Jävla svenne

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne

Jävla svenne

Inläggav Anne » 03 mar 2021 17:05

Ska det verkligen vara ok att enligt lagen att tilltalas så? Finns ju varianter svennehora och så där. Det kan ju inte fungera så att man blir stämd för att säga blattejävel, men när oförskämdheterna riktas mot svenskar är det ok? Eller? Vi har visserligen en kristen tradition där man vänder andra sidan till. Men jag tror det krävs en lagändring. Som det är nu är det i högre grad utländska barn jmf med svenska i många skolor. Glåporden mot de infödda svenskarna haglar i många skolor. Är det acceptabelt? Vad gör man?

//icke sverigedemokrat, rasist

klorofyll

Re: Jävla svenne

Inläggav klorofyll » 03 mar 2021 21:05

lynx skrev:Ska det verkligen vara ok att enligt lagen att tilltalas så? Finns ju varianter svennehora och så där. Det kan ju inte fungera så att man blir stämd för att säga blattejävel, men när oförskämdheterna riktas mot svenskar är det ok? Eller? Vi har visserligen en kristen tradition där man vänder andra sidan till. Men jag tror det krävs en lagändring. Som det är nu är det i högre grad utländska barn jmf med svenska i många skolor. Glåporden mot de infödda svenskarna haglar i många skolor. Är det acceptabelt? Vad gör man?

//icke sverigedemokrat, rasist

Jag tycker i det här fallet att man skall skilja på person och handling, för om man inte gör det så utplånar man sig själv, jag menar det är ju onödigt att påpeka djävulens brister, om man inte vill stånga sig blodig...

klorofyll

Inläggav klorofyll » 03 mar 2021 21:06

Då är det bättre att söka sig till människor som behandlar en bra...

klorofyll

Inläggav klorofyll » 03 mar 2021 21:09

Människor gör fel och vad andra säger är inte alltid rätt...

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 04 mar 2021 07:49

Här handlar det inte om vad enskilda människor gör, här handlar det om kultur och politik.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

klorofyll

Inläggav klorofyll » 04 mar 2021 15:32

Anders skrev:Här handlar det inte om vad enskilda människor gör, här handlar det om kultur och politik.

Kultur och politik... Man kan inte lagstifta folk till goda människor... Men man kan främja välstånd...

klorofyll

Inläggav klorofyll » 04 mar 2021 16:14

Tänk att leta guld, vilken frihet, vilka möjligheter...

Om någon kallar mig svenne, när jag funnit guld - som vatten på en gås.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Guldrushen_i_Kalifornien

klorofyll

Inläggav klorofyll » 04 mar 2021 19:14

klorofyll skrev:
Anders skrev:Här handlar det inte om vad enskilda människor gör, här handlar det om kultur och politik.

Kultur och politik... Man kan inte lagstifta folk till goda människor... Men man kan främja välstånd...

Man kan skapa en rättvis lagstiftning... Den dömde bör känna sig tyngd av ett rimligt straff, i annat fall tyder det på för mycket uppassande på fångarna...

Återgå till "Politik och samhälle"