Tractatus skrev:Angelina insinuerar att Auk är pedofil.
Hej och hå!
Han insinuerar det själv.
Moderator: Moderatorgruppen
amy skrev:de flesta män är pedofiler för att män tycker om söta tjejer och alla vet att barn är extra söta. väldigt få kvinnor är pedofiler för att alla vet att tjejer ofta tänder på äldre män, så alla borde också veta att män tänder på yngre tjejer.
det läste jag nånstans.
What Gives? skrev:I så fall undrar jag hur du förklarar alla normer som samhället föreskriver. Även om du inte personligen delar uppfattningen, finns det uppenbarligen en konsensus om hur saker och ting "bör" vara.
Zi skrev:Hur forklarar man att normen ar roda hus med vita knutar? Jag har ingen aning! Det ar tradition utan uppenbar praktisk betydelse. Det ar helt irrelevant!
amy skrev:det borde vara tvärtom, att killar har kjol, för att det skulle vara mer bekvämt för dom eller hur?
Zi skrev:Ja, konsensus ar att kvinnor ska ha kjol och man ska ha byxor. Vad det beror pa vet jag inte. Det ar tradition men jag vet inte hur traditionen borjade.
J R Auk skrev:Min upplevelse i jämlikhetens och jämställdhetens namn är väl något som alla har rätt till?
J R Auk skrev:Du tar upp lite godtyckliga föreställningar som duförskaffat dig. Det är ett känsligt ämne så då klumpar du ihop motståndarna och slänger ur dig något som du tror kommer bita. Men om jag svarar för mig, jag kunde exkluderat mig från början men varför det?, du verkar inte oäven att slänga in en eller två till i din attacks riktning, så biter det inte hårt
J R Auk skrev:Hursomhelst så är feminism något som gått från enkelt föreställda positiva rättigheter till dom negativa rättigheterna. Man söker nu med aktiva medel korrigera attityder. Man söker ge könsroller till kvinnans fördel, om det sen är till kvinnans fördel kan diskuteras.
J R Auk skrev:Mannen ska stanna med barn. Det ska vi se till med ekonomiska medel. Rimmar inte detta illa med din idé som jag saknar uttryck för men bara kan anta, att könet inte skall lägga roller på människor.
J R Auk skrev:Kvinnor skall inte konkurrera på samma villkor för att dom inte lyckas lika bra är ett bra exempel på negativ rätt.
J R Auk skrev:Att kvinnor misshandlas eller våldtas är inte ett femistiskt problem det är ett rättsligt problem, vi kan inte efterhålla lagen.
J R Auk skrev:För mig är det uppenbart att kvinnor och män är olika. Sedan varför skiter jag i. Jag kämpar för att man skall få vara olika, och så kommer du här med beskyllningar av alla dess slag för att sådana förställningar yppas.
J R Auk skrev:Sluta skrik på andra i förtryckande ordalag och gå ut och var kvinna, det är vad könsrolleskritiken handlade om, och det är vad den borde handla om. Jag går ut nu och är man, inte för att jag gillar att pyssla med blommor, mecka med bilar, tvätta eller något annat, utan för mellan mina ben hänger en kuk, och den som har en sådan kallar vi man. Mer än så vägrar jag bli tvingad av mitt kön. Men inte behöver jag skrika om det för det. Det är en definition för att vi skall förstå.
Jag bara går ut och svänger med snabeln i den fria vinden. Så krossas könsroller.
J R Auk skrev:Börja inte definiera fram vad det är som begränsar och vad som måste korrigeras, för då sätter du kvinnor i den roll som dom flesta feministiska författare gör gällande för kvinnan. Omyndigheten, irrationaliteten osv. Problem löser man, situationer hävdar man sig i. Och det är något vi alla klarar av. Till och med du gör ju så. Där är du väl föredömlig
J R Auk skrev:För övrigt Tarrantinos senaste? Feminism eller sexism?
J R Auk skrev:Så nu kan du väl sansa dig lite så kan vi uppta diskussionen igen. Och om du tvivlar på uttalanden om olikheter kön emellan, så föreslår jag en lågstadie biologibok, där ges "bevis" för det
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster