Avantgardet skrev:Levee skrev:Avantgardet skrev:Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst?
Ar det soc fel att nagon som inte uppfyller deras krav blir kriminell ?Avantgardet skrev:Vad hade du själv gjort i den situationen?
Jag hade tagit ansvar for mitt eget liv. Inte skyllt pa nagon annan utan forst rannsakat mig sjalv och mina egna brister.Avantgardet skrev:Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?
Dagens gapskratt. Var detta det forsta du tankte pa, aterigen att be nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar alldeles utmarkt anda.
Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du spottar ur dig sadana grodor.
/Levee
Oj vad lätt det är att skratta när man aldrig haft med soc att göra, eller ens vet vilka krav de ställer på bidragssökanden.
Har väl aldrig gjort något försök att vara till stolthet för ett stolpskott som lever i en nyliberal fantasivärld heller, hujedamig!
Oj, har forutsatts det vilt om vad jag vet och inte vet. Traffade jag en om ta kanske ? Men fortsatt skylla ifran dig bara, den konsten verkar du beharska galant.
/Levee