Sverige borde införa diskriminering...

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
nuddle

Sverige borde införa diskriminering...

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 19:48

Borde man inte införa en viss form av diskriminering? För alla som inte är äkta svenskar? Jag menar då slipper man hyckla och hålla på. Så som det ser ut idag så tillämpar man diskriminering fast bakom skygglapp. Vore det inte mycket bättre att bara tala öppet om diskriminering? Och ärligt säga "Sorry, vi gillar inte din kultur vi föredrar hellre någon med äkta Svensk kultur." Vore det inte är mycket vänligare och ärligare än det majoriteten av svenska folket gör idag? Alltså hycklar...

Muslimerna säger öppet "Vi är bättre än judarna, kristna o defintivt bättre en hinduerna... och vi kommer alltid välja en muslim med likvärdig kompetens framför en jude eller kristen, så är det bara!"        

Jag gillar det... bättre än det svenska HYCKLERIET!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 sep 2010 20:06

Det där är en svår sak att ta tag i nuddel, men faktum är att om utvecklingen går så som jag förutspår, så behöver du inte oroa dig, Sverige kommer att vara ett muslimskt land inom 100 år, styrt av muslimer.

Häromdagen läste jag att ett flygbolag infört halalmat, för mig är detta bara början på vad jag ser som en utveckling i "fel" riktning, för ingen frågar mig om jag bör få ha ett alternativ till att äta mat slaktad av en Iman på ett i mitt tycke brutalt sätt, men det går inte att hejda detta. I dag när jag var ute lade jag märke till att allt fler skyltar börjat dyka upp på stan, skyltar med enbart arabisk text. Jag förstår inte arabiska och har ingen aning om vilken verksamhet som döljer sig där, visst kan jag gå in och se med egna ögon, men det börjar i det lilla och utvidgar sig succesivt, som att det börjat ploppa upp moskeer lite varstans. Jag undrar varför de byggs som om de skall motstå atombombsattacker, och vad skall de med alla stora källare till, kommer det att sitta inspärrade etniska svenskar där om 100 år, som förhörs under tortyr?

Det kallas paranoia nuddle, det är lika verkligt som att den som ger uttryck för denna paranoida rädslan öppet anklagas för att vara rasist, främlingsfientlig, därav hyckleriet.

Användarvisningsbild
freddemalte

Re: Sverige borde införa diskriminering...

Inläggav freddemalte » 16 sep 2010 20:07

nuddle skrev:Borde man inte införa en viss form av diskriminering? För alla som inte är äkta svenskar? Jag menar då slipper man hyckla och hålla på. Så som det ser ut idag så tillämpar man diskriminering fast bakom skygglapp. Vore det inte mycket bättre att bara tala öppet om diskriminering? Och ärligt säga "Sorry, vi gillar inte din kultur vi föredrar hellre någon med äkta Svensk kultur." Vore det inte är mycket vänligare och ärligare än det majoriteten av svenska folket gör idag? Alltså hycklar...

Muslimerna säger öppet "Vi är bättre än judarna, kristna o defintivt bättre en hinduerna... och vi kommer alltid välja en muslim med likvärdig kompetens framför en jude eller kristen, så är det bara!"        

Men för att reda ut vem det är som hycklar måste man ju (enligt din utsaga "bättre än det svenska HYCKLERIET") först reda ut vem det är som är svensk och då är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Vänligen

Fredrik
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."

För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:10

Zokrates skrev:Det där är en svår sak att ta tag i nuddel, men faktum är att om utvecklingen går så som jag förutspår, så behöver du inte oroa dig, Sverige kommer att vara ett muslimskt land inom 100 år, styrt av muslimer.

Häromdagen läste jag att ett flygbolag infört halalmat, för mig är detta bara början på vad jag ser som en utveckling i "fel" riktning, för ingen frågar mig om jag bör få ha ett alternativ till att äta mat slaktad av en Iman på ett i mitt tycke brutalt sätt, men det går inte att hejda detta. I dag när jag var ute lade jag märke till att allt fler skyltar börjat dyka upp på stan, skyltar med enbart arabisk text. Jag förstår inte arabiska och har ingen aning om vilken verksamhet som döljer sig där, visst kan jag gå in och se med egna ögon, men det börjar i det lilla och utvidgar sig succesivt, som att det börjat ploppa upp moskeer lite varstans. Jag undrar varför de byggs som om de skall motstå atombombsattacker, och vad skall de med alla stora källare till, kommer det att sitta inspärrade etniska svenskar där om 100 år, som förhörs under tortyr?

Det kallas paranoia nuddle, det är lika verkligt som att den som ger uttryck för denna paranoida rädslan öppet anklagas för att vara rasist, främlingsfientlig, därav hyckleriet.

Nu gillar jag inte alls många delar av islam eftersom de enligt mig är mycket elaka (såsom de tolkas av majoriteten). Jag tänkte faktiskt skriva en tolkning utav Koranen som är i enlighet med vad jag tror var det "ursprungliga budskapet", självklart skulle detta leda till att jag får en "FATWA" på mig av Saudi Arabien och alla andra muslimska länder...

Isam är en otroligt effektiv religion, muhammed var ett geni på alla möjliga sätt. Din rädsla är inte helt utan grunder.

Användarvisningsbild
nuddle

Re: Sverige borde införa diskriminering...

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:11

freddemalte skrev:
nuddle skrev:Borde man inte införa en viss form av diskriminering? För alla som inte är äkta svenskar? Jag menar då slipper man hyckla och hålla på. Så som det ser ut idag så tillämpar man diskriminering fast bakom skygglapp. Vore det inte mycket bättre att bara tala öppet om diskriminering? Och ärligt säga "Sorry, vi gillar inte din kultur vi föredrar hellre någon med äkta Svensk kultur." Vore det inte är mycket vänligare och ärligare än det majoriteten av svenska folket gör idag? Alltså hycklar...

Men för att reda ut vem det är som hycklar måste man ju (enligt din utsaga "bättre än det svenska HYCKLERIET") först reda ut vem det är som är svensk och då är vi tillbaka på ruta 1 igen.

Vänligen

Fredrik

ja, vi håller ju på och reder ut det i en annan tråd.  :wink:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 sep 2010 21:13

Jag är ju inte den som har något emot olikheter. Dessutom tycker jag kramar är mysigare än slagsmål.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:14

Skogsälvan skrev:Jag är ju inte den som har något emot olikheter. Dessutom tycker jag kramar är mysigare än slagsmål.

Men det händer väl att du också diskriminerar???       Gör du inte det??

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 sep 2010 21:17

Jo, jag diskriminerar också.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 sep 2010 21:18

Skogsälvan skrev:Jag är ju inte den som har något emot olikheter. Dessutom tycker jag kramar är mysigare än slagsmål.

Ah, skitsnack. Det räckte väl att läsa i tråden om Assenge vad du tycker. Visste du att enligt Islams lag, så måste en kvinna skaka fram 4 manliga vittnen på att hon våldtagits, klarar hon inte detta så döms hon för förtal och får ett väldigt hårt straff, men visst, var du för dessa olikheter, men var även medveten om vilka konsekvenserna är.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 sep 2010 21:19

Har du läst Koranen?

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:20

Zokrates skrev:

Ah, skitsnack. Det räckte väl att läsa i tråden om Assenge vad du tycker. Visste du att enligt Islams lag, så måste en kvinna skaka fram 4 manliga vittnen på att hon våldtagits, klarar hon inte detta så döms hon för förtal och får ett väldigt hårt straff, men visst, var du för dessa olikheter, men var även medveten om vilka konsekvenserna är.

ja, det stämmer...

jag fattar mig inte på muslimer faktiskt... vissa saker är bra, men andra är stenålder!

Därför kanske jag skriver en NY tolkning av Koranen, fast då riskerar jag döds-hot "FATWA"

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:21

men visste du Zokrates att IFALL du som man skulle ta dig för att våldta en kvinna säg i Saudi Arabien som INTE är gift... jag kan lova dig att hon inte kommeR behöva 4 vittnen,,,, hennes släktingar kommer hals-hugga dig före du hinner säg "APA" .... och skulle du våga dig på en GIFT kvinna... de skulle slakta dig som ett FÅR!!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 16 sep 2010 21:24

nuddle skrev:men visste du Zokrates att IFALL du som man skulle ta dig för att våldta en kvinna säg i Saudi Arabien som INTE är gift... jag kan lova dig att hon inte kommeR behöva 4 vittnen,,,, hennes släktingar kommer hals-hugga dig före du hinner säg "APA" .... och skulle du våga dig på en GIFT kvinna... de skulle slakta dig som ett FÅR!!

Bah, risken är större att de stenar henne först.. :wink:

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 16 sep 2010 21:25

sedan är det nästan omöjligt att våldta en kvinna i Saudi Arabien... eftersom de ALDRIG går utan en man!!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 16 sep 2010 21:26

Skogsälvan skrev:Har du läst Koranen?

Återgå till "Politik och samhälle"