Nu låter jag kanske som ett osyldigt barn när jag frågar detta, men om jag inte tar fel så råder det en total och alltomfattande galenskap i, tja, världen.
Ni som har sett 'harlem shake' kanske kan hålla med mig att den sista muttern har trillat till marken. Ingen säger något logiskt längre, knappt ens jag, och det är tröttsamt för hjärnan?
Ni kanske kan uppmuntra mig med repportage om något vettigt och sant som ni har hört på sistone.
Dra en trudelutt för mig och bekräfta att någonting i vårt avlånga land är bra.
Har alla blivit galna?
Moderator: Moderatorgruppen
Har alla blivit galna?
Vadå blivit galna, de kan väl inte bli något de alltid varit? Vad menar du med detta avlånga land förresten, menar du
Sverige? Är inte det ett territorie som hör till USA numera och här är toppstyrt av judar? Måhända blir vi en dag
USAs 51:a delstat, lysande.... De klagar på vårt försvar, det skulle väl kosta en miljard att hålla en rimlig nivå,
för dyrt anser de här, men vi kan gå med i NATO och betala det dubbla, givetvis dubbelt så dyrt, men å andra
sidan så bekostas det ju av folkets skatter, inte de styrandes som har sina pengar i bl.a Liechtenstein som
förresten bara har en soldat, ja, 1.
Förresten så är det otroligt att folk kan kommentera nycker på youtube men strunta i viktigare saker som detta
landets dubbelmoral, men det kanske var det som var meningen med trenderna från början, att förvilla folk?
Läste om Bergling, landsförrädaren, som sköt ett softairskott på en vårdare, missnöjd med vården kanske,
men borde han inte vara mer missnöjd av att för alltid vara utnämnd till landsförrädare? Vad är skillnaden på det
Bildt gjorde, jo Bildt lämnade uppgifterna till USA, men rent definitionsmässigt så är Bildt en landsförrädare och
det oavsett om han fick 100.000 kronor för detta eller ej. Förresten så hade Sverige ett avtal med USA som gick
ut på att om vi inte byggde atomvapen så skulle de rädda oss i händelse av krig, när upphörde detta att gälla?
Borde inte det gälla hela tiden sålänge som vi inte bygger atomvapen? Idioter... Är det bättre att klaga på det
som skitjudarna som äger Googles youtube kastar åt oss som vore vi vilsna hundar helt utan förstånd, istället
för att klaga på det som verkligen betyder något för våra liv?
Sverige? Är inte det ett territorie som hör till USA numera och här är toppstyrt av judar? Måhända blir vi en dag
USAs 51:a delstat, lysande.... De klagar på vårt försvar, det skulle väl kosta en miljard att hålla en rimlig nivå,
för dyrt anser de här, men vi kan gå med i NATO och betala det dubbla, givetvis dubbelt så dyrt, men å andra
sidan så bekostas det ju av folkets skatter, inte de styrandes som har sina pengar i bl.a Liechtenstein som
förresten bara har en soldat, ja, 1.
Förresten så är det otroligt att folk kan kommentera nycker på youtube men strunta i viktigare saker som detta
landets dubbelmoral, men det kanske var det som var meningen med trenderna från början, att förvilla folk?
Läste om Bergling, landsförrädaren, som sköt ett softairskott på en vårdare, missnöjd med vården kanske,
men borde han inte vara mer missnöjd av att för alltid vara utnämnd till landsförrädare? Vad är skillnaden på det
Bildt gjorde, jo Bildt lämnade uppgifterna till USA, men rent definitionsmässigt så är Bildt en landsförrädare och
det oavsett om han fick 100.000 kronor för detta eller ej. Förresten så hade Sverige ett avtal med USA som gick
ut på att om vi inte byggde atomvapen så skulle de rädda oss i händelse av krig, när upphörde detta att gälla?
Borde inte det gälla hela tiden sålänge som vi inte bygger atomvapen? Idioter... Är det bättre att klaga på det
som skitjudarna som äger Googles youtube kastar åt oss som vore vi vilsna hundar helt utan förstånd, istället
för att klaga på det som verkligen betyder något för våra liv?
Har alla blivit galna?
Jag håller med i viss mån men att inte se kulturfenomen som geopolitiskt fenomen... hur tänker du där?
Har alla blivit galna?
Förresten tror jag på amerikanisering av vår kultur. Jag är för en ultraamerikanisering av allt och alla. Var så säker på att svedala inte blir något mäktigare bara för den religiöse storebrorn till väst glider av klippan.
Har alla blivit galna?
holoteist skrev:Jag håller med i viss mån men att inte se kulturfenomen som geopolitiskt fenomen... hur tänker du där?
I dagens mix där pengar styr kommer aldrig lokala fenomen och yttringar att slå igenom internationellt hur bra det
än är om inte det finns en intressegrupp/organisation bakom som håvar in slantarna på det hela.
Angående alla dessa inne och uteföreteelser som slår in över mediekonsumenterna, så är det inget som vi i egentlig
mening borde identifiera eller intressera oss för, det är antikultur avsedd att skapa desillusionerade människor som
hela tiden matas med hur betydelselösa de är, hur falska deras egon är, att allt är en illusion, mantran som upprepas
alltmedan de utsugs av dessa blodiglar till dess att allt de kan med att prestera är upprapningar av dyngan de matats
med. Idén är att människan i deras världssyn är en helt igenom styrd konsument, en brukare av varor utan hopp om
en bättre värld eller framtid, ändock helt målfokuserad på nästa fluga som skall förvandla tristessen till uthärdlig.
Av och till varvas denna skit med kurser i meditation, tro på sig själv eller annat new age hokuspokus, allt för att
bibehålla den allmänna människan i ett konsumtionsberoende tillstånd, nya krafter, nya tag, kanske lite lyckopiller
och ni är alla redo för en ny omgång, om inte före så efter semestern.
Har alla blivit galna?
holoteist skrev:Nu låter jag kanske som ett osyldigt barn när jag frågar detta, men om jag inte tar fel så råder det en total och alltomfattande galenskap i, tja, världen.
Ni som har sett 'harlem shake' kanske kan hålla med mig att den sista muttern har trillat till marken. Ingen säger något logiskt längre, knappt ens jag, och det är tröttsamt för hjärnan?
Ni kanske kan uppmuntra mig med repportage om något vettigt och sant som ni har hört på sistone.
Dra en trudelutt för mig och bekräfta att någonting i vårt avlånga land är bra.
Har inte hört talas om Harlem Shake, wikipedia indikerar nåt Gangnam Style-liknande. Är det det du inte gillar?
Skulle vilja vända på det, 99% av det man gör är duktigt jobbigt tuggmotstånd logiskt. Åtminstone om man är en medelålders familjemänniska utan ärvd rikedom. Skönt med lite järndöda grejer, fotboll, sudoku, "vem vet mest" och Gangnam style. Men är man till vardags på en annan plats kanske man behöver annan förströelse?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Återgå till "Politik och samhälle"