matahari skrev:>Accepterar man inte FNs beslut så är svaret enkelt. Genom vapenmakt. >På samma sätt som en palistinsk stat, om de erövrade Israel också
>skulle basera sig på vapenmakt.
Vilket jäkla trams! Först säger du att det var ett demokratiskt beslut med bas på FNs mandat sen hävdar du att det demokratiska beslutet skulle
vara vapenmakt?
>Inget konstigt i det. Nya länder/stater och nya gränser har genom >historien hela tiden ändrats p.g.a av krig. Hur har gränserna för Sverige >sett ut genom tiderna?
Vaför ställer du det som en fråga, vet du inte det själv? Du drar
in en massa skit som det inte ens har efterfrågats från början.
>Nu tror jag väl inte statsindealet hör framtiden till förvisso.
>Bättre vore väl att Israeler och Palistinier lär sig, och
>accepterar varandra, så de kan leva under ett och samma paraply.
Du har en viss auktoritets attityd som är märklig, du propåar att du har lösningen med att hävda att israeler ocvh palestionier skall acceptera varandra, på vems villkor? Dina? FNs, kanske med vapenmakt som du hävdade?
Kom med ett *konkret* argument som motiverar staten Israels
existens i stället för att gå som katten kring het gröt med tillhörande
FN babbel.
Nix, läs om läs rätt. Jag sa om man, inte jag, accepterar FNs beslut. Du själv var ju inte så pigg på det. Av det följer, tja det du just läste.
Jag accepterar beslut tagna av FN. Det är inte lätt det där med demokrati. det märks.
För övrigt se ovan i denna tråd. Det Carl Bildt skrev när han chattade på Aftonbladet. Instämmer i det. Inga revolutionerande idéer, icke desto mindre tilltalas jag av dem.
Tja jag kan ju klistra in det Calle sa:
"Jodå, men var och en på sina villkor, och stundtals är de ju oförenliga. Men det finns ett brett folkligt stöd såväl bland palestinier som i Isrsel för en lösning baserad på två stater och med utgångspunkt i FN:s säkerhersråds olika resolutioner. Det s k arabiska fredsinitiativet spelar en viktig roll i detta sammanhang. "
Jag förstår att du ser rött angeånde detta eftersom det onda FN har ett finger med i spelet. Man så tycker jag i alla fall.