Juholt

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula

Juholt

Inläggav Kallekula » 10 mar 2011 20:18

Var en kul prisse. För 12 år sedan guidade han oss runt i Riksdagen. Då var han arketypen av en journalist, med axelväska och lite flummig kritisk hållning till det mesta. Han tyckte då att riksdagsledamöter hade dåligt pröjs (det har de jmf med privata näringslivet). En kul prisse att hiva några bägare med.

Jag minns att vi frågade vad skulle du vilja göra om 10 år, och svaret var...sorry jag minns inte... men det var säkert något diplomatiskt svar kan jag tänka mig.

En trevlig man med patos. Nu kanske det äntligen blir lite roligare med svensk politik.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: Juholt

Inläggav Zokrates » 10 mar 2011 20:37

Kallekula skrev: Jag minns att vi frågade vad skulle du vilja göra om 10 år, och svaret var...sorry jag minns inte.

Det hade varit ett jäkligt bra svar på den frågan, om inte annat så väldigt överraskande!

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 10 mar 2011 20:45

Joda jag vet allt vad han sa.....om jag ska vara ärlig
:)

Jag gillar Juholt:

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyhete ... 8694397.ab

Det var något Hasse och Tage över han. Dessutom tror jag han blir folklig. Reinfeldt kommer får kämpa mer nu. Det här i alla fall förutsättningar att blir med spännande.
Fridens Liljor

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 10 mar 2011 20:47

Ska bli spännande att se vad det är för prick.

Minns inte om jag hört nåt om honom förut. Det är positivt. För av de kända sossar jag hört i media är det ingen som tilltalat mig speciellt.

Återgå till "Politik och samhälle"