Vid Min Fars Grav:
Intro: Ursäkta engelskan men översätta orkar jag inte nu:
August 19th, 2012, 05:49 AM
Originally Posted by russell_c_cook
Hi all,A lot of people, including James Lovelock, have held up nuclear fusion as a green solution to our environmental problems. I am not so confident it'd be a solution at all.During the last couple of centuries, humanity's access to energy has increased dramatically thanks to the use of fossil fuels, but I don't think we have used that increased energy supply particularly wisely. By this I mean the losses in bio-diversity, soil degradation, and over-exploitation of freshwater resources. I think it's a fair bet that if nuclear fusion became viable, we'd use that energy to further damage our planet's life support systems.Any thoughts?
sigurdW:
The topic is perhaps a variant of:
"Should we really consume apples from the tree in the middle of the garden of Eden?"
Assuming god aint awfully bright I suggest we leave him be, and enlarge the topic to include
other perhaps life threatening scientific progresses: What is it we shouldnt know?!
August 27th, 2012, 12:15 PM
sW:The Soviet Union financed the opinion against nuclear power.
August 27th, 2012, 01:02 PM
Originally Posted by msafwan
Is that because of Chernobly inccident??? Soviet Union had many nuclear reactor, weapons, ICBM and also had the most powerful fusion-bomb ever existed on planet Earth!
sigurdW:
Oh no! It started long ago, as an attempt to destabilise western economy.
It was successful, but not a total success:
Had we continued building nuclear reactors according to plan,
we should now have been able to manage without fossil fuels.
I dont know your situation, but here in Sweden
six out of twelve planned reactors were not built.
Is that the norm? ...
How many nuclear reactors are there now in Germany?
August 27th, 2012, 01:33 PM
Originally Posted by msafwan
If Soviet Union suggested that then US would've built thousand of nuclear-reactor by now. Maybe there's something else that set that back. -US really don't like Soviet Union IMO because they are at war with them (they are at war in multiple front: eqypt-israel, vietnam, korea, afghanistan, ect).
sigurdW; August 27th, 2012 at 02:16 PM.
Heh! No! Soviet never admitted it! I doubt any Russian Government ever will.
You have to trace the flow of money to prove what really happened.
The Communist party reached almost everywhere.
The Swedish communist party even openly admitted accepting money from Russia
and party members were at the center of all resistance against nuclear power.
It was close to impossible to get a job in swedish media unless you were against nuclear power.
And the governing party was the Social Democrats, heavily infiltrated by the Communist Party.
We got (did you?) a law forbidding the state to finance research into nuclear power.
(But there was some money found to finance digging "graves" for nuclear waste.)
There was no support for nuclear power anywhere in Swedish Media...
Even the comics pages included anti nuclear statements!
Perhaps there were some weak attempts recently to excuse the "propaganda war"...
My formulation was of course not used.
So how many Planned Nuclear Reactors was not built in YOUR country? Do you know?
The "death"of the Soviet Union stopped the money flow it seems...
But the early inputs were effective enough to perpetuate the war!
LOL! The translation looks like Zombie text!!
Förhandsgranska: ar Andra världskriget Äntligen slampa?
Vid Min Fars Grav:
Intro: Ursäkta engelskan män översätta orkar JAG integrerade Nu: 19 Aug 2012, AM 05:49 Ursprungligen postat av russell_c_cook Hej alla, Många människor, däribland James Lovelock, har hållit upp kärnfusion som en grön lösning på våra miljöproblem. Jag är inte så säker på att det skulle vara en lösning på all.During de senaste århundradena har mänskligheten tillgång till energi ökat dramatiskt tack vare användningen av fossila bränslen, men jag tror inte att vi har använt att ökad energiförsörjning särskilt klokt. Med detta menar jag att förlusterna i biologisk mångfald, markförstöring och överexploatering av färskvattenresurser. Jag tycker det är en rimlig satsning att om kärnfusion blev livskraftig, skulle vi använda den energin för att ytterligare skada vår planets liv tankar support systems.Any? sigurdW: Ämnet är kanske en variant av: "Ska vi verkligen konsumerar äpplen från trädet ? mitt i Edens lustgård " Förutsatt Gud är inte fruktansvärt ljus jag föreslår att vi lämnar honom vara, och förstora ämnet till att omfatta andra kanske livshotande vetenskapliga framsteg: Vad är det vi bör inte veta? ! 27 augusti 2012, 12: 15 PM SW: . Sovjetunionen finansierade opinionen mot kärnkraft 27 augusti 2012, 01:02 Ursprungligen postat av msafwan Är det på grund av Chernobly inccident?? Sovjetunionen hade många kärnreaktor, vapen, ICBM och hade också den mest kraftfulla fusion bomb som någonsin existerat på jorden! sigurdW: Åh nej Det började för länge sedan, som ett försök att destabilisera västra ekonomi. Det lyckades, men inte en fullständig framgång: Hade vi fortsatt att bygga kärnreaktorer enligt plan, vi bör nu ha kunnat klara sig utan fossila bränslen. Jag vet din situation, men här i Sverige sex av tolv planerade reaktorer byggdes inte. Är det normen? ... Hur många kärnreaktorer finns det nu i Tyskland? 27 augusti 2012, 01:33 Ursprungligen postat av msafwan Om Sovjetunionen föreslog att då USA skulle byggt tusen kärn-reaktor vid det här laget. Kanske finns det något annat som satt tillbaka det. -US verkligen inte gillar Sovjetunionen IMO eftersom de är i krig med dem (de är i krig i flera fram: eqypt-Israel, Vietnam, Korea, Afghanistan, ect). sigurdW; 27 augusti 2012 kl 02:16. Heh! Nej! Sovjet erkände aldrig det! Jag tvivlar på att någon ryska regeringen någonsin kommer. Du måste följa flödet av pengar för att bevisa vad som egentligen hände. kommunistpartiet nådde nästan överallt. den svenska kommunistiska partiet ännu öppet erkände att acceptera pengar från Ryssland och partimedlemmar var i centrum för allt motstånd mot kärnkraft. Det var nära omöjligt att få ett jobb i svensk media om du inte var emot kärnkraft. Och regeringspartiet var socialdemokraterna starkt infiltrerade av kommunistpartiet. Vi fick (eller hur?) en lag som förbjuder staten att finansiera forskning om kärnkraft. (Men det fanns några pengar finns för att finansiera gräva "gravar" för kärnavfall.) Det fanns inget stöd för kärnkraft någonstans i svenska medier ... Även de serier sidorna ingår anti nukleära uttalanden! Kanske Det fanns några svaga försök nyligen att ursäkta "propagandakrig" ... Min formulering naturligtvis inte används. Hur många Planerade kärnreaktorer inte byggdes i ditt land? Vet du det? "död" i Sovjetunionen stoppade penningflödet verkar ... Men de tidiga insatser var effektiva nog att föreviga kriget!
Är andra världskriget äntligen slut?
Moderator: Moderatorgruppen
Din dagbok ligger nära 40 år efter sin resa- ja också på skilda ställen längre mot Norr, och till detta finns en mera utförd pendang som bevis för att du som här utbredd arketyp helt själv tillåter ditt saliga försvinnande hämta hem ur dålig hälsa, dvs om så ur djupsinnighet ser jag denna din förtrollade bedrift som ett förbannat duktigt ogjort..!
..~
Besvärar mig med att förringa ett utdrag av ovanstående medlems text, hör och häpna..
It was close to impossible to get a job in swedish media unless you were against nuclear power.. Va?
And the governing party was the Social Democrats, heavily infiltrated by the Communist Party.. Ljug!
Va i hel... Hey pajas please översätt detta ditt skrivna ovan till 'sevenska' så ala fatar ok..!
It was close to impossible to get a job in swedish media unless you were against nuclear power.. Va?
And the governing party was the Social Democrats, heavily infiltrated by the Communist Party.. Ljug!
Va i hel... Hey pajas please översätt detta ditt skrivna ovan till 'sevenska' så ala fatar ok..!
..~
LOL! (he he) Fniss...schajas där: Visa mig den journalist som inte tillhörde rödvinsvänstern och som var anställd vid någon centraltidning (åkej: inte ursvenska skitbladet då) här i fosterlandet under senare halvan av förra århundradet, och du får ostraffat visa mig fi...ngret! J-la rakade itta!cawi skrev:Besvärar mig med att förringa ett utdrag av ovanstående medlems text, hör och häpna..
(Föresten...visa mig en handfull journalister som nu är FÖR kärnkraft!)
pS sen ursäktar jag mig för alla de hemskheter från Svär je" som jag publicerar på andra språk än ...ja ni vet vilket...där ni troligen inte nånsin får till fälle att gå i svaromål.
Från det ena till: Var har du hållit hus den sista tiden?
Att du Sigurd tillåtits visa din grej räcker mer än bra Ja, visserligen skulle jag mer än Hjärna vilja kommentera ditt falskspel då jag anser att din inställning dödar allt moral samt att jag ser ditt som föga värt att kommentera, ja med tanke på eftereffekten (vilken jag redan levt) så avstår jag..!
Däremot, då denna din 'här-identitet' riskerar att ligga till grund för fler likasinnade vågar jag mig på att riskera min närvaro uti detta forum med ett mer än vänligt Hallå, lägg bums ner din fula taktik där din text släpper in också tillstånd som gör vaket samt även kärleksfullt folk förbannade- där det flitigt förivrar sig Ja, din 2011a-grej (jag har bra koll) är hur jävla ful som helst Men, förglöm ej att du aldrig någonsin kommer att få ett enda hårstrå i Mitt arsel att darra..!
Däremot, då denna din 'här-identitet' riskerar att ligga till grund för fler likasinnade vågar jag mig på att riskera min närvaro uti detta forum med ett mer än vänligt Hallå, lägg bums ner din fula taktik där din text släpper in också tillstånd som gör vaket samt även kärleksfullt folk förbannade- där det flitigt förivrar sig Ja, din 2011a-grej (jag har bra koll) är hur jävla ful som helst Men, förglöm ej att du aldrig någonsin kommer att få ett enda hårstrå i Mitt arsel att darra..!
..~
Jag noterar att bara dödskallar vågar sig hit. Fattas bara lite benknotor också.
Tror jag låter maski(t/n)en översätta engelskan till svenska...
Tror jag låter maski(t/n)en översätta engelskan till svenska...
Återgå till "Politik och samhälle"