Reapproprieringen av knarkbegreppet!
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Reapproprieringen av knarkbegreppet!
Vad försiggick i skallarna på dem, jag har många gånger ställt mig frågan. "Knark är bajs!" - så gör en narkotikapolitik ett magplask? Vad tänkte de? Skulle man likväl ha träffat rätt med denna definition utav knarket, så kan jag inte se annat än att man ställt till ett fullkomligt absurt juridiskt kaos. Betänk situationen. Arresten alltid smockfull av människor där för att lämna ifrån sig sina exkrementer. Och till vilken nytta? I samma veva skulle man ha erkänt lagen i dess nuvarande utformande och utförande som inget annat än ett strukturellt förtryck av en viss minoritet. Vilket förvisso är något jag helhjärtat skulle instämma i att det faktiskt var, och, vad viktigare är, faktiskt är, och detta förtryck skulle givetvis sakna all rättslig grund. Därmed inte sagt att jag ens skulle motsäga dem i sak, det mesta knarket är de facto skit - inte minst i jämförelse med vad man kan odla själv under feta HPS-lampor.
Man skulle möjligtvis kunna argumentera för att flytta över all energiförbrukning som klockor tar i anspråk till att driva HPS-lampor för gräsodling... förutom att det är en urbota dum idé så skulle ju också växtligheten minska koldioxidhalten i luften.
Dock tycker jag det är på tiden med en ordentlig motkampanj. Hädanefter säger vi nu, med en tautologi, istället: "knark är knark". Ibland när någon utav medlemmarna känner sig särskilt uppspelt och därför manad kan man höra tillägget "... och skall så förbli!", men det är inget vi stadgat om i det här skedet.
Man skulle möjligtvis kunna argumentera för att flytta över all energiförbrukning som klockor tar i anspråk till att driva HPS-lampor för gräsodling... förutom att det är en urbota dum idé så skulle ju också växtligheten minska koldioxidhalten i luften.
Dock tycker jag det är på tiden med en ordentlig motkampanj. Hädanefter säger vi nu, med en tautologi, istället: "knark är knark". Ibland när någon utav medlemmarna känner sig särskilt uppspelt och därför manad kan man höra tillägget "... och skall så förbli!", men det är inget vi stadgat om i det här skedet.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Det är inte så konstigt egentligen. Kampanjen är riktad till ungdomar, många ungdomar använder uttrycket "bajs", när något inte är bra. Så tänkte reklammakarna.
Själv tyckte jag kampanjen var bajs! :lol:
Själv tyckte jag kampanjen var bajs! :lol:
Flows are necessary—and indeed this is a thought in terms of flows—the feminine flow, following very determined trajectories, rises up following the lines of masculine flow, along the spinal column, to go to the brain, and that’s desire in its immanence as a process.
– Deleuze
– Deleuze
- Avantgardet
Själv är jag stolt bärare av en "knark är bajs!"-pin i slaget på min vårjacka, känner mig lite lämpligt underfundig därigenom. I synnerhet när den kontrasteras mot mina sömndruckna och blodsprängda ögon. Jag misstänker ändå att kampanjen var så inspirerad att den dribblade bort till och med mig, och kanske också alla andra, i jakten efter något spetsfundigt. Eller jag vill åtminstone tro att så är fallet.
-
transversal
- Avantgardet
-
transversal
- Avantgardet
-
transversal
-
Phileas Fogg
- Avstängd
Gör idoldyrkan olaglig i stället.
Ska jag vara ärlig så tror jag att knarket inte skulle ge samma effekter om det vore lagligt. Jag tror att det skulle bli som helt vanligt te.
Förövrigt blir jag alldeles för nojjig att odla gräs hemma. Jag prövade för 3 år sedan men kastade bort plantorna efter första bladen för att jag inte ville åka fast - om jag inte har helt fel så håller polisen reda på vilka som köper frön från rhinoseeds och dylika ställen
Om man ska göra det för skojs skull ska man inte använda en hps lampa som jag gjorde. Den drar aldeles för mycket uppmärksammhet till vid besökare. Ett vanligt hederligt 80watt-lysrör räcker om man gör det för skojjs skulle.
Ska jag vara ärlig så tror jag att knarket inte skulle ge samma effekter om det vore lagligt. Jag tror att det skulle bli som helt vanligt te.
Förövrigt blir jag alldeles för nojjig att odla gräs hemma. Jag prövade för 3 år sedan men kastade bort plantorna efter första bladen för att jag inte ville åka fast - om jag inte har helt fel så håller polisen reda på vilka som köper frön från rhinoseeds och dylika ställen
Om man ska göra det för skojs skull ska man inte använda en hps lampa som jag gjorde. Den drar aldeles för mycket uppmärksammhet till vid besökare. Ett vanligt hederligt 80watt-lysrör räcker om man gör det för skojjs skulle.
- Avantgardet
Det är ju som att gå hem till nån på en te. Vem skulle undra över HPS-en? Känner ingen som inte skulle veta vad som stod på, och som skulle ha nåt emot det. Ger så där lämpligt mysig stämning också att dränka en lägenhet i HPS-ljuset, och ha en liten djungel att lägga sig i när man vill koppla av. Kan dock vara svårt att stänga ute ljuset från grannarna.
När det gäller frön så behöver man ju inte direkt gå den vägen. Hur lätt som helst att styra frön. Vi hade en fin gerillaodling för några år sen. Lite svårt att förhindra nu också med sånt som Low-Ryder.
När det gäller frön så behöver man ju inte direkt gå den vägen. Hur lätt som helst att styra frön. Vi hade en fin gerillaodling för några år sen. Lite svårt att förhindra nu också med sånt som Low-Ryder.
-
Phileas Fogg
- Avstängd
Här uppe i luleå är det till och med svårt att odla low ryder. Jag undrar hur en genetisk blandning mellan "low ryder" och "Deep Purple" skulle se ut? deep purple växer även fast det är ljust fast med längre blomstringstid. Man måste räkna med att 1 månad här uppe vid polcikeln har sol dygnet runt. Även om luleå ligger strax nedanför polcirkeln så är det ändå ljust dygnet runt under en månads tid på sommaren (om inte två månader - kan inte minnas)
Nej jag har slutat med droger för länge sedan. Jag gillar att flugfiska dock. K
Nej jag har slutat med droger för länge sedan. Jag gillar att flugfiska dock. K
- Avantgardet
Klåpare! Du måste sätta plantorna närmre havet, du förlänger odlingssäsongen markant - flera veckor typ. Allra helst på en ö. Vi satte (vill jag minnas), i Piteå (några år sen), nån korsning mellan Power Plant och Hollands Hope praktiskt taget ute i vattnet (på hösten, när vi plockade upp dem - och ja, de hade faktiskt hunnit komma igång med blommandet, dock långt ifrån färdiga - så stod de i själva verket under vatten om kvällar/nätter, vilket var lite av en miss men men... kunde ju inte vi veta när vi satte ut dem). Stora blev de så klart. Men givetvis hemskt dåligt med buds. Dock var experimentet helt lyckat - och det går ju alltid extrahera skitfin olja -, och vi tyckte oss ha fått bekräftat vad vi föresatt oss att undersöka. Ljuset är förstås ett problem, de går ju inte in i blom som de ska, men det kan som sagt justeras lite smått med att förlänga odlingssäsongen på sätt som ovan angivits, så att ljustiderna hinner bli bättre lämpade för blomning.
- Avantgardet
Snubblade över detta.
Det visade sig att de, åtminstone förhållandevis nyligen, varit i farten. Hade inte en susning om att de fortfarande kampanjade. Man inbillar sig ju inte att någon skall hålla liv i en dödfödd idé, men tji fick jag! Alltså, detta visar bara att det är än mer angeläget med en motkampanj.
Det visade sig att de, åtminstone förhållandevis nyligen, varit i farten. Hade inte en susning om att de fortfarande kampanjade. Man inbillar sig ju inte att någon skall hålla liv i en dödfödd idé, men tji fick jag! Alltså, detta visar bara att det är än mer angeläget med en motkampanj.
- Avantgardet
Återgå till "Politik och samhälle"