ISRAELS FORTSÄTTNINGSKRIG
Moderator: Moderatorgruppen
ISRAELS FORTSÄTTNINGSKRIG
från och med Konstantin - eller t.o.m. Paul (?). Är det själva Lagen man vill komma åt för att sudda bort?
Trosmetoden - oavsett lärorna - har känt sej obekväm vid sidan om
Lagen. System av gissningar har velat få bort Lagens väktare: judarna.
Över allt annars assepterar män Lagen, från gångertabellerna till forskning om allt smått och stort. Men inte inom det religiösa fältet!
Trosmetoden har styrt från bryggan, i maskinrummet och radiokom under 2000 år rakt av. Trosmetodens resultat har vi runt omkring oss. Klimatet spyr ur alla munnarna över detta (trons) -släkte.
Över allt annars assepterar män Lagen, från gångertabellerna till forskning om allt smått och stort. Men inte inom det religiösa fältet!
Trosmetoden har styrt från bryggan, i maskinrummet och radiokom under 2000 år rakt av. Trosmetodens resultat har vi runt omkring oss. Klimatet spyr ur alla munnarna över detta (trons) -släkte.
-
suchanother
- Avstängd
Re: ISRAELS FORTSÄTTNINGSKRIG
KAVVANA skrev:från och med Konstantin - eller t.o.m. Paul (?). Är det själva Lagen man vill komma åt för att sudda bort?
Hur många och vilka droger går du på, ärlig fråga?
-
suchanother
- Avstängd
- LJUSUPPLEVELSE
mmm...precis som om israelerna kom med något nytt eller överlägset eller någonting överhuvudtaget....jag har en granne som är jehovas vittne som påstår att enl israelerna skapades livet på jorden för 7000 år sedan och han kan också hänvisa till israeliska Lagar och allt möjligt...big deal... mmm...
mvh
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
-
suchanother
- Avstängd
Jag ser allt det här som människans behov att gå till rötterna, återskapa ett samhälle fri från kommersiella idiotism
Människan behöver mer än konsumtionskultur, gemenskap, en tillhörighet, där man är fri från marknadens kommersialism, back to basic, med måtta. Behöver inte betyda hästkärra eller bisonoxe och risfält, men något där vi finner varandra som människor med fel och brister och accepterar varandra.
Nu har jag talat färdigt. Ha det så bra alla
Älskar er alla ser lite skum ut
Människan behöver mer än konsumtionskultur, gemenskap, en tillhörighet, där man är fri från marknadens kommersialism, back to basic, med måtta. Behöver inte betyda hästkärra eller bisonoxe och risfält, men något där vi finner varandra som människor med fel och brister och accepterar varandra.
suchanother skrev:Jag ser allt det här som människans behov att gå till rötterna, återskapa ett samhälle fri från kommersiella idiotism
![]()
Helt enkelt förstå och vilja till konsensus samt känslan av att vara en del av helheten, samhället, världen, eller Gud om man så vill.
OWE skrev:suchanother skrev:Jag ser allt det här som människans behov att gå till rötterna, återskapa ett samhälle fri från kommersiella idiotism
![]()
Helt enkelt förstå och vilja till konsensus samt känslan av att vara en del av helheten, samhället, världen, eller Gud om man så vill.
Vems konsensus? Du accepterade en diktator här på en annan tråd.
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
Vadå konsensus? Jag kan acceptera en diktator som är en hygglig despot, likväl en ”totaldemokrati”. Verkligheten skapar förutsättningen. Jag har ingen schematisk inställning till saker och ting. Ditt problem verkar vara att du är oflexibel och kör din nyliberala skit oavsett och tänker roffa åt dej.
Försök att ta in 151,12 megahertz på din transistor. Lite brus men meddelandet går väl ändå fram.
Försök att ta in 151,12 megahertz på din transistor. Lite brus men meddelandet går väl ändå fram.
suchanother skrev:Vadå konsensus? Jag kan acceptera en diktator som är en hygglig despot, likväl en ”totaldemokrati”. Verkligheten skapar förutsättningen. Jag har ingen schematisk inställning till saker och ting. Ditt problem verkar vara att du är oflexibel och kör din nyliberala skit oavsett och tänker roffa åt dej.
Är det att man är för att alla får rösta mer oflexibelt än att acceptera en despot? Vill du tänka om? Efter bästa förmåga, givetvis.
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
Vad vill du säga? Det här är både logiskt och språkligt ett sammelsurium.
Ärligt talat vet jag inte vad du vill få fram. Omformulera.
Egentligen inte, men vi försöker på nytt. Vad är mer flexibelt: att alla får rösta eller att ingen får rösta? Vet inte om jag var tillräckligt tydlig här.
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
Chloe skrev:suchanother skrev:Jag fattar inte ditt bruk av ”flexibel”.
Vad har det att göra om man diggar demokrati eller diktatur?
Tvärtom menar jag att flexibel kan betyda både och beroende på situationen.
Åter har du stelnat i tanken, bådar inte gott.
Okej, är inte förvånad. Skiljer du på förhållningssätt och åsikt? Demokrati är ett tillämpat system som tillåter att alla åsikter får uttalas, så icke diktatur. Diktatur är inte ett system, utan dikterar vad som gäller, bland annat vilka åsikter som får förekomma. Är du med? Vad är då mera flexibelt?
Jack Bauer Rocks!
-
suchanother
- Avstängd
Återgå till "Politik och samhälle"