Jag är en äldre men supermodern politisk filosof som anser att de internationella frågorna är allra viktigast och därför måste diskuteras oftast och intensivast samt att de skall ha högsta och främsta prioritet
Jag undrar. Vart skall jag vända mig till för att diskutera internationella frågor? Känner någon något parti, någon organisation, något forum eller liknande där likasinade diskuterar dessa internationella frågor?
Citat om statistik:
Man kunde läsa i Sekotidningen Nr 4 vecka17 1999:
OM DET FANNS 100 MÄNNISKOR PÅ JORDEN
"Världen är så stor så stor. Men om man krymper jordens befolkning till bara 100 personer, blir siffror som annars är ohanterligt gigantiska plötsligt begripliga. Om vi alla bodde i en liten by på 100 personer, skulle det finnas:21 européer, 57 asiater, 14 amerikanare, 8 afrikaner, 52 kvinnor, 48 män, 70 personer med annan hudfärg än vit, 70 personer med annan religion än kristendom, 89 heterosexuella, 11 homosexuella, 70 analfabeter.
Hälften av alla i byn skulle vara undernärda och 59 procent av alla tillgångar skulle ägas av 6 personer, som alla skulle vara från USA. 1 person skulle ha universitetsutbildning. 1 person skulle äga en dator." Slut på citat.
Det saknas en konstruktiv-kritisk debatt-belysning om följande frågor.
Jag har som medmänniska dåligt samvete. Hur är det med dig? Jag anser att vi måste:
Verka för att avskaffa alla lokala partier i världen och att ersätta dessa men en www....politik...net utan någon ledare där medlemmarna får möjligheten att föreslå lagar och att rösta på dessa elektroniskt.
Verka för att avskaffa alla nationer, alla nationsflaggor, alla nationsgränser och FN och att ersätta denna med UWO, www.United.Worldcitizens.Organisation .net eller .org eller .nu
Verka för mat, bostad, vård, arbete, 9års utbildning och en dator för alla på jorden.
Verka för att införa en e-lag om ett barn per familj för alla familjer på jorden.
Verka för att avskaffa all produktion av alkohol (till konsumtion), tobak, snus, vapen, arméer och liknande.
Verka för att eliminera religionens påverkan i utbildningen och i samhället.
Verka för att stifta först elektroniska internationella grundlagar och sedan alla andra lagar.
Verka för att avskaffa världens alla militärmakter.
Verka för att avskaffa flerparti-systemet och representativ demokrati samt att införa direktdemokrati genom att först stifta nya internationella grundlagar.
Verka för att införa direktdemokrati internt i partier-organisationen, med mål att till slut ersätta alla partiledamöter med e-beslut där alla medlemmar har möjlighet att delta i alla beslut och inget ledamot behöver bestämma något endast av eget huvud.
Verka för att stifta lagar för att överföra företagstyrningen till alla anställda i dessa och att ersätta den pyramidala med en flat jämlik organisation (...alla människor äro lika i värde och rättigheter!!!...).
Verka för att avskaffa kommersialismen genom att avskaffa valutan (det monetära systemet) för att ersätta dessa med e-lagar.
Verka för ett och samma första språk och samma läroböcker i alla skolor på hela jorden.
Verka för en lag för att direktdemokrati skall undervisas och praktiseras i världens alla skolor.
Verka för att sluta slösa, att leva i överflödig-onödigt lyx och att ignorera samt att vara inhumana mot våra syskon i tredje världen.
BRA FRÅGA: VILKEN BEREDSKAP HAR PARTIERNA OCH SAMHÄLLET FÖR DEN DAGEN VÄRLDSMEDBORGARNA SKALL STREJKA OCH SKALL AVSTÅ FRÅN ATT DELTA I PARTIER OCH I TRADITIONELLA VAL SAMT SKALL KRÄVA NYA ELEKTRONISKA INTERNATIONELLA GRUNDLAGAR ??? VILL NI VÄNTA OCH SE? HUR LÄNGE?
Fred Blomson, fred.blomson@gmail.com,
Läs mera: www.elektronisk-globalisering.blogspot.com,
E-volution och elektronisk globalisering inte revolution!
Moderator: Moderatorgruppen
- Fred Blomson
E-volution och elektronisk globalisering inte revolution!
Det är och blir ännu mera akut nödvändigt med näring bostad och utbildning för alla. Internationella lagar och itfolkomröstningar, kollektiv styrning och kollektivt beslutfattande tillhör framtiden. Pyramidal styrorganisation tillhör det förgångna.
Röstningsalternativ som är så här utpräglat värdeladdade tar jag inte på allvar, så jag tänker inte delta i röstningen.
En del av dina programpunkter är intressanta att diskutera, dock:
Meh. Jag är starkt emot. Det där är enbart en användbar lösning i länder med vansinnig överbefolkning.
Jag är starkt emot likställningen av tobak och vapen. Den där sortens ideologiska tjuvknep skrämmer mig. Dessutom tycker jag att renhetsideologier är obehagliga.
Jag är emot. Tycker inte att det här är en pragmatisk idé.
Emot. Jag är för mångfald - inte enighet.
Återigen en likställning som jag tycker är en sorts obehaglig retorik. Jag är starkt emot.
---
Så jag tror att jag är emot ditt program på det stora taget. Men det var intressant att få läsa det.
En del av dina programpunkter är intressanta att diskutera, dock:
Verka för att införa en e-lag om ett barn per familj för alla familjer på jorden.
Meh. Jag är starkt emot. Det där är enbart en användbar lösning i länder med vansinnig överbefolkning.
Verka för att avskaffa all produktion av alkohol (till konsumtion), tobak, snus, vapen, arméer och liknande.
Jag är starkt emot likställningen av tobak och vapen. Den där sortens ideologiska tjuvknep skrämmer mig. Dessutom tycker jag att renhetsideologier är obehagliga.
Verka för att stifta lagar för att överföra företagstyrningen till alla anställda i dessa och att ersätta den pyramidala med en flat jämlik organisation (...alla människor äro lika i värde och rättigheter!!!...).
Verka för att avskaffa kommersialismen genom att avskaffa valutan (det monetära systemet) för att ersätta dessa med e-lagar.
Jag är emot. Tycker inte att det här är en pragmatisk idé.
Verka för ett och samma första språk och samma läroböcker i alla skolor på hela jorden.
Emot. Jag är för mångfald - inte enighet.
Verka för att sluta slösa, att leva i överflödig-onödigt lyx och att ignorera samt att vara inhumana mot våra syskon i tredje världen.
Återigen en likställning som jag tycker är en sorts obehaglig retorik. Jag är starkt emot.
---
Så jag tror att jag är emot ditt program på det stora taget. Men det var intressant att få läsa det.
Återgå till "Politik och samhälle"