat längre mer än på pappret, då staterna mer eller mindre har tagits över av internationella banker och multiglobala intressen som alltså toppstyr med sin egna agenda och när vi läser om Greklands fall så måste ju var och en inse att detsamma kan hända alla länder som blivit övertagna och därmed rövknullade i tur och ordning.
Utifrån den aspekten så är det lättare att förstå den agendan som dagens patetiska marionettregeringarna bedriver, de har ju inget annat val än att sälja ut staten tillika kontrollen över den egna finansiella sektorn, för vad händer om de vägrar, jo där kan vi ju ta två aktuella länder som Libyen och Syrien som praktexempel, så fort de satte sig på tvären så kom både krig och propagandaministerierna i full rullning och utmålade dem som det värsta som finns, men så fort Syrien backar och går med på att låta dessa intressen nästla sig in i den syriska statens inre finanser, så släpper trycket utifrån, men skulle de inte gå med på det så blir det oundvikligen en Libyen i repris även där.
Inom Europa har metoderna inte vara lika dramatiska som med Natobomber om vi bortser från det första och andra världskriget samt störtningen av ryske tsaren som helt gick igång på detta maktspel bakom kulisserna, men idag används istället frekvent sanktioner och tullavgifter, vilket slår hårt på gas, olja, drivmedel, el, samt allmänt försämrade lånevillkor så att strypsnaran till slut dras åt så att landet som satte sig på tvären snällt tvingas foga sig in i ledet.
Olika större investmentbolag, men framförallt Världbanken och deras systerbolag IMF och Världshandelsorganisationen styr just nu större delen av världen genom ekonomin, detta är ju överstatliga organisationer så i praktiken så är länderna som de kontrollerar att liknas vid hyresgäster i olika hyreshus, de har inget att säga till om och skall bara betala in hyran och passa sig för att klaga. Metoderna är tvång och hot och krav på vissa förpliktelser, därmed kontrollerar de i princip alla parlament och därmed ländernas central och riksbanker, och de tvingar in alla staterna i dessa skuldfällor genom sin toppstyrning av centralbankerna. När det gäller de multinationella bolagen så skapar de oligarkier, karteller, vilka i princip fungerar som monopol och därmed slår ut den verkligt fria konkurrensen som politikerna envist intalar folk med är den enda rätta vägen.
Därmed är stater och länder enbart en fasad som förutom inom den idrottsliga världen samt för diverse pass och visumskravsbehov inte längre existerar så som folk i gemen fortfarande inbillar sig att de gör, Grekland idag kan bli Sverige imorgon och nog skulle folk här som där stå lika frågande om deras löner helt uteblev eller minimerades och nog skulle både du och jag precis som det grekiska folket bli flyförbannade om främlingar trängde sig in i våra hem och krävde oss på "vår" del av statsskulden och sa betala 130.000 kontant nu annars tar vi allt ni äger!
Så när fogden står i trappan till hyreshuset och kräver greken på pengar, så tittar grannarna tyst på bakom stängda fönster och dörrar som vore det ett spektakel, men ingen av dem lägger sig i, ingen av dem gör gemensam sak och skickar ut fogden och hans patrask, alla är bara glada att det inte var just deras hem som vräktes idag, tragiskt. Sedan kan ni ju undra vem som så enkelt drog i trådarna för att få grekisk militär att stoppa Gazabåtarna, det är uppenbart att de som främst hjälper utsugarna i deras konfiskala verksamheter är varje fd. självständig stats egen militär och polis, snacka om underhuggare och terrorister, likt en torpedverksamhet fast helt laglig, hur det nu kan vara lagligt att suga ut sitt eget folk? Och vi vet att även den svenska polisen och säkerhetstjänsten precis som i Grekland lika brutalt är beredd att slå ned sina egna landsmän om de opponerade sig mot denna kriminella utsugning, där har ni de riktigt kriminella överlöparasen som dessutom sysslar med en medborgarövervakning vars spioneri får Stasi att framstå som en kindergarten.
Tänker på hur väl denna "nya" världsordning faktiskt följer de bud som illuminati stundom anklagats för att vilja införa.
1.Avskaffande av alla befintliga regeringar
2.Avskaffande av allt privat ägande
3.Avskaffande av arvsrätten
4.Avskaffande av patriotismen
5.Avskaffande av all religion
6.Avskaffande av familjen
7.Skapandet av en världsregering
Det mest cyniska är att dessa maktmän i kulisserna först använde sig av galjonsfigurerna Hitler och Stalin, som för att ytterst demonstrativt visa på graden av vilket våld som de var beredda att ta till och samtidigt skrämma skiten ur Europas befolkningar, som en trestegsraket kom därefter mellanraketen i bildandet av FN, där de tröstande klappade folken på axlarna för att slutligen övergå till slutsteget i form av män i manschetter inom Världshandelsorganisationen som helt sonika fullföljer visionen, därmed blir världen som en enda stat, utan patriotism och religion, utan far och moderlandskänsla och framförallt helt utan en stat som verkligen värnar om sina meborgare.
Från tråden http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=8691
Med tanke på att sceptisk reagerar på bristen på patriotism,
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... 255#186255
så citerar jag mig själv här igen och hoppas att alla
verkligen förstår det mygelspel som försigår bakom kulisserna, om inte annat, läs om den senaste fadäsen angående SAAB , i praktiken bara ett bevis för följande utveckling av, NU LÄGGER VI NED SVERIGE!
Borg har ingen aning – fast han sitter i styrelsen!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13400364.ab
Sceptisk skrev: Jag anser att hela civilisationen är ett enda stort fängelse. Det enda som jag anser är av värde är patriotismen och den är ingen ideologi och man kan inte uppfinna den på nytt. När ens vänner och familj är döda, då är man själv också antingen en levande död, en slav eller död.
Det jag anser står jag fast vid, vi måste överge civilisationen, dvs de imperialistiska ideologierna och återbygga vår egen kultur och börja prata med varandra, lära känna varandra igen.
Ja, vi lever i ett fängelse, det fick mig att minnas en historia; Två personer hade fängslats och hölls inspärrade bakom galler, utanför hade det samlats en massa åskådare, varpå den ena fången sa till den andre, se så många personer det är bakom galler!
Jag kan hålla med om att samhället har spårat ut totalt, men att överge de imperialistiska ideologierna skulle innebära revolution och ett blodbad som helt saknar motstycke i historien då majoriteten tvångsmässigt stödjer ideologierna.
Jag inser svårigheten att ens teoretisera kring detta, då de globala stasitjänarna övervakar allt som skrivs, så för att förtydliga mig, hur anser du sceptisk teoretiskt att det ens skulle vara praktiskt genomförbart?
Skogsälvan skrev:
Med Sceptisk inlägg här är det väl ganska uppenbart att Jesus skulle ha röstat rött om han var med på spelplanen. Jag tycker att det är helt fel att döda människor för att de inte delar ens uppfattning - det är så vi får riktigt illa diktatur. Vi tycker olika kring många saker, och det är bra, det skapar intressen för olika områden i livet där t ex forskning kring olika ämnen kan ske. Hade alla samma intressen och begåvning skulle samhället kollapsa. Det går alldeles utmärkt att vara olika så länge en gemensam värdegrund finns.
Om du tänker tillbaka på när du var liten. Låt säga ett tillfälle då du hade en godispåse. Föll det sig naturligt för dig att bjuda din kompis/kompisar då? Eller det bekom dig inte att dina kompisar inte hade godis den dagen och du åt i godan ro? (Vem som helst får svara på det, inte enbart riktat till Sceptisk).
(Karsten, sneglade på din blogg och abborrar borde du ju fiska på hösten/vintern i kanalen. De kan ju bli nästan 2 kg då :shock: - jo, det är sant.)
Att Jesus skulle rösta rött tycker jag låter naivt. Möjligen skulle det väl vara om nu Jesus själv vore naiv då (med "naiv" tänker jag mig oinsatt och faller lätt för populistisk strömning).
Att döda människor med anledning av att de inte delar ens uppfattning, är något som både vänstern och högern tar avstånd från, åtminstone till det yttre, i stadgar och retorik. Men censur och våld mot de som har andra åsikter, det är nog minst lika vanligt bland "extremvänster" som "extremhöger". Både vänster- och högerpolitik kan leda till urspårning.
Sceptisk skrev:Var inte rädd för - vem det än är - du tror läser vad vi skriver. Du har all rätt på din sida i att säga och skriva vad fan du vill. Du behöver inte ens någon rättighet för det. Du har fötts med en hjärna och förmåga att skriva, ingen människa gav det till dig och sa att "nu är du skyldig mig alla dina ord och tankar". Det var ingen människa som gav dig dina muskler och sa att "nu är du skyldig mig dina handlingar". Allt sånt är nonsens som kommer ifrån Kristendomen.
Ja, visst har du rätt att skriva och säga vad du vill, men var det inte du som skrev följande,
Tyvärr kan jag inte ge dig något utförligt svar Skogsälvan, på grund av att männen i denna kultur har blivit inlurade in i ett system som de inte förstår. Läs "My Ishmael" av Daniel Quinn, det är allt jag orkar säga just nu.
Skriver eller framför du något, så får du vara beredd att stå för konsekvenserna av det, vilket ytterst få är villiga att göra. Backar jag i denna tråden så finner jag skäl att anta att både du och elake karsten, redan har satts under lupp,
de gör en snabbinsamling av all er historik kring ert nätverkande, vilka sociala medier ni är medlemmar i, bloggar, etc.
Därefter görs en riskanalys, utifrån resultaten tas beslut om fortsatt övervakning, viloläge, eller drastiska åtgärder,
med det senare menas i praktiken avlyssning, övervakning in real life, detta i sin tur kan resultera i en uppsökande verksamhet, där två poliser, eller säpoanställda, gör ett hembesök där de förklarar såväl orsaken till besöket, att de ser allvarligt på en viss utveckling, detta görs för att personen ifråga skall veta att de vet vem denne är, att de har fokus på dennes aktiviter, i klartext, att skrämma personen till återhållsamhet genom att få denne att inta ett passivt läge. Under samtalets gång, som de initialt förklarar är HELT frivilligt, men att de föredrar din medverkan, ställer de därefter kontrollfrågor för att se vilken inställning du har till dessa frågor för att därmed ytterligare avgöra din grad av samhällsfara.
Så visst, det är ingen som hindrar dig, men försök avgöra hur mycket du är beredd att förlora ytterligare av den lilla inbillade frihet du tror dig besitta.
Resten av ditt inlägg var välskrivet och behöver inte kommenteras, däremot diskuteras.
Algotezza skrev:Marko skrev:lukas skrev:Anm.
Obs i axiomet om "extremister" ingår alla
extremister. Det innebär att även de som
är extremt normala är också en form av
extremister och därmed:
EXTREMT KORKADE
Vad gör dom korkade ?
Vissa skriver på detta forum.
Jag t.ex.
Korkade flyter.
Pantade rei.
/Algotezza
Precisering
Korkad på detta forum = att jag ofta skriver här, medvetet/omedvetet, så att "den andres" respons uteblir. Först i efterhand inser jag varför - att tonen/attityden etc. i mitt inlägg inte motiverade ett gensvar.
Då känner jag att jag "flyter" omkring här = leder till ironiska verbaltics...
...och den onda cirkeln mal på...
Korkad - att mot bättre vetande stanna kvar i en frustrationsskapande loop... kanske av andlig bekvämlighet/ låsning vid vaneagerande/vanetänkande...
Eller ngt som pågår medan jag i min kammare funderar på ett bättre sätt att hålla det filosofiska samtalet igång mer konstruktivt till alla parters nytta och nöje... än via nuvarande uppenbart kassa metod/attityd...
/Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Sceptisk skrev:Zokrates Det låter som att du är paranoid.
Ja visst låter det så!
Vad som behövs är att vi börjar prata med varandra, skrev du tidigare,
genom dialog och utbildning av hur det ligger till behövs ingen blodig revolution bla bla bla...,
men som jag ser det är det svårt att ens vilja börja prata med någon som tvångsmässigt har ett behov
av att diagnostisera den andre, har du märkt av några framgångar med denna metoden?
Lämnar dig ifred med din bok om en apa som tillrättavisar en människa...
Jan brukar förvånansvärt ofta ha rätt i sak, men tyvärr är hans inlägg i debatten som att jämföra
med att backa bandet och sammanfatta endast ett par minuter av en hel spelfilm.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 3399930.ab
- Elake Karsten
- Kontakt:
Elake Karsten rekommenderar läsning av David Icke - "Robotarnas uppror" och "...och sanningen ska göra er fria". Sållar man bort svamlet om utomjordingar och ödlor så gör han en ganska bra analys av maktelitens manipulation av massorna. Majoriteten av mänskligheten är inburade i ett mentalt fängelse av lögner och halvsanningar där de gjort sig själva till fångvaktare. Endast genom att höja sig över massorna och se sanningen och verkligheten sådan den är kan man befria sig från detta mentala fängelse där gallret och murarna är tillverkade av religion och politiska ideologier.
Elake Karsten önskar alla en trevlig kväll
Elake Karsten önskar alla en trevlig kväll
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.
Återgå till "Politik och samhälle"