Angelina skrev:Känner någon lukten av troll?
What does mean?
Moderator: Moderatorgruppen
Minded skrev:Avantgardet skrev:Begriper verkligen inte poängen med föreningsverksamhet. Tillsammans är Vi starka! Så? Betyder det att ni är ryggradslösa i vanliga fall?
Att ge är att ta, och bägge görs genom existens. Att du skriver på detta forum och luftar dina åsikter för oss andra behöver inte betyda att du är ryggradslös utan oss.
Föreningsverksamhet, betyder samspel med en omvärld, i de flesta fall en person eller flera. Det är svårt att ge och ta, existera, utan en omvärld att existera i.. utan kontext.
Avantgardet skrev:Det är detta med inkluderande och exkluderande. Jag vänder mig helst till en individ i egenskap av individ, helt utan något tänkt Vi i bakgrunden. Det är det här med gränser.
Minded skrev:Jag har inte kunnat relatera till folk. Min upplevelse har varit att folk skytt mig eftersom att jag är som jag är.
Minded skrev:Åtminstone vid de tillfällen då jag varit seriös. Där någonstans lärde jag mig att bli accepterad genom att skämta nedlåtande om mig själv, att ha en ursäktande attityd.
Nej du har inte förstått poängen. Jag avundas Avantes ofta vassa och roliga formuleringar.Minded skrev:Ovanstående är, om jag förstår rätt den huvudsakliga poängen? Detta är alltså det du undrar över?
Önskar ett ja/nej svar hära, för att jag ska vara säker på att jag verkligen förstått.
Fromm skrev:Nej du har inte förstått poängen. Jag avundas Avantes ofta vassa och roliga formuleringar.Minded skrev:Ovanstående är, om jag förstår rätt den huvudsakliga poängen? Detta är alltså det du undrar över?
Önskar ett ja/nej svar hära, för att jag ska vara säker på att jag verkligen förstått.
I medvetna resonemang med andra och dig själv har känslomässiga erfarenheter (intuition) en avgörande roll.
Ser du inte skillnaden mellan mitt påstående och Mensas högtravande resonemang?
Vi är skapelsen krona och det enda vi har gemensamt är en hög logisk förmåga.
Minded skrev:Fromm skrev: I medvetna resonemang med andra och dig själv har känslomässiga erfarenheter (intuition) en avgörande roll.
Vill du att det ska heta att vi har en hög intuitiv förmåga istället?
Fromm skrev:Minded skrev:Fromm skrev: I medvetna resonemang med andra och dig själv har känslomässiga erfarenheter (intuition) en avgörande roll.
Vill du att det ska heta att vi har en hög intuitiv förmåga istället?
Föredrar ”en typ av hög intuitiv förmåga” och att ni tar bort lukten av Eugenik.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster