Min Tro

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
matterik
Kontakt:

Min Tro

Inläggav matterik » 16 maj 2009 16:59

Jag tror att människan skapades i ett genetiskt laboriatorium för cirka 60 000 år sedan. Vi har beviset genom att titta i DNA :

http://en.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomal_Adam

Innan mannen skapades vid denna tidpunkt så var människan en hemaphrodite. Vi kan hitta exempel på denna kunskap i gamla legender och gamla böcker. Det är pga av detta som mitokondriednat har en annan ålder :

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve

Kvinnan var egentligen en hemaphrodit. Och det var neandertalaren. Den utvecklade genteknologi. Neandertalarna levde i minst 60 000 år innan cromagnon dök up. De hemaphroditiska neandertalarna skapade cromagnon som en slavras med hjälp av genteknologi för cirka 60 000 år sedan. Efter detta så testa de utgåvan i underjordiska laboriatorium och i pilotprojekt i cirka 20 000 år. Cromagnon sattes sedan ut på jordytan cirka 40 000 BC. Det var då en två könad varelse som var skapad så att den inte skulle kunna utföra högre tankeverksamhet och alltid känna sig deprimerad om den inte jobbade för systemet.

Neandertalarna styr än idag från Moho diskontinuiteten. Deras mål är tydligt. De vill att deras slavar utvecklar rymdteknologi så bra att de kan erövra universum. Nya utgåvor av cromagnonslavarna har getts ut kontinuerligt. Exempel på detta är Asiater, Caucasiska, semiter. Den ursprungliga utgåvan var mer lik bushmen och folket söder om Sahara.

Orsaken att människan är så oförmögen att lösa sin situation på jorden är alltså att den skapades som en slav or lever en inducerad existens på jordytan. Människorna kommer att dödas av neandertalarna som också styr alla religioner, vid den tidpunkt då det inte längre finns någon nytta med dom eller när man tilllverkat en bättre utgåva.

Neandertalarna kan klona sig själva. Detta gör att de på sätt och vis har evigt liv. Deras själv, dna fortsätter i all evighet oförändrade. Detta gör det också möjligt för dem att fullborda projekt som tar tusentals år. Neandertalarna styr idag hela jordytan med hjälp av kontrol av banker, polis, media, militär, och alla organisationer som finns i vårt samhälle.

Genetiska tillverkningen förklarar också den accelererade evolution som vi har haft de senaste 10000 åren. Det är alltså så att forskning som kallas research är just det. Det är en search som har gjorts innan av neandertalarna och de ger ut ny information till jordytan när de anser att det är dags. Dvs folks som einstein etc matades med rätt info som de sedan publicerade.

Orsaken att vi lever i ett samhälle som är demokratiskt och ger intryck av att ge människorna en massa friheter är att neandertalarna har kommit fram till att slavmänniskorna på jordytan jobbar bättre om de tror att de är fria. De fattade det bland annat när de jämförde sovietuniionen med USA och märkte att folket jobbade mer i USA.

Användarvisningsbild
manifesto

Inläggav manifesto » 16 maj 2009 17:35

Spännande. Får jag fråga om du tillhör något samfund, och i så fall vilket?

Edit: Tillägg
Du kränker mig.

samuelkazen
Kontakt:

Re: Min Tro

Inläggav samuelkazen » 16 maj 2009 18:36

matterik skrev:Jag tror att människan skapades i ett genetiskt laboriatorium för cirka 60 000 år sedan. .

Rör det sig om en rationell tro där du gör anspråk på att sitta inne med någon sorts sanning eller rör det sig om en känslomässig tro där du hemskt gärna skulle vilja att det förhöll sig på detta sätt för att livet blir mycket mer spännande då?

Om det rör sig om en rationell tro menar du att det finns mycket starka bevis för att din teori stämmer, bevis som vem som helst som helst kan ta till sig och inse. Kan du presentera ett bevis som gör det sannolikt att din teori skulle vara mer korrekt än den etablerade teorin med tusentals seriösa forskare och bevis bakom?

Användarvisningsbild
Plecto
Kontakt:

Inläggav Plecto » 16 maj 2009 22:48

matterik skrev:Jag tror att människan skapades i ett genetiskt laboriatorium för cirka 60 000 år sedan. Vi har beviset genom att titta i DNA

Förbaskat också. Trodde verkligen att det var Evolutionsteorispöket  som var i farten igen. Inte så förvånande om forskare hittar bevis på vår tidigare existens i fördolda laboratorier. Vår forna historia baseras på enstaka utgrävningar i Afrika. Att smyga in E-kolvar bland dessa kvarlevor skulle nog styrka teorin. Gött.
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Användarvisningsbild
matterik
Kontakt:

Inläggav matterik » 30 jun 2009 21:38

hej igen. ja jag kanske ska förklara mig. det är egentligen inte min tro eller ja det finns en person som heter glen kealey som har förespråkat allt detta men det finns beskrivet i en massa andra böcker också som ideer  etc. Det är en filosofi som man kan hitta lite varstans.

Själv så har jag insett att dagens paradigm och verklighet styrs av media. Ett media där jag inkluderar tidningar, tv, universitet etc. Detta media ger oss verkligheten och de flesta människor lever i detta paradigm och faktiskt så riskerar man att kallas psykotisk om man inte lever i denna verklighet.

Men i slutet när man har insett att vi inte lever i en demokrati och att vår verklighet ges till oss av media så förstår man också att vi inte kan forska reda på verkligheten med hjälp av detta media. I media inkluderar jag böcker och även de böcker som skrevs på 1800 talet. I slutändan förstår man att det enda man har för att kunna komma till någon slutsats om verkligheten är sin egen hjärna och sitt eget fria sinne.

hälsningar Matterik

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 30 jun 2009 22:32

matterik skrev:Jag tror att människan skapades i ett genetiskt laboriatorium för cirka 60 000 år sedan. Vi har beviset genom att titta i DNA :

http://en.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomal_Adam

Innan mannen skapades vid denna tidpunkt så var människan en hemaphrodite. Vi kan hitta exempel på denna kunskap i gamla legender och gamla böcker. Det är pga av detta som mitokondriednat har en annan ålder :

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve

Kvinnan var egentligen en hemaphrodit. Och det var neandertalaren. Den utvecklade genteknologi. Neandertalarna levde i minst 60 000 år innan cromagnon dök up. De hemaphroditiska neandertalarna skapade cromagnon som en slavras med hjälp av genteknologi för cirka 60 000 år sedan. Efter detta så testa de utgåvan i underjordiska laboriatorium och i pilotprojekt i cirka 20 000 år. Cromagnon sattes sedan ut på jordytan cirka 40 000 BC. Det var då en två könad varelse som var skapad så att den inte skulle kunna utföra högre tankeverksamhet och alltid känna sig deprimerad om den inte jobbade för systemet.

Neandertalarna styr än idag från Moho diskontinuiteten. Deras mål är tydligt. De vill att deras slavar utvecklar rymdteknologi så bra att de kan erövra universum. Nya utgåvor av cromagnonslavarna har getts ut kontinuerligt. Exempel på detta är Asiater, Caucasiska, semiter. Den ursprungliga utgåvan var mer lik bushmen och folket söder om Sahara.

Orsaken att människan är så oförmögen att lösa sin situation på jorden är alltså att den skapades som en slav or lever en inducerad existens på jordytan. Människorna kommer att dödas av neandertalarna som också styr alla religioner, vid den tidpunkt då det inte längre finns någon nytta med dom eller när man tilllverkat en bättre utgåva.

Neandertalarna kan klona sig själva. Detta gör att de på sätt och vis har evigt liv. Deras själv, dna fortsätter i all evighet oförändrade. Detta gör det också möjligt för dem att fullborda projekt som tar tusentals år. Neandertalarna styr idag hela jordytan med hjälp av kontrol av banker, polis, media, militär, och alla organisationer som finns i vårt samhälle.

Genetiska tillverkningen förklarar också den accelererade evolution som vi har haft de senaste 10000 åren. Det är alltså så att forskning som kallas research är just det. Det är en search som har gjorts innan av neandertalarna och de ger ut ny information till jordytan när de anser att det är dags. Dvs folks som einstein etc matades med rätt info som de sedan publicerade.

Orsaken att vi lever i ett samhälle som är demokratiskt och ger intryck av att ge människorna en massa friheter är att neandertalarna har kommit fram till att slavmänniskorna på jordytan jobbar bättre om de tror att de är fria. De fattade det bland annat när de jämförde sovietuniionen med USA och märkte att folket jobbade mer i USA.

tack för länkarna , men...fö hm :-k ...det här inlägget påminner kraftigt om ett tidigare inlägg som påstod att de homosexuella var kvinnor i sina tidigare liv...spejsningsgraden på den var 10 , ditt inlägg får en 9a pga att den är inte lika humoristisk.
Tack hursomhelst.

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 01 jul 2009 13:04

Tyckte inte inlägget passade i "Filosofi", och sedan när jag skulle flytta det så kom jag inte på var jag skulle flytta det, så jag slängde det.

Flyttade det till "politik och samhälle". Notera att texten inte alls avser att deklarera matteriks "tro" utan endast utgör ett exempel för att driva själva sakfrågan vidare.

Tråden skall därför inte fortsättningsvis utvecklas att diskutera exemplet på den osannolika tron, utan snarare vad matterik vill påvisa; att det är svårt att lita på någon.

Justin Case

Inläggav Justin Case » 30 jul 2009 19:20

matterik skrev:hej igen. ja jag kanske ska förklara mig. det är egentligen inte min tro eller ja det finns en person som heter glen kealey som har förespråkat allt detta men det finns beskrivet i en massa andra böcker också som ideer  etc. Det är en filosofi som man kan hitta lite varstans.

Själv så har jag insett att dagens paradigm och verklighet styrs av media. Ett media där jag inkluderar tidningar, tv, universitet etc. Detta media ger oss verkligheten och de flesta människor lever i detta paradigm och faktiskt så riskerar man att kallas psykotisk om man inte lever i denna verklighet.

Men i slutet när man har insett att vi inte lever i en demokrati och att vår verklighet ges till oss av media så förstår man också att vi inte kan forska reda på verkligheten med hjälp av detta media. I media inkluderar jag böcker och även de böcker som skrevs på 1800 talet. I slutändan förstår man att det enda man har för att kunna komma till någon slutsats om verkligheten är sin egen hjärna och sitt eget fria sinne.

hälsningar Matterik

Det kanske hade varit bättre att starta tråden med enbart det du pratar om i stycke två och tre ovan: att vi inte lever i en demokrati och att media och etablissemanget kanske har mer makt över vårt tänkande än vad vi själva har, samt att detta kan innebära - rent principiellt - att det vi fått lära oss om människans ursprung kan vara fel. Det är väl detta generella budskap som är poängen med den här tråden? Du började istället tråden med att presentera en enligt de flesta helt utflippad, specifik, godtyckligt utvald teori om människans ursprung (det finns säkert massor av lika utflippade teorier av liknande slag, varför presentera just denna?). Även om den teorin kan vara intressant som kuriosa i sammanhanget, för den som kan se bortom de uppenbart utflippade och se sammanhangen mer principiellt, och även om en utflippad teori som den du presenterade kanske kan väcka extra uppmärksamhet till det mer principiella ifrågasättande av etablerade "sanningar" som förhoppningsvis är din huvudpoäng, skrämmer den där teorin nog bort de flesta som skulle kunna bidra med något vettigt till den mer principiella diskussion om samhället du förhoppningsvis vill föra. Kanske något att lära sig av till nästa gång?

En tanke jag får, för att återgå till det den här tråden handlar om, är att om vi är indoktrinerade så till den grad, av massmedia och etablissemanget, att vårt tänkande till största delen är inympat och inte vårt eget, kan man undra om det är någon idé att tro att vi kan göra oss fria. Är det inte kört, i ett sådant scenario? I så fall är min slutsats att det torde löna sig bättre, statistiskt sett, att utgå från att vi trots allt väsentligen har makten över vårt tänkande.  Att diskutera ett scenario i vilket det redan är kört, vad är det för mening med det - man kan ju inte förändra något i ett sådant scenario? Däremot kan delar av vårt tänkande naturligtvis vara inympat, även i det scenariot. Och det är värt att diskutera, för om vi har makten över huvuddelen av vårt tänkande (eller de mest styrande delarna av vårt tänkande) är inte slaget förlorat bara för att vi är berövade makten över en del andra delar av vårt tänkande. Hur mycket av vårt tänkande som rimligen bör antas vara styrt av media och etablissemanget är en fråga jag tycker är väl värd att diskutera.

Användarvisningsbild
matterik
Kontakt:

Inläggav matterik » 13 nov 2009 19:39

ja jag har ju letat vidare i min forskning för att få reda på sanning om vårt förflutna. Jag vet och förstår att det är många som kommer att försöka tysta mig och få mig att inte berätta sanning för folk. Men mitt enda val är att försöka för utan människor vetskap finns det ingen framtid för oss förutom som bodskap. Den kunskap min forskning har lett mig in i har visat mig att det har funnits en annan civilization före istiden, vad jag förstår faktiskt långt före isteden, antagligen hundra tusentals år före eller till och med längre sedan , men jag vet inte säkert datumet, det kan ha varit 20 000 år sedan. Hur som helst denna civilization uppfann datorn och bemästrade genetik och kloning. Det var ett par som numera kallar sig Time och Love som gjorde något mycket speciellt i denna civilization. De var gentekniker med en dröm, de ville leva för alltid. De insåg sin möjlighet och skapade ett virus som dödade befolkning förutom några få människor som levde isolerat som infödingar på öar. De klonade sig själva innan de släppte lös denna epidimi. Sedan dess så har de klonat sig själva och de lever en idag och styr världen en idag genom hemliga samfund, som frimurerarna, säkerhettjänster, media, religion, utbildning etc. Det är därför som jag förstår att man även kommer att försöka stoppa mig från att berätta sanningen på detta forum för att de styr även här. Time och Love, de två genetik forskarna från förhistorien som lever än idag ett av sina tusental klonade liv, de har som mål samma sak som deras mål alltid var, att leva för alltid. Men de har en oro och de är solen. Den kanske slutar brinna. Det är därför som de får oss att fokusera på vetenskap och rymdresor för att de måste bemästra detta så att de kan resa till andra stjärnor innan solen brinner ut eller någon komet förstör jorden. De har frysar under jorden och automatiserade äggkläckningsmaskiner. I frysarna finns deras DNA och de har även sparat andras dna. De skapar alltså människor på nytt som redan har left. De gör det med människor som de har nytta av, soldater, politiker, kända vetenskapsmän, bankirer, militära ledare etc. Även prästerskapen är kontrollerade på detta sätt. Jesus var en av dem som de skapade från sitt genetiska laboriatorium och sin frys. Men i princip alla människor på jorden är tillverkade av dem vid någon tidpunkt. De har alltså skapat alla människoraser som finns på jorden. De brukar oss som slavar och som bönder brukar sina kor. De sätter oss i skolor så att vi ska ta dem till stjärnorna. De skapade vårt språk med hjälp av en dator. Deras återupplivningsbas under jorden är inte invaderbar och den är gjord så att den tillverkar dem på nytt om de inte hör av sig. Där finns dagis och fritids och automatiserade samhällen som experimentsamhällen men också fullt med personal som skapas genetiskt av datorn och styrs av datorn och används som deras kammarjungrur etc. På detta sätt så är de inte rädda för att de ska dö eftersom de återupplivas eller återskapas på nytt automatiskt. De ser på mänskligheten som en bonde ser på sina djur. Vi har fått en viss frihet på jordytan för att de upptäckt att folk som tror att de är fria är mer kreativa och villiga att arbeta om de tror att de arbetar för sig själva och ingen annan. Hälsningar Matterik

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 13 nov 2009 20:28

Jag antar att du missbedömde matterik admin annars förstår jag ingenting.

Själv blir jag bara lite besviken och hoppas att nästa generation inte blir helt medialt inkompetenta. Lite rädd för vad denna datorgenerations kunskaper hamnar. Känns som det blir en sorts andrahandskunskaps människor nånstans. Fast jag vet inte om det spelar nån roll. Allt förändras.

Användarvisningsbild
matterik
Kontakt:

Inläggav matterik » 14 nov 2009 17:06

ja ett filosofiforum  brukar ju handla om att fundera över sanningen. Jag gör inte det eftersom jag redan har lyckats ta reda på sanningen. Alla religioner är ett sätt att styra människor mot ett gemensamt mål. De har alla för avsikt att få folk att jobba för systemet och leda Time och Love till stjärnorna. Religionerna har varit ett sätt att till exempel få folk att acceptera att vissa människor/boskap är mindre värda och att de måste avlivas etc. Reinkarnation är alltså egentiligen en allegori för vad Time och Love gör med de männisikor som de vill återanvända. De stoppar dem i frysen och sen använder de dem igen. Om du lyssnar på kända människor så kommer du höra dem säga att de har levt förut , eller att de har fötts på nytt eller de pratar om vad de vill göra i detta liv, vilket antyder om att de levt flera liv. Detta har sin förklaring av att de har levt flera liv och att de lite vagt kommer ihåg detta. Det är alltså Time och love som har haft dem i frysen. Metoder att få tag på folks dna för att lansera dem igen vid ett senare tillfälle, är till exempel sjuksköterskor, de som tar blod från folk, nunnekloster har också varit ett viktigt ställe att introducera nya människor från frysen man har använts nunnorna som surrugatmödrar och sagt till dem, om maria kunde göra det för guds skull , varför kan inte också du ställa upp. Andra folk som var genetiskt tillverkade är till exempel plato. Det är så här att majoriteten av befolkningen på jorden självklart fötts fram på vanligt sätt. Men någonstans bland deras förfäder som finns det någon som kommer från Time och Loves frys som finns under jorden. De har använt alla möjliga instutitioner för att introducera sina nya genetiskt modifierade människor, till exempel barnhem. De , time and love, styr ju trots allt hela vårt samhälle, bankväsendet, militären, media, universitet, politik, etc.

Användarvisningsbild
dokido
Kontakt:

Inläggav dokido » 14 nov 2009 17:45

Jo jag har också skrivit science fiction. Det är ganska kul.

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 14 nov 2009 21:54

De stoppar dem i frysen och sen använder de dem igen. Om du lyssnar på kända människor så kommer du höra dem säga att de har levt förut , eller att de har fötts på nytt eller de pratar om vad de vill göra i detta liv, vilket antyder om att de levt flera liv. Detta har sin förklaring av att de har levt flera liv och att de lite vagt kommer ihåg detta. Det är alltså Time och love som har haft dem i frysen.

Vem är tid och kärlek?

Varför skall de (time and love ) till stjärnorna?

Var får du denna information?  

Varför fryser man ned folk?

Har vi dubbel gångare?  Varför?

Tacksam för svar!  :lol:

Justin Case

Inläggav Justin Case » 14 nov 2009 22:38

Jag tänkte detsamma, varifrån får matterik denna information? Men det kanske han inte vågar tala om, han tror väl att de där Time och Love kommer och plockar bort honom då. Man kanske ska se matteriks teori som ett medborgarrättens svar på kristendomen. Lika självklart som vi undrar varifrån matterik fått de idéer han presenterar här, lika självklart bör vi fråga de kristna varifrån de fått sina idéer som ju är minst lika märkliga som matteriks. Om detta är matteriks budskap, är det ett budskap världen verkligen behöver! (Men matterik kommer antagligen att dementera även detta, även om det är sant. En religion blir kraftfullare om dess bakgrund är höljd i mystik än om den avslöjas ha ett politiskt syfte uttänkt av människor.)

Användarvisningsbild
matterik
Kontakt:

Inläggav matterik » 20 nov 2009 11:19

Nej Time and Love låter mig skriva detta för att de vet att om de skulle börja försöka stoppa mig så skulle det bara bevisa att vad jag sa va sanning så det försöker ignorera mig istället och hoppas att folket ska strunta i sanningen som jag säger.

Folk undrar vad jag får detta ifrån. Du behöver inte gå in i fantasiland eller in i science fiction. Använd ditt sunda förnuft och kolla på den teknologi som finns idag och titta på mänskligheten. Jag menar frysar finna, datorer finns och genteknik finns. Vi har inga direkta bevis från hur världen såg ut för 15000 år sedan. Arkeologi är till mestadels hypoteser och konstruktioner av folk som läst på universitet och använder plast och sånt och teorier och sånt  och mätningar som de ibland måste ändra på för att passa deras förutfattade meningar.

Time och Love styr vår civilization, ja eller inte riktigt. De är bara bönder. Precis som en bonde inte styr över sina åkrar, han bara sår och skördar på samma sätt så styr inte time och love över mänskligheten, de bara lanserar nya utgåvor och elimerar sådana som de anser inte är lämpliga i deras bondgård.

Återgå till "Politik och samhälle"