FF har nästan 2500 medlemmar. Om varje medlem skaffar en sympatisör så kan vi registrera FF-partiet och delta i nästa riksdagsval. Har för mej att det krävs 5000 namnunderskrifter för registrering? Risken/chansen är uppenbar att vi får in någon, kanske t.o.m. som vågmästare.
Kanske Amy och jbig som språkrör och Kallekula som ideolog? Själv blir jag gärna kassör.
Kan vi enas om ett ideologiskt program?
a) arbetstiden förkortas rejält till 4 timmar med väl tilltagna raster. Ingen normal människa vaknar 6:00 så vi flyttar starten till 10:00.
b) Semestern förlängs till 3 månader med bibehållen lön så att vi äntligen (egentligen) kan njuta av pinacolada under palmblad.
c) Egoismen bannas.(kan bli jobbigt när det nuvarande samhället och ideologin bygger på densamma, men försöka duger och i slutändan hägrar ett mer harmoniskt samhälle där självhävdelsen saknar egenvärde.)
d) mer begreppsanalys i politiken så att vi blottlägger de borgerliga tankesmedjornas tomma fraser.
Förbättringar tages emot tacksamt, dock under protest.
FF-partiet.
Moderator: Moderatorgruppen
Jag är med om du lovar mig att jag får en av de där trygga jobben i riksdagen när vi sen vinner valet, samt att vi efter valet byter partinamnet till AfRg (Arbetsfabriken Riksdagsgruppen).
Semester behövs inte, eftersom allt arbete blir frivillig, var och en efter vilja och förmåga, allting blir gratis, räkningar och sånt betalas av fonder (räkningsbetalare-fonder), kontanter delas ut efter behov, om nån vill åka utomlands exempeltvis.
Semester behövs inte, eftersom allt arbete blir frivillig, var och en efter vilja och förmåga, allting blir gratis, räkningar och sånt betalas av fonder (räkningsbetalare-fonder), kontanter delas ut efter behov, om nån vill åka utomlands exempeltvis.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
-
suchanother
- Avstängd
Men för helvete Jörgen, låt oss vara realister.
Jag föreslår ombytta roller; alla parasitsnyltarna sätts i verkligt arbete och vi som sliter får äntligen vår rättmätiga jättesemester.
(måste dock tillstå att jag själv är en jävla parasit, lärde mej tidigt läxan om hur billigast komma undan och tillämpar den med framgång)
Jag föreslår ombytta roller; alla parasitsnyltarna sätts i verkligt arbete och vi som sliter får äntligen vår rättmätiga jättesemester.
(måste dock tillstå att jag själv är en jävla parasit, lärde mej tidigt läxan om hur billigast komma undan och tillämpar den med framgång)
-
suchanother
- Avstängd
Re: FF-partiet.
Egentligen behövs det bara ett partiprogram och en massa affischer, med så enkla och uppkäftiga slogans som möjligt. Det behövs ingen ansvarig person eller "ansikte utåt". Man kan göra som osynliga partiet, dvs vara osynliga. Vad är då uppkäftigt - jo, att gå emot arbetslinjen. Linjen att mer arbete alltid är bättre än mindre. Några förslag på partinamn som antyder att man går mot strömmen:
Semesterpartiet - för alla som vill ha mer semester (finns som film).
Helgpartiet - för alla som vill ha mer helg.
Sexpartiet - för tolerans, fri sex och marijuana.
Studentpartiet - "mer lön, mindre lån". (finns iofs redan i sth)
Piratpartiet - fildelning och sånt (finns iofs redan)
Basinkomstpartiet - för basinkomst till alla.
Semesterpartiet - för alla som vill ha mer semester (finns som film).
Helgpartiet - för alla som vill ha mer helg.
Sexpartiet - för tolerans, fri sex och marijuana.
Studentpartiet - "mer lön, mindre lån". (finns iofs redan i sth)
Piratpartiet - fildelning och sånt (finns iofs redan)
Basinkomstpartiet - för basinkomst till alla.
Emancipationspartiet - För ditt välmående!
Kan tänkas att folk tillochmed kollar vad ordet står för och dess historia. Då är hälften vunnet redan där, och kanske inte ens ett parti behövs till.
Kan tänkas att folk tillochmed kollar vad ordet står för och dess historia. Då är hälften vunnet redan där, och kanske inte ens ett parti behövs till.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Återgå till "Politik och samhälle"