Skall vi acceptera det ena A:et och förbjuda det andra A:et?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

ayatolla

Inläggav ayatolla » 24 feb 2007 15:24

suchanother skrev:
ayatolla skrev:Incest är ingen sexuell läggning. Det är en sexuell handling.

Varför försöka differentiera sexualiteten?
Vad är skillnaden mellan sexuell läggning och sexuell handling?

Du är fast i dagens moralbegrepp och försöker utifrån dessa moralrättfärdiga.
Inte minst historien visar att sexualiteten är en ren drift, alla former är tillåtna om inte moralen i samhället sätter gränser. Att prata om rätt och fel i detta sammanhang känns malplacerat.

Skillnaden mellan läggning och handling?

Att runka=handling
att avnjuta en avrunkning av sin partner som man har sexuella känslomässiga band till=läggning.

Lite förenklat så här på morgonkvisten.

Själv är jag inte alls fast i dagens moralbegrepp jag knullar allt som rör sig:)

Tråd skaparen frågade ju vart gränsen gick. "Samhället accepterar ett homosexuellt par men förbjuder ett incest par(ni kanske nu förstår rubriken).
VARFÖR??
var går gränsen ?"

Den går väl knappast i naturen utan i människors moral. den allmäna rättsuppfattningen. rätt och fel.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 24 feb 2007 16:16

Dessutom kan man ju faktiskt ha sexuellt umgänge med en person av samma kön utan att för den delen vara homosexuell.

Skillnaden mellan sexuell läggning och sexuell handling är väldigt stor.

Men jag vill ändå påstå att läggning och handling av sexuell art är naturlig oas hur den ser ut.

Läggning ligger ligger i det psykologiska planet och handling i det  fysiska.
Handlingen kan vara i direkt anslutning till eller styrd läggningen men den kan ju även vara en handling för handlingens skull. Tex att spela in en bögporrfilm trots att man inte är bög men för att tjäna lite extra pengar.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 24 feb 2007 16:25

ayatolla skrev:. Frågan handlar istället om moral inte hurvida handlingarna är naturliga eller ej.

BRA.
Jag tar detta som en kortfattat slutsats av dig.
Vi skiter i det naturliga och onaturliga.
Istället koncentrerar vi på moralen, vilket gör att vi återgår till ursprungsfrågan.
Tycker du att det är moraliskt ok att acceptera homosexuella?
I så fall.
Tycker du att det är moraliskt ok att acceptera incest?

MVH/Tjänaren
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 24 feb 2007 17:49

Guds tjänare skrev:
ayatolla skrev:. Frågan handlar istället om moral inte hurvida handlingarna är naturliga eller ej.

BRA.
Jag tar detta som en kortfattat slutsats av dig.
Vi skiter i det naturliga och onaturliga.
Istället koncentrerar vi på moralen, vilket gör att vi återgår till ursprungsfrågan.
Tycker du att det är moraliskt ok att acceptera homosexuella?
I så fall.
Tycker du att det är moraliskt ok att acceptera incest?

MVH/Tjänaren

Varför ställa frågan så?
Du kan ju lika gjärna ställa frågan så här.

Är det moralikst försvarbart med hetrosexuella?
Är det moraliskt försvarbart med bankrånande rattfyllerister?

Jag svarar på följande sätt det är enligt mig moraliskt ok att acceptera alla sexuella läggningar men inte alla sexuella handlingar.

På första frågan ja det är helt ok att acceptera homosexuella.

På andra frågan nej det är inte moraliskt försvarbart med incest om det är minderåriga som är inblandade. Men om syster och bror är i myndig ålder mamma och son i myndig ålder ser jag inga moraliska hinder. Men det håller inte brottsbalken med om. Varför det är så vet jag inte, men om det uppkommer för mig ny information kan jag alltid ompröva mitt svar.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 24 feb 2007 20:14

Guds tjänare

http://sv.wikipedia.org/wiki/Parafili

Parafilier har inget med sexuella läggningar att göra, en pedofil för exempel kan lika gärna vara heterosexuell som homosexuell eller bisexuell. Tidigare har homosexualitet felaktigt ansetts vara en parafili, vilket enligt amerikanska psykologförbundet kan förklaras med att samhällets värderingar och brister i forskningen - den gamla forskningen om homosexuella var koncentrerad till personer som gick i terapi och dylikt vilket gav förvanskade resultat. .[2]

varför är homosexualitet en sådan viktig fråga för dig?
Känner du dig hotad av dem eller?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 feb 2007 20:36

Guds tjänare är bög, därför hans ständiga problematik med den kristna läran.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 24 feb 2007 20:56

Är incest en sexuell handling?
Incest är en sexuell lägning då det följer din princip:
ayatolla skrev:Att runka=handling
att avnjuta en avrunkning av sin partner som man har sexuella känslomässiga band till=läggning.

Jag tror dessutom att de finns mer känslor i ett incest förhållande än ett homosexuellt.
Vilket är logiskt då dem har levt med varandra under sitt liv.

Accepterar samhället homosexuella (vilken man redan gjort) så kommer flera perversa sexuealiteter(du kanske vet att tidelag är accepterat av lagen) att accepteras. Homosexuealiteten är första steget mot ett samhälle utan principer.
Jag personliga är inte hotad, men våra barnbarn är däremot hotade.
Jag vill inte att samhället skall bli till ett djuriskt samhälle.

MVH/tjänaren
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Till Tjänaren!

Inläggav Avantgardet » 24 feb 2007 21:01

Ge dem nåt bättre då.

Angelina

Inläggav Angelina » 24 feb 2007 22:34

Guds tjänare skrev: Homosexuealiteten är första steget mot ett samhälle utan principer.

Det här måste vara det mest urblåsta jag läst här på länge. Du är galen. Fanatisk, har förlorat all vett och sans. Du behöver hjälp. Gå på en gayklubb eller nåt.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 24 feb 2007 22:39

Säger ju det att Guds tjänare har bögproblematik.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto

Inläggav Guds tjänare » 24 feb 2007 23:04

Angelina skrev:
Guds tjänare skrev: Homosexuealiteten är första steget mot ett samhälle utan principer.

Det här måste vara det mest urblåsta jag läst här på länge. Du är galen. Fanatisk, har förlorat all vett och sans. Du behöver hjälp. Gå på en gayklubb eller nåt.

Kom igen nu!
Jag svarade på "ayatollahs" fråga(frågor).
Det är min åsikt, skall jag kallas galen och fanatisk för det?

I såna fall har jag har tappat självförtroendet för forumets medlemmar.

Angelina

Inläggav Angelina » 25 feb 2007 03:43

Ja. Vissa åsikter indikerar faktiskt galenskap. Tex, om du på fullt allvar tycker att alla barn borde offras till Gud så att mänskligheten äntligen ska räddas för sina synder, så skulle du nog av de flesta anses som aningen nuts.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 13:16

Guds tjänare skrev:Är incest en sexuell handling?
Incest är en sexuell lägning då det följer din princip:
ayatolla skrev:Att runka=handling

Jag tror dessutom att de finns mer känslor i ett incest förhållande än ett homosexuellt.
Vilket är logiskt då dem har levt med varandra under sitt liv.

Accepterar samhället homosexuella (vilken man redan gjort) så kommer flera perversa sexuealiteter(du kanske vet att tidelag är accepterat av lagen) att accepteras. Homosexuealiteten är första steget mot ett samhälle utan principer.
Jag personliga är inte hotad, men våra barnbarn är däremot hotade.
Jag vill inte att samhället skall bli till ett djuriskt samhälle.

MVH/tjänaren

Att knulla med sin mamma är en sexuell handling inte en läggning.
Att knulla med sin pojkvän är en sexuell handling
Ett incest förhållande kan vara både homo eller hetrosexuellt.
Incest är handling.

Wikipedia
Incest (av lat. incestus, från in och castus, "obefläckad, kysk") med en äldre juridisk term blodskam, i egentlig betydelse sexualhandlingar mellan personer som är förenade med blodsband, det vill säga är biologiskt släkt. Incest regleras i brottsbalken och är ett lagbrott om det sker mellan förälder och dess barn eller barnbarn, eller mellan helsyskon.

Om du inte vill att samhället skall bli djuriskt kanske du skulle fundera på att flytta till månen, du skulle då bli enda djuret där, men då har vi det där med celibat grejjen, ta med flickvännen. Nej just det om du vill säkra er avkommas och dess generations fortlevnad krävs incest, med risken för den inavlade avkomman inte blir en fullvärdig utvecklad supermänniska.

Människan är ett djur där av är den djurisk i sin natur, därav är samhället redan och har alltid sedan människan utvecklades till det djur den är idag ett djuriskt samhälle, docket ett välutveklat djuriskt samhälle.

Vet inte riktig hur du ska göra med de här påstådda hotbilderna dina barnbarn i framtiden enligt dig måste tampas med.

Idag är det terrorister som enligt många borgare är hotbilden, igår var det judar kommunister  i morgon är det homosexuella. Mmm det verkar ju logiskt. Kanske blir de kristna i övermorgon.

ayatolla

Inläggav ayatolla » 25 feb 2007 13:59

att vara kär i och ha sexuella fantasier om syster är inte incest.

Det är när bror och syster har sex med varandra som begreppet incest handlar om inte den ena eller andra personens läggning.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 25 feb 2007 14:58

Man skulle förstås kunna vara "incestoid" som läggning. Dvs att man bara vill knulla familjemedlemmar, precis som homosexuella bara vill knulla folk av samma kön. Men det är nog väldigt ovanligt.

Guds Tjänare skrev:Homosexuealiteten är första steget mot ett samhälle utan principer.

Homosexualitet är väl första steget mot ett samhälle utan principen att man ska förfölja folk pga deras sexualitet? Så ja, just den principen går homosexualiteten emot. Istället får man en annan princip, nämligen att inte diskriminera folk pga sexuell läggning.

Avskaffandet av Apartheid är ett brott mot principen att vita är överlägsna svarta, men ett bejakande av principen att de inte är det. Hur ser ett samhälle utan principer ut? Det måste ju iaf vara byggt efter principen att inte ha några princper.

Varför är citat ovan ett dåligt argument?
1) För det första används ordet "principer" på ett obegripligt sätt.
2) För det andra påvisas inget logiskt samband mellan att tillåta homosexualitet och något annat "principiellt förfall". T.ex. att vi skulle börja misshandla varandra mer om vi tillät homosexualitet osv.

-narr-

Återgå till "Politik och samhälle"