Populationen muslimer, utvecklingen i Norge

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Andreas
Moderator

Populationen muslimer, utvecklingen i Norge

Inläggav Andreas » 15 nov 2011 21:42

Det finns en kvalitetstidning i Norge som vi inte har motsvarighet till i Sverige, som jag kan rekommendera. Morgenbladet utkommer en gång i veckan och har typ bara djuplodande artiklar/reportage/inlagor.

Med anledning av terrorhandlingarna och de diskussioner som följde här på forumet som jag deltog i tycker jag det kan vara på sin plats med denna artikel i morgenbladet. Tycker den sätter ljus på vilken typ av konspiratoriskt tänkande som ligger bakom terrorhandlingarna.

Muslimsk flertall i Norge?

7 % år 2060 påstår statistikern vara en mittenuppskattning för möjligt antal muslimer i Norge då.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 15 nov 2011 21:51

kan ikke norska,
men tänk om Islam är en åsikt?

Vem bryr sig sig om människor bildar sig en annan åsikt än den rådande?

Ska vi behöva gå i samma spår bara för att de finns?

Förresten så dog inte jesus på korset, återuppståndelse-berättelsen bevisar liksom detta.

Jag tror mest på hans fru, maria magdalena,
hennes man talade för henne inför allmänheten,
eftersom kvinnor på den tiden inte fick det.

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 19 nov 2011 23:54

Låt er icke luras!

För många muslimer, var de än må befinna sig, yttrar sig till slut i att de söker att bli autonoma med eget landområde.

Alla trostillhörigheter kan förmå att leva med varandra sida vid sida, men undantaget är när människor med islam som religion blir medvetna om att de börjar bli i stort antal.

FARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 20 nov 2011 09:18

Fast judar är mycket värre, historien bevisar det.
De sprider osämja mellan kristna och muslimer.
De anser att icke-judar är som boskap.
Låt de inte bli för många!

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 20 nov 2011 11:59

Jörgen skrev:Fast judar är mycket värre, historien bevisar det.
De sprider osämja mellan kristna och muslimer.
De anser att icke-judar är som boskap.
Låt de inte bli för många!

Det enda jag inte gillar med Judar är att de som utomstående i främmande länder brukar besitta mer pengar och makt än den etniska befolkningen.

Jag vet nu ej om jag har helt rätt, men detta är mitt intryck....att Judar, var dom än må vara, utmärker sig genom makt och pengar. Och då menar jag i förhållande till sin egen och den inhemska befolkningen.

Ett ex.: en utländsk individ sade att det i en stad i utlandet, "någonstans", med en befolkning på ca 300 000 invånare enbart hade fem judiska familjer och en av dessa var rikast i hela staden. Blääääääääh!!!

Gillar jag inte p.g.a. avundsjuka? Hmmmm, det är samma sak med alla slags utbölingar. Jag gillar inte att utomstående får för mycket makt eller pengar, då jag finner detta vara ett obefogat övertagande i samhället. Jag har svårt att åtlyda eller acceptera en utomstående som styrande eller övermäktig på något sätt.

Därför har jag svårt att respektera och acceptera en personalrekryterare, myndighetsperson eller person med befogenhet i Sverige som ej är född här och är kristen.

Men..............det är samhället självt som tillåter makt och rikedom, då vi lever i en demokrati. Fortfarande gynnas dock en del folkgrupper mer än andra, så en befolkning överallt är alltid själv partisk och orättvis. Oftast är det utseendet och preferenser hos den lokala befolkningen som gynnar specifika grupper. Ex, så verkar svenskar föredra orientaler ( adoptivbarn, giftermål och reklam? ), afrikaner ( adoptivbarn, giftermål och reklam? ) och européliknande folkgrupper ( ex. bosniers snabba integration? ). Med detta synsätt kan man ju också undra om svenskar är förrädiska gentemot andra folkgrupper i Sverige?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 nov 2011 18:42

Därför har jag svårt att respektera och acceptera en personalrekryterare, myndighetsperson eller person med befogenhet i Sverige som ej är född här och är kristen.

Och jag har problem med att respektera åsikter som dina.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 20 nov 2011 19:11

Jag är född här.
Född här av ej i härat landet födda människor.

Jag ser ut om en svensk,
men jag är det inte riktigt enligt vissa mera svenska människor.

Mina föräldrars religion är odefinerad.

Mitt släkt kommer från Tyskland, Finnland, Ryssland,
och med all säkerhet från flera etniska grupper.

Åsså vill jag inte uppfattas eller kallas för kristen.

Dessa us-amerikanska såkallade kristna sionister får mig att vilja spy.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 nov 2011 19:58

Jörgen skrev:Jag är född här.
Född här av ej i härat landet födda människor.

Jag ser ut om en svensk,
men jag är det inte riktigt enligt vissa mera svenska männikor.

Mina föräldrars religion är odefinerad.

Mitt släkt kommer från Tyskland, Finnland, Ryssland,
och med all säkerhet från flera etniska grupper.

Åsså vill jag inte uppfattas eller kallas för kristen.

Dessa us-amerikanska såkallade kristna sionister får mig att vilja spy.

pratar man om religion med vilken troende som helst och denne börjar skena iväg så är det väl inget jag heller gillar,
Sverige är ett sekulariserat land och religion hör inte hemma i politiken eller på arbetsmarknaden.

Min grabb och dotter har svenskt, norskt, finskt, ryskt och samiskt påbrå, en salig blandning det med : )
Brukar 'mobba' min son när han själv kommer med blattar hit och muslimer dit...

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 20 nov 2011 20:33

Marko skrev:

Och jag har problem med att respektera åsikter som dina.

Får man fråga om din egen bakgrund?

Jag själv är icke etnisk svensk. Dock är jag född i Sverige, europé och av kristen härbörd.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 20 nov 2011 20:39

[quote="Korrespondenten"]

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 20 nov 2011 23:12

Korrespondenten skrev:Låt er icke luras!

För många muslimer, var de än må befinna sig, yttrar sig till slut i att de söker att bli autonoma med eget landområde.

Alla trostillhörigheter kan förmå att leva med varandra sida vid sida, men undantaget är när människor med islam som religion blir medvetna om att de börjar bli i stort antal.

Men nu tycker jag denna artikel (om du tatt dig tid att läsa den) är trovärdig och den landar på 7 (max 13 %) muslimer i Norge år 2060. Mycket vatten har runnit i informationsflödet sedan dess. Internet tror jag motar Olle i grind eller hur man säger. Inte kan Islam, som ju uppstått mycket som en egen rörelse i kristendomens utkant för att försöka matcha den Kristna dominerande kulturen leva och bli så mycket starkare i denna tid. Har jag mycket svårt att tro. Visst är den lite svårare att dissikera och sortera ut grova felaktigheter ur i och med att den kom till som ett mer samlat verk. Hade Breivik haft rätt, vilket denna mycket mer trovärdiga redogörelse motsäger, och muslimerna vore på väg mot majoritet och börjat kriga upp sig så skulle Breiviks scenario med inhemska krigare göra slut med dem med 10-1. Men detta är ju att gräva ner sig, åt det hållet går inte verkligheten över huvud taget. Det är företag som styr västerlandet i mycket högre grad än religioner. Vi är dränkta av materiella landvinningar som vetenskapen och företagandet skapat. Islam har inget fungerande samhälle som någon sund människa i denna delen av världen kan förmås sträva efter. Annat då än som någon form av subgrupp som slagit sig samman och råkat hamna i den typen av romantisering i sitt identitetskapande gentemot alla andra nischer och då särskilt den stora mainstream TV-tittarströmmen.

Vill fråga dig Korrespondenten. Med respekt för din släkthistoria ur ett land där muslimska våldspatriarker gjort mycket hemskheter. Men tror du på riktigt att något sådant skulle kunna ske här? Om så - så är det nog dags att du tar fram din allra mest slipade argumentation för att möta mig i vad jag skrivit i stycket ovan och med höjd för redogörelsen i morgenbladet.

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 21 nov 2011 01:14

Andreas skrev:
Korrespondenten skrev:Låt er icke luras!

Men nu tycker jag denna artikel (om du tatt dig tid att läsa den) är trovärdig och den landar på 7 (max 13 %) muslimer i Norge år 2060. Mycket vatten har runnit i informationsflödet sedan dess. Internet tror jag motar Olle i grind eller hur man säger. Inte kan Islam, som ju uppstått mycket som en egen rörelse i kristendomens utkant för att försöka matcha den Kristna dominerande kulturen leva och bli så mycket starkare i denna tid. Har jag mycket svårt att tro. Visst är den lite svårare att dissikera och sortera ut grova felaktigheter ur i och med att den kom till som ett mer samlat verk. Hade Breivik haft rätt, vilket denna mycket mer trovärdiga redogörelse motsäger, och muslimerna vore på väg mot majoritet och börjat kriga upp sig så skulle Breiviks scenario med inhemska krigare göra slut med dem med 10-1. Men detta är ju att gräva ner sig, åt det hållet går inte verkligheten över huvud taget. Det är företag som styr västerlandet i mycket högre grad än religioner. Vi är dränkta av materiella landvinningar som vetenskapen och företagandet skapat. Islam har inget fungerande samhälle som någon sund människa i denna delen av världen kan förmås sträva efter. Annat då än som någon form av subgrupp som slagit sig samman och råkat hamna i den typen av romantisering i sitt identitetskapande gentemot alla andra nischer och då särskilt den stora mainstream TV-tittarströmmen.

Vill fråga dig Korrespondenten. Med respekt för din släkthistoria ur ett land där muslimska våldspatriarker gjort mycket hemskheter. Men tror du på riktigt att något sådant skulle kunna ske här? Om så - så är det nog dags att du tar fram din allra mest slipade argumentation för att möta mig i vad jag skrivit i stycket ovan och med höjd för redogörelsen i morgenbladet.

Det kan ske!

http://www.katoliknu.se/html/rel_islam15.htm

Oroväckande hur ofta krig, död, våld, etc. nämns i Koranen gentemot ickemuslimer, eller hur?

Tyvärr är texterna inga fabler! De utageras också! Om och om och om och om och om igen..............

PS! En imam ville ju för några år sedan införa lagar enbart för muslimer i Sverige genom en begäran till den svenska regeringen, en muslim sade till mig att de i framtiden tänker ta över Sverige, har hört muslimska barn i Sverige sagt till kristna barn att de kommer att brinna i helvetet, har hört muslimska tonåringar sagt till en kristen lärare att han borde konvertera sig till islam, etc..

De är opålitliga och benägna till handlingar utifrån sin tro!

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 21 nov 2011 10:27

En pajas dödade min pappa när jag var liten och gick på cirkus.
Det var en jude.
Låt er inte luras.

Korrespondenten
Avstängd

Inläggav Korrespondenten » 21 nov 2011 19:12

Jörgen skrev:En pajas dödade min pappa när jag var liten och gick på cirkus.
Det var en jude.
Låt er inte luras.

Såg en rolig reklam ifrån ett bemanningsföretag på TV.

Reklamen inbegrep Jesus, åskådare och Judas. Jesus introducerade en ny lärling till sina följare: Judas = felaktigt val.

Hahaha!

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 21 nov 2011 19:47

Korrespondenten skrev:  
Det kan ske!

http://www.katoliknu.se/html/rel_islam15.htm

Oroväckande hur ofta krig, död, våld, etc. nämns i Koranen gentemot ickemuslimer, eller hur?

Tyvärr är texterna inga fabler! De utageras också! Om och om och om och om och om igen..............

PS! En imam ville ju för några år sedan införa lagar enbart för muslimer i Sverige genom en begäran till den svenska regeringen, en muslim sade till mig att de i framtiden tänker ta över Sverige, har hört muslimska barn i Sverige sagt till kristna barn att de kommer att brinna i helvetet, har hört muslimska tonåringar sagt till en kristen lärare att han borde konvertera sig till islam, etc..

De är opålitliga och benägna till handlingar utifrån sin tro!

Men nu bemötte du mig inte alls, mer än med uttrycket 'Det kan ske!. Det jag frågade om är om du faktiskt ser sådana tecken som motsäger artikeln som jag syftade till?

Återgå till "Politik och samhälle"