Ja, finns det något som heter elektrisk tromb? Nej, inte än så länge vad jag vet, så därför skapar jag en nu.
En elektrisk tromb är en elektronisk motsvarighet till en vanlig tromb.
Elektriciteten samlas i en stråle som med hög fart kan träffa ett föremål, låta sin energimassa gå in i föremålet och omkullkasta detsamma.
Därmed löses en del övernaturliga fenomen som tidigare kanske klassats som paranormala. Vi kan föreställa oss att energin förflyttar sig i luften, men till skillnad från blixtar är dessa osynliga för blotta ögat. Jag kan även tänka mig att energimängden kan få atomerna i ett föremål att bli så instabila att föremålet kan passera en vägg.
Dess uppkomst skulle kunna bero på plötsliga lokala skillnader i det atmosfäriska trycket. Det skulle dessutom vara tämligen enkelt att mäta ett sådant fenomen med dagens mätutrustningar som finns till förfogande. Därmed skulle en del av jordens mysterier kanske äntligen kunna få en naturlig förklaring.
Elektriska tromber
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Elektriska tromber
Zokrates skrev:
Jag kan även tänka mig att energimängden kan få atomerna i ett föremål att bli så instabila att föremålet kan passera en vägg.
I mina öron låter det fantastiskt men osannolikt. Jag antar att du inte har någon mer utförlig förklaring på hur ett EM-fält skulle kunna få en atom instabil?