Vad har du för lön?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Levee

Inläggav Levee » 31 aug 2009 23:32

Avantgardet skrev:
Levee skrev:
Avantgardet skrev:Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst?

Ar det soc fel att nagon som inte uppfyller deras krav blir kriminell ?

Avantgardet skrev:Vad hade du själv gjort i den situationen?

Jag hade tagit ansvar for mitt eget liv. Inte skyllt pa nagon annan utan forst rannsakat mig sjalv och mina egna brister.

Avantgardet skrev:Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?

Dagens gapskratt. Var detta det forsta du tankte pa, aterigen att be nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar alldeles utmarkt anda.

Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du spottar ur dig sadana grodor.

/Levee

Oj vad lätt det är att skratta när man aldrig haft med soc att göra, eller ens vet vilka krav de ställer på bidragssökanden.

Har väl aldrig gjort något försök att vara till stolthet för ett stolpskott som lever i en nyliberal fantasivärld heller, hujedamig!

Oj, har forutsatts det vilt om vad jag vet och inte vet. Traffade jag en om ta kanske ? Men fortsatt skylla ifran dig bara, den konsten verkar du beharska galant.

/Levee

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 aug 2009 23:32

Det är som vanligt intressantare från högerhåll att diskutera person än att diskutera sak, vilket de i vanlig ordning inte klarar av...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

matahari

Inläggav matahari » 31 aug 2009 23:33

Kallekula skrev:
Gaza bevarat och klart.

Ständigt detta förnekande av att ha svarat på Gaza frågorna!
Ett av dina senare utkast var att du hade samma åsikt som
Carl Bildt i hans blog i frågan kring Gaza kriget vilket var
ett kul försök till vinkling, höger/vänster!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 aug 2009 23:33

Levee skrev:
Avantgardet skrev:
Levee skrev:
Avantgardet skrev:Är det girighetsbegär som får en kriminell som blir nekad försörjningsstöd och saknar all annan typ av inkomst?

Ar det soc fel att nagon som inte uppfyller deras krav blir kriminell ?

Avantgardet skrev:Vad hade du själv gjort i den situationen?

Jag hade tagit ansvar for mitt eget liv. Inte skyllt pa nagon annan utan forst rannsakat mig sjalv och mina egna brister.

Avantgardet skrev:Vänt dig till dina rika föräldrar, och vi som inga såna har?

Dagens gapskratt. Var detta det forsta du tankte pa, aterigen att be nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar alldeles utmarkt anda.

Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du spottar ur dig sadana grodor.

/Levee

Oj vad lätt det är att skratta när man aldrig haft med soc att göra, eller ens vet vilka krav de ställer på bidragssökanden.

Har väl aldrig gjort något försök att vara till stolthet för ett stolpskott som lever i en nyliberal fantasivärld heller, hujedamig!

Oj, har forutsatts det vilt om vad jag vet och inte vet. Traffade jag en om ta kanske ? Men fortsatt skylla ifran dig bara, den konsten verkar du beharska galant.

/Levee

Jag förutsatte? Vad gjorde du själv? Vad är du för en? Kom med nåt konkret istället för det här lallandet? Eller hade du inget? Jag frågade ju nämligen, jag förutsatte inte, skilj på vad jag gör och vad du själv gör.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 aug 2009 23:39

Tycker det är talande att du lät bli att ta med följande när du citerade mig Levee

Avantgardet skrev:Tycker det börjar vara hemskt mycket substanslös retorik här nu. Så innan vi går vidare, kan de som inte haft med soc att göra helt enkelt låta bli att slänga ur sig en massa idioti?

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 aug 2009 23:40

Vilken rolig tråd :)
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 aug 2009 23:43

Soc borde avskaffas, likaså arbetsförnedringen och psykvården. Hjälper ändå inte folk :)
forgiveness to guilt, acceptance to rejection, love to hate, listening to talking, allowance to resistance, peace to disharmony

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 31 aug 2009 23:43

Finns det nåt kapitalistiskt system där arbetslöshet inte förkommit? Och där arbetslöshet inte är en nödvändig konstitutionsdel?

Om så, hur kan man ens börja moralisera? Ni ser inget problem i detta? Alltså det är så lågt att jag inte ens hade dristat mig till det som barn att börja kasta sten en sån gång. Sen väller de här utopistiska nyliberalerska retorikerna in och ska plocka billiga poäng. Att ni inte skäms. På allvar.

Vad bidrar du med Levee? Vad fan ska vi med dig till? Säg nu. Och gärna hur mycket du tär på våra gemensamma resurser för att göra det du gör?

matahari

Inläggav matahari » 31 aug 2009 23:48

Gabarbel!

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 aug 2009 23:53

Äsch vad dillar ni om? Alla som vill arbete får arbete.

Arbetslösa, psyksjuka och handikappade får skylla sig själva. PUNKT - ingen mer diskussion. TRÅDEN AVSLUTAD. OK?

matahari

Inläggav matahari » 31 aug 2009 23:57

Nairu effekten, en del av politiken!

> nagon annan om pengar istallet for att ta sig i kragen och gora nagot
>sjalv. Dagens verklighetdos : man behover inga rika foraldrar, det gar
>alldeles utmarkt anda.

>Du ar inte direkt nagon stolthet for oss fran arbetarklassen nar du
> spottar ur dig sadana grodor.
/Levee

Hahaha, är du helt blåst eller? Vilken byggjobbar mentalitet!
Med pinnuppor på väggen och snus under läppen! Sen när du
blir av med jobbet då står du där och lipar efter soc! Smile

Tjena frugan ska vi pöka?

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 31 aug 2009 23:59

matahari:
du är bara avundsjuk för att du inte var tillräckligt stark att bli byggjobbare...

matahari

Inläggav matahari » 01 sep 2009 00:00

JimmyAberg skrev:matahari:
du är bara avundsjuk för att du inte var tillräckligt stark att bli byggjobbare...

Helt rätt, jag använder hjärnan och dasen när jag ska knulla inte med armarna som byggjobbare gör!

Tycker du ser för klen ut för att bli en snubbe med snus och betong under läppen? Nej?

JimmyAberg

Inläggav JimmyAberg » 01 sep 2009 00:16

matahari skrev:Tycker du ser för klen ut för att bli en snubbe med snus och betong under läppen? Nej?
Jo du har rätt, det är därför jag instället blev psyksjuk som emellanåt extraknäcker som transvestithora :)

Levee

Inläggav Levee » 01 sep 2009 00:19

Avantgardet skrev:Vad pratar du om för krav? Jag har gjort exakt vad som krävts av mig, men ändå blivit nekad socialbidrag, och jag vet många fler som råkat ut för samma sak. Därför har man fått överklaga skiten (vilket dröjer veckor medan inkassokraven ökar) till länsrätt, och först där få igenom det hela.

Vilka är de "enkla krav" du talar om? Vet du ens nåt om dessa krav? Eller fantiserar du fritt här?

För mina socbidrag har jag jobbat heltid, med ganska tungt kroppsarbete, och skött mig exemplariskt. Tyvärr är det det enda jag får med min bakgrund. Och några rika föräldrar har jag inte. Så när soc inte ens är beredd att erbjuda mig den lösningen så spelar det ingen roll vad jag gör eller inte gör, de menar de sig ha rätt att neka mig ändå. Det är jag själv som fått lega på för att få den lösningen.

Vadå "vill göra insats"? Vad gör du själv för insats?

Jag noterar hur det alltid ar nagon annans fel nar saker inte fungerar for dig. Maste vara jobbigt att alltid skylla pa andra. Kanske dags att fundera pa varfor du hamnat i denna situation istallet for att hoppas pa att andra skall losa problemen at dig ?

Min insats ? Forutom da att jag sedan tidiga tonar tills min flytt plus nagra ar efterat betalat in skatt tillsammans med miljontals andra sa att det skall finnas nagra pengar att betala ut for socialen ? Sedan har jag gjort lite annat smatt och gott ocksa for socialen under manga ar, men den forsta punkten racker gott och val i ett solidariskt samhalle.

Din snyftvals ar inte den forsta jag hort, om jag sager sa.

/Levee

Återgå till "Politik och samhälle"