Vad har du för lön?
Moderator: Moderatorgruppen
Avantgardet skrev:Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp
Helt fel uttryck. Det ar inte soc fel att nagon blir kriminell, soc har ett ansvar att ta hand om och fordela till behovande enligt uppsatta regelverk de pengar som skattebetalarna bidrar med. Dom skall inte "stalla upp" overhuvudtaget. Nagon ordning far det vara.
Det har ar snarare ett tvattakta girighetsbegar med underliggande hot, jag skall minsann fa pengar bara for att jag tycker det och om inte soc fixar det sa blir jag kriminell istallet, tji fick samhallet.
Orkar man vara kriminell sa orkar man ocksa hitta en hederlig forsorjning.
/Levee
Logos skrev:Kallekula skrev:Men jag bryr mig inte så mycket om att få andras godkännande.
Dock verkar du behöva kämpa för att få ditt eget godkännande. Varför annars denna tråd?
Men söta syftet med tråden är dels, se mitt förra inlägg, dels att låta oss göra något praktiskt av hela, eller vad säger du. Fördelning när den är som bäst.
- Avantgardet
Logos skrev:Kallekula skrev:Men jag bryr mig inte så mycket om att få andras godkännande.
Dock verkar du behöva kämpa för att få ditt eget godkännande. Varför annars denna tråd?
Var ju exakt vad jag skrev i en annan tråd som inledde Kalles självrannsakan - jag vet att han skiter i vad jag anser om faktumet (att han är ryggradslös), men både jag och han vet att han inte själv skiter i vad han anser om faktumet. Hur skulle du själv reagerat om nån så klarsynt genomskådade dina Y-fronts-kallingar med röntgensyn och såg släktens stora skam, men ack så liten till formatet, som doldes därinunder?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Levee skrev:Avantgardet skrev:Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp
Helt fel uttryck. Det ar inte soc fel att nagon blir kriminell, soc har ett ansvar att ta hand om och fordela till behovande enligt uppsatta regelverk de pengar som skattebetalarna bidrar med. Dom skall inte "stalla upp" overhuvudtaget. Nagon ordning far det vara.
Det har ar snarare ett tvattakta girighetsbegar med underliggande hot, jag skall minsann fa pengar bara for att jag tycker det och om inte soc fixar det sa blir jag kriminell istallet, tji fick samhallet.
/Levee
Oj det var nog bland det dummaste och minst insiktsfulla som jag någonsin har läst. Klart i Berlusconi-klass. Grattis.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
- Avantgardet
Levee skrev:Avantgardet skrev:Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp
/Levee
Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst? Vad hade du själv gjort i den situationen? Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?
- Avantgardet
Kallekula skrev:O nej jag är inte ute efter något speciellt se du. Jo i och för sig se frånvaron av de vänsterinriktade agitatorerna och deras snack om solidaritet, de som har jobb, när man klämmer dem på pulsen gällande praktiska detaljer och handling.
Gaza bevarat och klart.
Skit i "vänsternissarna", det här handlade enbart, i början, om att du hävdade dig konsumera i lika liten utsträckning som en socialbidragstagare. Och se vad det blev av det! 44 000. Det är rätt många soc-bidrag det...
Kallekula skrev:Logos skrev:Kallekula skrev:Men jag bryr mig inte så mycket om att få andras godkännande.
Men söta syftet med tråden är dels, se mitt förra inlägg, dels att låta oss göra något praktiskt av hela, eller vad säger du. Fördelning när den är som bäst.
Jag tror att vi alla söker bekräftelse gällandes vår situation, både i oss själva och i Den Andre. Du, jag och Avantgardet. Det är bara mer uppenbart hos vissa.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
Logos skrev:Levee skrev:Avantgardet skrev:Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp
/Levee
Oj det var nog bland det dummaste och minst insiktsfulla som jag någonsin har läst. Klart i Berlusconi-klass. Grattis.
Ja, naturligtvis sa skall vi utarma vara socialbidragssystem genom att kasta ut pengarna till allt och alla. Nar sedan de som verkligen behover pengar och gor ratt for sig kommer och knackar pa dorren, da finns det inga pengar kvar. Soc skall inte stalla upp och ge allmosor hur som helst, dom skall hjalpa de som uppfyller kraven, varken mer eller mindre. Det ar rattvist. Rattvisa ar inte att beskylla andra for sina egna tillkortahavanden.
/Levee
- Avantgardet
Levee skrev:Logos skrev:Levee skrev:Avantgardet skrev:Det finns många som har det sämre ställt än mig, som lever helt kriminellt för att soc inte ställer upp
/Levee
Ja, naturligtvis sa skall vi utarma vara socialbidragssystem genom att kasta ut pengarna till allt och alla. Nar sedan de som verkligen behover pengar och gor ratt for sig kommer och knackar pa dorren, da finns det inga pengar kvar. Soc skall inte stalla upp och ge allmosor hur som helst, dom skall hjalpa de som uppfyller kraven, varken mer eller mindre. Det ar rattvist. Rattvisa ar inte att beskylla andra for sina egna tillkortahavanden.
/Levee
Och var tar de vägen som inte "uppfyller kraven"? Är det mer önskvärt att skapa kriminella av dem? Vad är det för logik? Rent ekonomiskt är det förstås en vinst att stoppa sex tusen i handen på dem så de överlever utan att vara ute och bryta, och sen kosta på dem fängelsevistelser och allt som med det tillkommer...
Kallekulan ändrar i nästan alla sina tidigare inlägg, väldigt seriöst.
Hur var det nu, du är en fd. försäljare? Hur som helst, du är arbetslös och påstår dig ha 0:- i inkomst, sparat lite eller är det frugan din du lever på?
Tippar att du är av årgång 1956, med andra ord, får du inget jobb illa kvickt så kan du parkera dig i något av arbetslöshetskassans projekt, aktivitetsstöd låter ju lite finare än socialbidrag,
för du har väl ändå inte tänkt sälja bostadsrätten, båten, bilen och sommarstället?
Du bluffar bara, hade något stämt så hade din fruga redan pratat om att packa väskan och lämna dig åt ditt öde, vilket innebär att du istället hade startat trådar om hur egoistiska och penningkåta alla kvinnor är, trådar med rubriker som, "finns äkta kärlek", eller "varför är mannen bara en utbyttbar löskuk"? Men men, du kanske inte ens är gift, var det inte Thailand du sa dig resa till tidigare, lite svårt att åka dit med frugan va?
Precis som jag anade så drog tråden iväg åt socialklassrummet och med det följer klasskampen i spåret. Kalle trycker duktigt ned alla som vänsternissar och socialfall samt framhäver sig på de andras bekostnad, men det värsta är att kalle verkar vilja göra sken av att han själv vore berättigad bidrag ur en eventuell framtida solidaritetspool i forumet, detta utan att han ens nämnt hur stort kapital han vilar på!
Det lutar åt följande scenario
Han var snabb och ändrade till 0 i inkomst för inte så länge sedan, det var värst, värdeminskningen accelerar tydligen väldigt snabbt ned när det vankas en chans för honom att ge sken inför de andra forumister att han är utsatt, men lugn, detta hör bara till skådespelets upplägg, han vet redan att ingen här skulle vilja släppa till en enda krona till honom, varpå han därefter fullföljer sin simpla plan med anklagelser mot oss alla om att inte vara ett dugg bättre än dem som idag är emot en rättvisare fördelningspolitik och bidrag man kan leva på. Det hela kommer att avslutas med att kalle paketerar in oss som högerfolk hela högen, stämplade och klara!
Dåligt upplägg kalle, så genomskinligt..
Skriv in dem själv, valfritt fyr eller femsiffrigt belopp, jag är inte så noga.
Hur var det nu, du är en fd. försäljare? Hur som helst, du är arbetslös och påstår dig ha 0:- i inkomst, sparat lite eller är det frugan din du lever på?
Tippar att du är av årgång 1956, med andra ord, får du inget jobb illa kvickt så kan du parkera dig i något av arbetslöshetskassans projekt, aktivitetsstöd låter ju lite finare än socialbidrag,
för du har väl ändå inte tänkt sälja bostadsrätten, båten, bilen och sommarstället?
Du bluffar bara, hade något stämt så hade din fruga redan pratat om att packa väskan och lämna dig åt ditt öde, vilket innebär att du istället hade startat trådar om hur egoistiska och penningkåta alla kvinnor är, trådar med rubriker som, "finns äkta kärlek", eller "varför är mannen bara en utbyttbar löskuk"? Men men, du kanske inte ens är gift, var det inte Thailand du sa dig resa till tidigare, lite svårt att åka dit med frugan va?
Precis som jag anade så drog tråden iväg åt socialklassrummet och med det följer klasskampen i spåret. Kalle trycker duktigt ned alla som vänsternissar och socialfall samt framhäver sig på de andras bekostnad, men det värsta är att kalle verkar vilja göra sken av att han själv vore berättigad bidrag ur en eventuell framtida solidaritetspool i forumet, detta utan att han ens nämnt hur stort kapital han vilar på!
Det lutar åt följande scenario
Han var snabb och ändrade till 0 i inkomst för inte så länge sedan, det var värst, värdeminskningen accelerar tydligen väldigt snabbt ned när det vankas en chans för honom att ge sken inför de andra forumister att han är utsatt, men lugn, detta hör bara till skådespelets upplägg, han vet redan att ingen här skulle vilja släppa till en enda krona till honom, varpå han därefter fullföljer sin simpla plan med anklagelser mot oss alla om att inte vara ett dugg bättre än dem som idag är emot en rättvisare fördelningspolitik och bidrag man kan leva på. Det hela kommer att avslutas med att kalle paketerar in oss som högerfolk hela högen, stämplade och klara!
Dåligt upplägg kalle, så genomskinligt..
Zok se man på. Uppgifterna tack.
Skriv in dem själv, valfritt fyr eller femsiffrigt belopp, jag är inte så noga.
Avantgardet skrev:Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst?
Ar det soc fel att nagon som inte uppfyller deras krav blir kriminell ?
Avantgardet skrev:Vad hade du själv gjort i den situationen?
Jag hade tagit ansvar for mitt eget liv. Inte skyllt pa nagon annan utan forst rannsakat mig sjalv och mina egna brister.
Avantgardet skrev:Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?
Dagens gapskratt. Var detta det forsta du tankte pa, aterigen att be nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar alldeles utmarkt anda.
Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du spottar ur dig sadana grodor.
/Levee
Avantgardet skrev:Och var tar de vägen som inte "uppfyller kraven"? Är det mer önskvärt att skapa kriminella av dem? Vad är det för logik? Rent ekonomiskt är det förstås en vinst att stoppa sex tusen i handen på dem så de överlever utan att vara ute och bryta, och sen kosta på dem fängelsevistelser och allt som med det tillkommer...
Standigt dessa ursakter. Ar det sa hemskt att stalla lite krav ? Ar du radd for krav ? Det verkar sa. Da kommer du att fa manga obehagliga overraskningar i livet.
Svaret ar nej. Uppfyller man inte de enkla kraven som kravs sa far man faktiskt betala priset. Vill man inte gora ens den minsta insats, da foredrar jag att hjalpa nagon annan som faktiskt forsoker och vill nagot. Om man inte staller sig i kon sa kommer man heller aldrig fram till biljettluckan.
/Levee
- Avantgardet
Levee skrev:Avantgardet skrev:Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst?
Ar det soc fel att nagon som inte uppfyller deras krav blir kriminell ?Avantgardet skrev:Vad hade du själv gjort i den situationen?
Jag hade tagit ansvar for mitt eget liv. Inte skyllt pa nagon annan utan forst rannsakat mig sjalv och mina egna brister.Avantgardet skrev:Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?
Dagens gapskratt. Var detta det forsta du tankte pa, aterigen att be nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar alldeles utmarkt anda.
Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du spottar ur dig sadana grodor.
/Levee
Oj vad lätt det är att skratta när man aldrig haft med soc att göra, eller ens vet vilka krav de ställer på bidragssökanden.
Har väl aldrig gjort något försök att vara till stolthet för ett stolpskott som lever i en nyliberal fantasivärld heller, hujedamig!
Tycker det börjar vara hemskt mycket substanslös retorik här nu. Så innan vi går vidare, kan de som inte haft med soc att göra helt enkelt låta bli att slänga ur sig en massa idioti?
- Avantgardet
Levee skrev:Avantgardet skrev:Och var tar de vägen som inte "uppfyller kraven"? Är det mer önskvärt att skapa kriminella av dem? Vad är det för logik? Rent ekonomiskt är det förstås en vinst att stoppa sex tusen i handen på dem så de överlever utan att vara ute och bryta, och sen kosta på dem fängelsevistelser och allt som med det tillkommer...
Standigt dessa ursakter. Ar det sa hemskt att stalla lite krav ? Ar du radd for krav ? Det verkar sa. Da kommer du att fa manga obehagliga overraskningar i livet.
Svaret ar nej. Uppfyller man inte de enkla kraven som kravs sa far man faktiskt betala priset. Vill man inte gora ens den minsta insats, da foredrar jag att hjalpa nagon annan som faktiskt forsoker och vill nagot. Om man inte staller sig i kon sa kommer man heller aldrig fram till biljettluckan.
/Levee
Vad pratar du om för krav? Jag har gjort exakt vad som krävts av mig, men ändå blivit nekad socialbidrag, och jag vet många fler som råkat ut för samma sak. Därför har man fått överklaga skiten (vilket dröjer veckor medan inkassokraven ökar) till länsrätt, och först där få igenom det hela.
Vilka är de "enkla krav" du talar om? Vet du ens nåt om dessa krav? Eller fantiserar du fritt här?
För mina socbidrag har jag jobbat heltid, med ganska tungt kroppsarbete, och skött mig exemplariskt. Tyvärr är det det enda jag får med min bakgrund. Och några rika föräldrar har jag inte. Så när soc inte ens är beredd att erbjuda mig den lösningen så spelar det ingen roll vad jag gör eller inte gör, de menar de sig ha rätt att neka mig ändå. Det är jag själv som fått lega på för att få den lösningen.
Vadå "vill göra insats"? Vad gör du själv för insats?
Återgå till "Politik och samhälle"